Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Oude NMBS signalen

Gestart door argilla, 23 mei 2005, 11:06:52 AM

argilla

Ben op zoek naar afbeeldingen of websites waar men nog oude signalen te zien zijn. Dit omdat wij in de club zulke signalen voor ons modulebaan Scherpenheuvel/Montaigu nodig hebben . Wie helpt ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

locomotion

Hoe oud moeten deze sigenalen zijn. En gaat het om armseinen of lichtseinen?

argilla

het gaat hier natuurlijk om armsignalen . Was ik vergeten te melden excuus
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

In enkele oude Railhobby's heb ik nog artikels over de Belgische armseinen. Mijn scanner is helaas stuk [xx(], anders was een mailtje geen probleem.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf



Het is geen geweldige goeie foto, maar misschien heb je er wel iets aan ...

Zonder afbeuk te willen doen aan Gerolf's bijdrage maar eerder als aanvulling,
heb ik deze uit "ons" archief opgehaald: in het begin werden ze geloof ik door
Peter aan me gestuurd en hebben een tijd op de Yahoo-site gestaan.




Tony
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Hallo Argilla,
Ik ben in het bezit van het boekje "Dienstvoorschriften voor de machinist en stoker" van 1909
Hierin staan afbeeldingen van de signalen langs de baan zowel als de signalen op de lokomotieven.
Als je niet te ver weg woont mag je altijd langskomen om het eens in te kijken, en van de bladzijden die je graag hebt kan ik dan hier copies maken. Uitlenen doe ik niet.Daarvoor is het te zeldzaam.
Stuur me maar een E-mailtje indien je wil langskomen.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

nmbs

Moet dat het tweestanden- of driestandenstelsel zijn?

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door nmbs

Moet dat het tweestanden- of driestandenstelsel zijn?




Wel , ik heb nooit , als treinbestuurder , opleiding gehad over de armseinen.  Nochtans staan ze nog in mijn reglementenboek.  Wel weet ik nog twee armseinen staan.  Te Chatelet (nabij Charleroi).

Maar ik vermoed dat die afbeelding iets te maken heeft met het driestandenstelsel.

tonycabus

Kijk nog eens wat meer naar boven, onder Gerolf's foto.
Daar heb ik de scans van enkele maanden geleden gepost.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

[:D][8D] Bedankt aan allen die onze clubbaan verder hielpen met de afbeeldingen van de seinen. Vooral Tony die alles mooi op een rijtje zette. Nu zie je waarom ons "forum" het beste is dat er is , ??n grooooootte familie die elkaar verder en vooruithelpt.( Al wie dit wil "verstoren" hoort hier niet thuis !) Bedankt mannen[:D][:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Voor Peter

Peter ik ben een uitgeweken a'penaar. woon nu in Laakdal , maar men dochter en zoon wonen in een zijstraat van de kloosterstraat mogen die ook langskomen voor copies te nemen ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Daarnet de nieuwe SpoorwegJournaal gekocht ... en wat staat er op de middenpagina ?? Juist: armseinen op foto !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Ja Gerolf heb dat magaz ook gezien. ( Maar ons lijfblad is toch beter en mooier hahahaha )[8D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Bert

Ik vind ze allebei even goed.

Peter

Heb net een bladzijde uit dat boekje op onze Yahoo site gezet.
Argilla, lat me wel weten of je nog meer informatie nodig hebt.
De foto staat bij foto's onder de file Peter

Groetjes
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter