Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Kopstation

Gestart door n/a, 06 juni 2009, 23:45:14 PM

Michiel

#15
Je hebt gelijk, met het kortsluitloze type zal het ook gaan. De eerte detector in het toekomende spoor, de einddetector in het uitgaande spoor, en het centrale deel is het gehele kopstation. Maar de beperking is inderdaad maar 1 trein tegelijk het station kan in- of uitrijden.

De methode met 2 keerlusmodules lijkt me toch handiger en zorgelozer.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

n/a

#16
Heren bedankt voor de input.
Ik denk dat ik kies voor de oplossing met twee keerlussen,
dan kun je rangeren en in-en uitrijden.

Prem

Klaas Zondervan

#17
Goed idee. Mijn oplossing om van het station een keersectie te maken was eigenlijk alleen bedoeld om kosten te besparen. Maar de goedkoopste oplossing is niet altijd de handigste.
Met een keerlusmodule in beide lussen ben je vrijer in je treinbewegingen.