kortrijk-harelbeke??

Gestart door RDH000, 06 juni 2009, 07:57:13 AM

RDH000

hey, ben aan het denken voor in de toekomst misschien eens kortrijk harelbeke na te bouwen... maar heb totaal geen idee hoe groot dat dan zou zijn.... + heb ook geen plannen xx(
(is kortrijk groot? :0, weet van harelbeke dat het maar een klein stationnetje is 8D)
thx robin
 

jeroen

Hey Robin,

Ik geloof dat ik nog ergens de sporenplannen liggen heb van onder andere station kortrijk. K zal eens (goed moeten) zoeken...
Hier nog enkele foto's :


Loc in station Kortrijk (kant "Gent")


Je kunt door Kortrijk fietsen naast de sporen zonder te moeten stoppen, van in Marke langs de "bundel" van Kortrijk, langs het station Kortrijk en zo verder. Ik geloof zelfs dat het traject voor een deel over de oude spoorberm naar Zwevegem gaat. Deze foto is vanop het fietspad genomen, tussen Kortrijk en Harelbeke.


Groeten, Jeroen

RDH000

is het te doen om dit na te bouwen...? ik bedoel hoeveel plaats zou ik nodig hebben (H0) en heb je dan een redelijke baan of heb je dan enkel paar sporen die door het station passeren...? is er ook een rangeergedeelte bij...? weet niet echt zoveel van station kortrijk...


bedankt voor reactie =D

 

Michiel

Als je naar de site http://www.sporenplan.nl/ kan je onder de rubrieken "Belgi?"/"Plannen op schaal" een sporenplan van Kortrijk uit 1988 vinden. [;)]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

jeroen

Hey,

Het rangeergedeelte ligt in de "bundel", even verderop, waar ook de spoorlijn naar Rijsel loopt.
Ik denk dat als je Kortrijk station wilt nabouwen dat je wel wat plaats nodig zal hebben. Harelbeke is inderdaad kleiner, heeft wel een mooi stationsgebouw.
Als je in het station Kortrijk in ??n van de diensten op de benedenverdiepng eens binnenspringt printen ze wel de sporenplannen voor je uit, maar ik zal als ik thuis ben nog eens zoeken.

Groeten, Jeroen

jeroen

Perronlengtes in Kortrijk :

Spoor 1 : 263 meter
en dan in volgorde : 327,379,326,326,282,282 en spoor 8 tenslotte : 332 meter.

Jeroen

RDH000

harelbeke heeft geen rangeergedeelte he of wel?
en... moest ik nu in kortrijk station tot rangeerstation beetje inkorten...?
maar hoeveel plaats zou ik in totaal zo ongeveer nodig hebben?
das zoon beetje de vraag die ik mij stel... ben nu 15 binnen 5-6jaar vermoedt ik een huisje te kopen... kan desnoods men huisje ernaar aanpassen [:D]
 

jeroen

Harelbeke heeft geen rangeergedeelte, de treinen komen van Kortrijk, door harelbeke, richting Waregem en verder naar Gent.
Ik denk dat als je het volledige station van Kortrijk, gezien de perronlengtes, je toch moet rekenen op 4 a 5 meter op 1 a 2 meter.
Het rangeerstation ligt een stukje verder en is ook wel een stuk groter dus alles bij elkaar is dit wel een groot project.

Jeroen

jeroen

Als je het rangeerstation er bij wilt, zal het wat veel meer dan 4 a 5 meter zijn...

RDH000

zal wel lukken in men huisje, als ik 1 koop moet ik sowieso of grote zolder of grote kamer extra hebben [8D]
 

eddy

HUISJE???
Als je zo een project wil nabouwen koop dan maar een serieuze hal van pakweg 50 meter lengte.

groeten eddy

RDH000

volgens jeroen is het maar 5meter.. neem nu 10 meter...
10x10 is toch redelijk realistisch..?[:I]
 

ERVIN

citaat:
Geplaatst door RDH000

10x10 is toch redelijk realistisch..?[:I]



[:0][:0]

patatje70

je hebt al 4 meter nodig voor je perron....koop inderdaad maar een hangaar van 50 meter....LOL

een mooi maar verdomd groot project....hou ons zeker op de hoogte..

Gr. Wim

patatje70

station kortrijk vanuit de lucht