Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Binnenverlichting

Gestart door chef garde, 05 juni 2009, 13:25:47 PM

chef garde

Laatst 5 meter ledstrip gekocht, afknipbaar per 3 cm, aan 95 euro voor 5 meter.  Per 3 leds hangt een weerstand, het enige wat je zelf dient te voorzien is een gelijkrichter.  Gedaan met Digirail ledstripkes dus ...  

Ik voorzie om in een ram oranje I10 rijtuigen deze verlichting te steken.  Probleem, de oranje wanden zijn doorschijnend.  Hoe is dit op te lossen??  Bij schilderen (of spuiten) riskeer je volgens mij dat je de buitenkant ook kunt meehebben, de binnenwand met plakband bewerken maakt de wand dan weer dikker ...  Wie geeft mij de oplossing?

ysbeer

Van welk merk is het rijtuig,normaal gesproken moet e.e.a toch dik genoeg zijn.
Waarschijnlijk produceer je veel te veel licht,ga eerst eens naar fotos of de werkelijkheid kijken
Je zult dat zien dat de licht donker verhouding behoorlijk meevalt.
Als je ongeveer de zelfde verhouding in 1 op 87 omzet denk ik niet dat de wanden nog doorschijnen.
wim

MickeyMouse

citaat:
Geplaatst door chef garde

Laatst 5 meter ledstrip gekocht, afknipbaar per 3 cm, aan 95 euro voor 5 meter.  Per 3 leds hangt een weerstand, het enige wat je zelf dient te voorzien is een gelijkrichter.  Gedaan met Digirail ledstripkes dus ...  


Waarschijnlijk zijn het dergelijke strips? http://www.velleman.be/nl/nl/product/view/?id=379426
Ken die strips ook...[:D][:D]

Geert

loebaske

Zou het nog mankeren dat jij die strips niet zou kennen Geert[:D][:D][:D]