Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Schwarzwaldbahn

Gestart door Peter, 03 juni 2009, 16:33:24 PM

Peter

#15
Zoals je kan zien is dit, en nog vele van de volgende foto's een prachtige opname van de man die wij ondertussen een vriend mogen noemen, en die ik als groot Schwarzwaldbahn kenner heb leren respecteren en apprecieren, namelijk Stefan Motz.
Stefan: danke für die freigabe ihre bilder.









Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#16
Schwarzwaldbahn in het groot



En in het klein

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#17
Foto's van de prachtig gerestaureerde baureihe 50 die staat opgesteld op een deel van de voormalige parking aan het station van Triberg (Schwarzwaldbahn)





En een met een verkouden ondertekende voor de rookkamer deur.[:)]

Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

#18
Prachtige lok [:p][:p][:p]
Groetjes, Peter


Dirky

#19
zeer mooi... jammer dat hij "dood" is [:(]

Peter

#20
citaat:
zeer mooi... jammer dat hij "dood" is


Wie?? ik of die lok?[:0]
Van de baureihe 50 zijn er anders nog genoeg die volledig in orde zijn en nog regelmatig ingezet worden bij speciale ritten.
Maar de 50 blijft toch een van mijn lievelingsloks, temeer daar ik in 1964/65 dikwijls tijdens rangeerritjes mee heb mogen rijden in Soest (Dtsl) tijdens mijn militaire dienst.
Niet echt een rangeerlok, nietwaar??
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

#21
tja Peter, wat denk je?

Musea-toestanden heb ik altijd "doods" gevonden. En zeker als de renovatie van die aard is dat de trein wel zou kunnen rijden...

Bij warbirds zegt men veel "vliegwaardig gerestoreerd" maar die dingen staan er dan...
Ma ja, nog altijd beter dat dan schroot![;)]

swarol

#22
spijtig dat ge hem niet in uw koffer krijgt[:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Steam.N

#23
Mooi machien !  E?n van mijn favorites ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

#24
komen er in uw wagon nog reizigers of blijft hij zo Peter?
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

#25
citaat:
komen er in uw wagon nog reizigers


Heb in juni en ook nu weer tijdens onze treinrit van Triberg naar Offenburg en terug een redelijk aantal foto's van het interieur genomen, zodat ik dit in de juiste kleuren kan schilderen en een paar kleinere details bijwerken. Ik wil wel niet zover gaan dat ik decals ga maken van de zetelkussens om ze 100% hetzelfde te hebben.
Daarna komen er reizigers. Een eerste test met reizigers van Preiser op schaal TT (een paar geleende figuurtjes) gaf niet de juiste indruk, zodat ik maar bij mijn oorspronkelijk plan blijf en 1/87 Preisers gebruik. Heb er nog 7 dozen van staan om te schilderen. (120 per doos[:D])

Om een idee te hebben van het interieur:

Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

#26
volg het met bewondering
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

#27
Ook hier al een paar foto's geplaatst
Maar wordt eveneens vervolgt
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Wat is het daar toch mooi en rustig
Zucht....

C529 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter