Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

draaideur

Gestart door vandomm, 31 mei 2009, 14:32:40 PM

vandomm

De scenery wordt in de modelbouw steeds mooier en belangrijker voor  alle tijdvakken.

Mijn vraag is : is er al een draaideur , met of zonder aandrijving in het aanbod ? Zo nee , kan dit niet iets zijn voor "Modelspoor "  om er een artikel aan te wijden ?
In afwachting.
Cees .

Peter

Hoewel dit onderwerp niet direkt hier thuishoort, (moderators kunnen dit verplaatsen) bestaat "bijna" alles in model. Van draaideuren tot (bewegende) roltrappen enz. Deze zaken zijn van een aantal "kleinserienhersteller" dus bedrijfjes die alles in kleine oplagen maken te koop. De vraag is wel: hoeveel geld wil je er tegenaan gooien.
In het geval van een draaideur moet dit toch vrij eenvoudig zelf te maken zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Ik heb het onderwerp verplaatst.

Ik ben zelf nog geen draaideuren tegengekomen op modelbanen of in de handel, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze niet bestaan.

Het zou een idee voor een artikeltje kunnen zijn indien iemand hier met een oplossing komt. Lijkt me, zoals Peter zegt, niet zo'n onmogelijke opgave.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

Ik heb hier nog enkele doorzichtige lexan kokers liggen die wel als buitenmantel kunnen dienen. Binnenin een plexi-drievleugel laten draaien lijkt me idd niet onmogelijk...

eric

Hallo Cees,

Jij maakt de deur en Arno de ondervloerse aandrijving.
Wat denk je, een paar leuke werkavonden op de club.
En wie weet in het magazine?

adrievans

De aandrijving hoeft ook niet zo moeilijk te zijn,een spiegelbolmotor van Ysbeer,die draait met +- 1,5 toer/minuut.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

conducteur

eventueel met een riemoverbrenging?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum