ebay?

Gestart door RDH000, 26 mei 2009, 18:58:27 PM

marc goovaerts

Swa en Saraan, dan zijn we al minstens met 3...

Michiel

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Swa en Saraan, dan zijn we al minstens met 3...

...dan zouden we iets communicatiever moeten zijn, dat zou ons voordelig kunnen uitvallen[;)]...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Saraan

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Swa en Saraan, dan zijn we al minstens met 3...

...dan zouden we iets communicatiever moeten zijn, dat zou ons voordelig kunnen uitvallen[;)]...


OK, maar voorlopig zullen jullie geen 'last' van mij hebben: ik zit een hele tijd zonder internet thuis...

didier1990

ik doe dit op www.kapaza.be
hier vind je ook redelijk veel van materiaal en degelijke prijzen volgens mijn ervaring lager dan die van ebay




www.modelbouwtrein.webs.com

marc goovaerts

Toch nog eens wat 'gewonnen' op e-bay. Bod geplaatst via de computer van de bib en dan maar afwachten. En ja hoor, de COMPLETE collectie van ons Modelspoormagazine van nummer 0 tot 82. En dat voor het minimumbod van 100 euro ! Er was blijkbaar geen enkele andere bieder... waarvoor dank.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Toch nog eens wat 'gewonnen' op e-bay. Bod geplaatst via de computer van de bib en dan maar afwachten. En ja hoor, de COMPLETE collectie van ons Modelspoormagazine van nummer 0 tot 82. En dat voor het minimumbod van 100 euro ! Er was blijkbaar geen enkele andere bieder... waarvoor dank.



100?!! [:0] Dat is voor een prikje hoor, niet slecht bedoelt hoor, maar wie verkoopt nu zijn volledige collectie MSM's??

marc goovaerts

Geen idee. Het was 'wegens stopzetting hobby'. En hij zou zwaar aan het verbouwen zijn. Eigenlijk eerder een reden om te (her)beginnen zou ik denken. Maar ik ben er gelukkig mee !

ERVIN

Goed voor U Marc, jij weet wat te doen de komende weken, maanden, lezen lezen en nog eens lezen, veel plezier ermee.[;)]

Michiel

Ik heb het aanbod ook zien staan, maar verzamel mijn ontbrekende nummers (nog ongeveer 70 [:D]) liever beetje bij beetje. Maar in elk geval, Marc, gefeliciteerd, en veel leesgenot!

Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

cyberbeast

Zelf koop ik niks meer op ebay. Ik heb enkele slechte ervaringen (oa een lok van 400 euro die "verloren" gaat). Ebay doet niks voor zijn kopers, alle rechten gaan naar de verkoper. Mij niet meer gezien.
 

hapkin

Een loc van 400 euro gekocht en nooit gehad ?
Heb je dan geen verzekerde verzending betaald.
Of is hij gewoon verloren gegaan voor de verzending

Mvg Steve

janjozef

denk na, hij is nooit verstuurd

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

hapkin

ahhaaa Jan goed dat jij dat voor mij gedaan hebt.

Maar ik zou het erger vinden als ik 400 euro betaal en geen loco krijg.
Ik dacht toch als je op ebay iets verkoopt, en er is een bod op gedaan dat je moet kopen en verkopen.

Was de 400 euro ver onder de waarde van de locomotief ?

NowWhat


Bij aankopen via ebay is er een gedeeltelijke garantie van terugbetaling als een item niet geleverd wordt, maar dat is eigenlijk alleen standaard voorzien als er betaald wordt via PayPal.

Er is een standaard verzekering van terugbetaling van ?200 als iets niet geleverd werd en men dient een claim bij PayPal in binnen de 45 dagen na einde transactie.
Voor sommige zaken is die verzekering hoger (?1.000) en dat zal wellicht afhangen van de wijze waarop de verkoper zijn account heeft ingesteld.

Bij aankopen in het buitenland is het - denk ik - wel interesant uit te kijken naar die verkopers die 'verzekerde verzending' of verzending met 'tracking' aanbieden. In dat geval is man (a) zeker of iets als dan niet verstuurd werd en (b) ingedekt door een verzekering.

Het hangt er daar natuurlijk vanaf ... voor een wagonnetje van 11 EUR is het weinig interessant 17 EUR verzendingskosten te betalen (omwille van verzekering), voor een loc van 249 EUR al wat meer interessant.

 

Johnnytrein

Jawadde hier zitten de kapitalisten zomaar 100,00 euro geven voor oud papier manmanman.[:D]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about