ebay?

Gestart door RDH000, 26 mei 2009, 18:58:27 PM

RDH000

Is Ebay goed voor locs & wagons te kopen of doe ik dat beter niet? :I
ken er jammer genoeg nog niet genoeg van...
zijn er nog mensen die op Ebay zoeken?
 

Michiel

eBay wordt heel druk bezocht. Je kan er koopjes doen, en je kan er gerold worden. Voordat je tot de beslissing komt om eventueel te gaan bieden op bijvoorbeeld een lokje, documenteer je goed! Ga de nieuwprijs na, de "normale" occasieprijs, de staat van het voorwerp, de gebruikelijke problematiek van het object (om te begrijpen waarom het wordt aangebonden), de aanbiedingen in echte modelbouwzaken en weeg de service van een winkel af met de kale koop over eBay, zonder de echte garantie dat wat je denkt gekocht te hebben, ook werkelijk is wat je hoopte.

eBay is een jungle, en als groentje ben je dikwijls de eerste prooi. Hou je gedijsd, en verken de omgeving. En vooral, laat je niet meeslepen in de opwinding van het overbieden. Voor je het weet heb je een enorm spijtgevoel, en de enige winnaar is de gniffelende verkoper.

de groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

chef garde

Bij Ebay wordt je meer gerold dan dat je een slag slaat.  Enkele veel terugkerende verkopers hebben daar verschillende accounts.  Ze stellen hun waar te koop en gebruiken hun andere accounts om op te bieden, of spelen onder ??n hoedje met iemand anders.  

Waarom eens geen beurs bezoeken???  14/06 is er ??ntje in Mechelen, schaft u GoPass aan en ga eens kijken!!  Daar zie je eerst je rijtuig of loc, en je onderhandelt wat over de prijs, je dingt af, terwijl je bij Ebay opbiedt tegen onbekenden (en heel vaak valsspelers!).

Peter

Het grote nadeel van ebay is dat je nooit echt ziet wat je koopt, enkel een foto, als dan niet geretoucheerd. De tijd dat je echt koopjes kon doen lijkt doordat er steeds meer winkels aanbiedingen plaatsen, sterk geminderd. Dikwijls is hun "direkt kopen" prijs trouwens duurder dan in hun winkel, en daar komen dan ook nog eens verzendingskosten bij.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steven 1/43 modelling

Hallo,

onder de zelfde naam zit ik ook al enkele jaren op ebay als koper en verkoper. Tot over een grote twee jaar waren er nog koopjes te doen. Nu is het alsof iedereen de weg gevonden heeft naar ebay, met als gevolg dat alle Belgisch materiaal veel duurder geworden is dan vroeger.

Zelf hou ik een statistiek bij nu reeds al vier jaar van wat er verkocht word aan belgisch materiaal voor 3 rail  dus van Marklin. Indien gewenst bezorg ik je excell file met deze prijzen.



RDH000

vraag is waar vind ik de prijs van deze locs/wagons/sporen/...?

 

RDH000

lichtjes probleem als dat lima is [xx(]
 

RDH000

heb soms iets van kapitaal maar zeker niet genoeg om laatste treintjes van nmbs (juist op ebay) te kopen ... [:(]
is ook redelijk veel naar mijn gedacht... 400-500 euro voor 1 loc...
 

Pascal Michiels

Heb al redelijk wat gekocht op Ebay en je kan er heus koopjes doen.
Het zijn niet allemaal oplichter zoals sommigen beweren. Zoals gewoonlijk zijn het enkele malafide verkopers die het voor de rest verpesten.Zelf nog maar 1 slechte deal gehad.

Beurzen zijn ook niet altijd je dat. Ofwel is het nieuw materiaal dat je voor de zelfde prijs kan kopen in de winkel (soms zelfs duurder!) ofwel is het oude rommel. Soms vind je al eens iets dat de moeite waard is, maar dat is eerder zelden. Voordeel is natuurlijk dat je ziet wat je koopt.

RDH000

hehe... ben al serieus bezig geweest om toch iets van geld binnen te halen, vader is zelfstandig... soms helpt ik nogal veel aan een bepaald werk waardoor hij mij wat geld geeft...heb onder andere een digitaal fototoestel gekregen wat wel handig kan zijn (reflex)... maar ben bezig aan financi?le kant... moet er ook rekening mee houden dat ik nog naar school moet ook [V]
meeste weekends help ik vader...daardoor ben ik ook al aan 12+ locs gekomen...
probleem is dat slechts enkele echt deftig rijden...
1 van de locs die ik heb... ziet er mooi uit, nog nooit op ebay gezien(verwondert me) 1803 lima... vindt het nogal raar..
alle "broertjes en zusjes" hebben er al opgestaan... 1801,1802,1804,1805,... maar 1803 niet... hij rijdt wel... maar rijdt trager dan mijn rangeerlocje (nieuw) is dit normaal of niet?
 

Gerolf

citaat:
Geplaatst door RDH000
hij rijdt wel... maar rijdt trager dan mijn rangeerlocje (nieuw) is dit normaal of niet?
Misschien rijdt dat rangeerlocje wel veel te snel [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Ik kan alleen maar ondersteunen wat hierboven staat.
Koop 1 goede lok en rails,dat is veel beter dan afgedankte rommel van andere.
Bedenk maar eens wat je tot nu toe hebt betaald voor rommel van LIMA
Lima was een derde rangs speelgoed merk,en alles wat je dus nu op EBAY van LIMA koopt is dat nog.
De nieuwe LIMA is beter maar die vind je echt niet voor 10 euro op EBAY.
Dus nogmaals spaar je geld,koop goede rails en een lok van een goed merk, b.v PIKO,ROCO,FLEISCHMAN.
wim

swa

Het is natuurlijk vlug gezegd, over de hoge prijzen van belgisch materiaal op ebay, maar ergens te begrijpen: als je zoals ik een n-spoorder bent, en je wil belgisch, en dan nog in tijdperk III bvb, dan heb je soms (bijna) geen andere keuze dan bieden tot je een bepaalde lok/wagon vasthebt, of je hebt hem nooit, want nieuw is er in deze categorie niets te kopen momenteel voor de ep.III N-baners! Dus is het tweedehands (teveel) betalen , of niet hebben, en niet kunnen krijgen.  Moeilijke keuze, niet?! Op zo'n momenten denk je soms dat je beter H0 begonnen was, maar dat had ook weer zijn redenen, en is weer een ander verhaal. Blijven hopen!

Michiel

Swa, ik kan het verhaal van Belgisch tpIII materieel in N maar al te goed. Ik denk dat we af en toe mekaar aan het opjagen zijn! [xx(]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

okki

bij ebay moet je goed opletten
en prijsen vergelijken
ik kijk altijd voor ik een bieding doe op de duitse de nederlandse en belgische ebay
en als ik een bod doe verhoog ik het nooit.
(win) ik het voor de prijs wat ik geboden heb dan is het mooi
zo niet jammer dan

arno