hey =P

Gestart door RDH000, 23 mei 2009, 23:30:39 PM

RDH000

hey, eindje geleden naar modelspoorclub opendeurdag gaan kijken...
Khad al iets van treintjes maar laatste weken zijn er weer bijgekomen...
Kzou graag een klein baantje aanleggen om mijn treinen een beetje draaiende te houden, enkele tips, is kleine tafel, 1,5 x 2,5-3m gok ik.
Ben vooral begonnen met "verzamelen", heb redelijk veel sporen, en stuk of 10 locs waarvan helft deftig werkt :)en nog een hoopje wagons...
Heb ook problemen met sporen, ze worden nog al snel vuil en 1 wissel doet meeste treinen ontsporen.
Kan het te maken hebben met het feit dat die wissel (kruiswissel, "verstelbaar") van Jouef is?
momenteel woon ik nog bij mijn ouders, daarom maak ik nog niet direct een "vaste" baan.
(hoop hier nog iets op te vangen van goeie tips :D ? )
Bij deze, hallo iedereen =P
 

Gerolf

Dit bericht heb ik ook even op de juiste plaats gezet [;)]
Welkom op ons forum, trouwens [^]
Een klein baantje aanleggen (ovaal met wat zijsporen) is een goede manier om je treintjes te laten bollen en wat technieken in je vingers te krijgen.
Die Jouef-wissel: als die de kwaliteit heeft die ik me van vroeger herinner, zou ik hem niet gebruiken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RDH000

is nogal raar...
je hebt die plastiek in je sporen... die ligt precies iets hoger waardoor treinen ontsporen... wel jammer had er maar 1 [xx(]
zal beginnen met klein baantje [^]