Auteur Topic: Wordt het nu zomer?  (gelezen 8481 keer)

Offline PeterC

• Forumlid
    • JAL pagina
  • Voornaam: Peter
Wordt het nu zomer?
« Gepost op: 20 mei 2009, 21:37:11 pm »
Al enkele jaren heb ik een zwaluwnest in mijn spouw.  Via een klein verluchtingsgat in de voorgevel wringen ze zich naar binnen.
Vandaag zijn ze van hun verre reis teruggekeerd en direct terug in het verluchtingsgat gevlogen, hun oude nest binnen.  Wordt het nu zomer?
Groetjes, Peter

Offline ERVIN

• Administrator
  • Forumlid
  • Voornaam: ERWIN
Wordt het nu zomer?
« Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2009, 22:07:34 pm »
Dan zijn ze toch redelijk laat aangekomen bij U hoor, mss te maken met het slechte weer in het zuiden momenteel, hier vliegen ze al enkele weken rond mijn huis, zowel de huiszwaluw als de gierzwaluw, vooral deze laaste wekt nog steeds grote bewondering op bij mij.

Maar om even op je vraag terug te komen, laat ons hopen dat de zomer gaat beginnen.[;)]

Offline PeterC

• Forumlid
    • JAL pagina
Wordt het nu zomer?
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2009, 22:28:26 pm »
Je vraagt je natuurlijk af wat deze topic met (model)spoor te maken heeft, maar nadat ik de zwaluwen deze late namiddag zag terugkeren, moest ik denken aan een artikel dat ik deze week in een oude 'bahn-extra' van 1995 had gelezen.  In het tijdschrift stond een prachtige foto van een BW met daarop de tekst: 'Denk an die Schwalben wenn ihr die Motore im Schuppen Laufen lasst!!!' en daaronder de droge tekst: 'Eine Taube macht noch keine Sommer'.
Vandaar deze topic.

Erwin: bij mij zijn ze pas vandaag toegekomen.  Ik ben een (buiten)roker en vertoef dus vrij frequent buiten en tijdens mijn verderfelijk genot zit ik de vogeltjes in de tuin en omgeving te observeren.[;)]
Groetjes, Peter

Offline ERVIN

• Administrator
  • Forumlid
Wordt het nu zomer?
« Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2009, 23:07:58 pm »
citaat:
Geplaatst door PeterC

Erwin: bij mij zijn ze pas vandaag toegekomen.  Ik ben een (buiten)roker en vertoef dus vrij frequent buiten en tijdens mijn verderfelijk genot zit ik de vogeltjes in de tuin en omgeving te observeren.[;)]

Mijn waardige collega(roker) , hier idem dito.[;)]

Offline conducteur

• Forumlid
  • As a finishing touch, God created the dutch!
    • http://www.treinbaanrian.be
  • Voornaam: Rian
Wordt het nu zomer?
« Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2009, 11:55:56 am »
Ik heb nog geen terroristen gezien (lees: imvasie van toeristen die denken dat ze hier koning zijn)
weetje: In de winter zijn we met ongeveer 18.000 Blankenbergenaren, in de zomer zijn er dat 570.000!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Offline janjozef

• Forumlid
  • Voornaam: Jan
Wordt het nu zomer?
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2009, 17:26:35 pm »
ja die 18000 van de winter zouden inderdaad moeten opkrassen in de zomer, die hebben er al lang genoeg gezeten
MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15
 2650 Edegem

Offline Gerolf

• Administrator
  • Forumlid
    • Marche-en-Bières
  • Voornaam: Gerolf
Wordt het nu zomer?
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2009, 00:50:06 am »
[:D] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Offline factageklerk

• Forumlid
  • Voornaam: joris
Wordt het nu zomer?
« Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2009, 09:48:29 am »
Jij ziet ze dus regelmatig vliegen Ervin[:D][:D]. Fijn dat onze gevederde vriendjes zich in je tuin komen vestigen. Ik wou dat ze hier ook eens een nestje kwamen bouwen betere vliegenvangers zijn er niet. Wist je dat in het station van aarschot ze daar ook "gehuisvest" zijn men heeft er zelfs een infobord opgehangen om meer uitleg te geven over de zwaluwen...

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Dan zijn ze toch redelijk laat aangekomen bij U hoor, mss te maken met het slechte weer in het zuiden momenteel, hier vliegen ze al enkele weken rond mijn huis, zowel de huiszwaluw als de gierzwaluw, vooral deze laaste wekt nog steeds grote bewondering op bij mij.

Maar om even op je vraag terug te komen, laat ons hopen dat de zomer gaat beginnen.[;)]

Offline conducteur

• Forumlid
  • As a finishing touch, God created the dutch!
    • http://www.treinbaanrian.be
  • Voornaam: Rian
Wordt het nu zomer?
« Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2009, 10:22:15 am »
Bij mij zit er al enkele jaren een koppel tortelduiven.

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Offline BigCedric

• Forumlid
  • Voornaam: Cedric
Wordt het nu zomer?
« Reactie #9 Gepost op: 24 mei 2009, 16:34:00 pm »
citaat:
Geplaatst door conducteur

Ik heb nog geen terroristen gezien (lees: imvasie van toeristen die denken dat ze hier koning zijn)
weetje: In de winter zijn we met ongeveer 18.000 Blankenbergenaren, in de zomer zijn er dat 570.000!

2 van de 18000 inwoners  zijn mijn grootouders [:)]

Bij ons heb ik nog geen zwaluwen gezien, wel in Tsjechi? waar ik net van terugkomen ben. Daar zaten er redelijk veel in het concentratiekamp van Terezin.  Hopelijk komt de zomer eraan

Online Dirky

• Forumlid
  • Modelbouw Projecten
    • dyniMo
  • Voornaam: Dirk
Wordt het nu zomer?
« Reactie #10 Gepost op: 24 mei 2009, 22:17:09 pm »
Zomer??? als ge de kleur van mijn nek zou zien zal er wel niemand meer twijfelen [:)] Heb me verkleed in een kreeft vandaag, morgen kom ik niet buiten [:D]
Dirky - THINKING OUT OF THE BOX - info: Dirk(at)dyniMo(dot)be
www.dyniMo.be - SCALEMODELS and MORE - dyniBashers - dyniTools - dyniMetal

Offline patatje70

• Forumlid
  • Voornaam: Wim
Wordt het nu zomer?
« Reactie #11 Gepost op: 24 mei 2009, 22:53:59 pm »
hahaha...prachtig zomerweer gehad in de limburg na een weekje centerparks Vossemeren...mijn nek ook een beetje rood maar mij hoor je niet klagen...beter dit dan regen... enne morgen weer aan t werk..ganse dag binnen..minder leuk als de zon schijnt...

Gr.

Wim
IMGhttp://i583.photobucket.com/albums/ss273/patatje70/1309-1.jpg/IMG

Offline PeterC

• Forumlid
    • JAL pagina
Wordt het nu zomer?
« Reactie #12 Gepost op: 19 juni 2009, 20:07:19 pm »
Even een stand van zaken: onze zwaluwen hebben zich gehuisvest.  Een koppeltje in mijn spouw en een ander koppeltje bij de buren via de opening van de afvoer van de dakgoot (bij mij is die opening al bezet met een mussennest).  Onze zwaluwen zijn vrij actief tijdens de schemering en wanneer het wat donkerder wordt, komen onze kleine vleermuisjes ook weer lustig voor de woning vliegen.
Je ziet wel buiten zijn (al is het om te roken) levert nog iets op!
Groetjes, Peter

Offline ERVIN

• Administrator
  • Forumlid
Wordt het nu zomer?
« Reactie #13 Gepost op: 26 juni 2009, 14:48:18 pm »
En mannen, zitten jullie nu ook te zweten, zoals ik op mijn zolder, hier staat de thermometer op 31 graden , dus lang ga ik hier vandaag niet zitten.[xx(]

Dus ik denk dat het nu echt zomer geworden is.[:p]

Offline factageklerk

• Forumlid
  • Voornaam: joris
Wordt het nu zomer?
« Reactie #14 Gepost op: 26 juni 2009, 16:47:41 pm »
ik heb een deel kleren moeten uittrekken ze plakten aan m'n lijf op zulke dagen droom ik van een airco[:p] jij kan tenminste nog in het zilvermeer plonsen

citaat:
Geplaatst door ERVIN

En mannen, zitten jullie nu ook te zweten, zoals ik op mijn zolder, hier staat de thermometer op 31 graden , dus lang ga ik hier vandaag niet zitten.[xx(]

Dus ik denk dat het nu echt zomer geworden is.[:p]