Vouwbalgen Mehano MW41

Gestart door MickeyMouse, 19 mei 2009, 21:44:30 PM

MickeyMouse

Heeft iemand al iets gedaan aan die vouwbalgen en aan de 'grote' ruimte ertussen?
Ideetjes, oplossingen, ...?

Geert

Gerolf

Merci voor het verplaatsen, den opkuis elders is gebeurd [;)]
Voor mij is dit materieel te recent, maar is de koppeling niet in te korten? Vouwbalgen van GPP?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eric

Mij stoort het niet echt, maar moest er een goede en makkelijke oplossing uit de bus vallen[?]

MARKLINRIJDER

Ook hier zitten we te denken naar mogelijkheden om het mooier te maken.  Als ik iets vind dan horen jullie het zeker.
En als jullie het vinden wij ook.[:)]

Groetjes,

David

rixke rail

@ Gerolf : De koppeling bestaat uit een speciaal stukje waar ook de elektrische verbinding in past (klikt). Moeilijk in te korten !
De GPP-balgen zijn van een ouder type, hier niet te gebruiken !
Ik zat hier ook al een tijdje te denken daarover : misschien een mousseke ertussen (Dat geeft mee in de bochten) en grijs schilderen ? De kans op jullie gedacht te horen !




Met macro-fotografie valt het natuurlijk wel h??l erreg op, maar met blote oog, valt het best mee !
Afijn, laat het vuurpeloton maar komen !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

Ik heb het model niet, en heb geen goed zicht over de problematiek, maar bij het zien van de foto kreeg ik een wild idee. Je zou een stuk of 15 kartonnen (of kuststoffen) rechthoeken met afgeronde hoeken kunnen uitsnijden ter grootte van een segment van de vouwbalg. Rijg alle plaatjes aan elkaar met 2 elastiche koordjes (zie naaigerief van de vrouw) met telkens een klein rondelletje als scheiding tussen de plaatjes, een een dikke knoop aan elek uiteinde. Het geheel een kleurtje geven en in de plaats van de huidige balgen plaatsen... Et voila! Een kind kan de was doen!  ... of niet? [:D]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

rixke rail

Voor diegenen die mijn idee willen volgen :
verbeterde versie - met 2 grijze moussekes :
zie verder

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy


MickeyMouse

Verder dan de truc met een mousse, zoals Eric, maar nog net iets zachter, was ik ook nog niet gekomen.
Met hele zachte mousse moet het misschien zelfs lukken om het op beide vouwbalgen te kleven.
Is inderdaad al een heel stuk beter maar hoe zouden we tot 'echte' vouwbalgen kunnen komen op een relatief eenvoudige manier? Origami- truuken? Deels om tussen de bestaande in te plaatsen of volledige ter vervanging van de bestaande. Of bestaan er in de handel vouwbalgen welke mits ombouw in aanmerking zouden komen?

Geert

rixke rail

Dit zou de laatste fase moeten zijn !
Vouwbalgen zelf geweathered met zwarte stift [:o)] en
stukje zeer fijne plastciard rondom op de mousse geplakt om de scheiding tussen de vouwbalgen te simuleren  Van de mousse is niet zo veel meer te zien, niet waar ?
De tussenruimte is natuurlijk nog altijd v??l langer dan in de werkelijkheid, maar ja ...

Edit : deze versie werkte niet, gaf ontsporingen in de bochten !!!
Zie verder !

Modelspoorse groeten,
Eric.
P.s. : dit draadje hielp mij nog maar eens om op te schieten met een projectje dat al lang broedde ! Merci, Geert (MickeyMouse) !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

De afstand tussen de rijtuigen is inderdaad nog altijd hetzelfde en dus te lang. Maar door hetgeen je gemaakt hebt valt dit een pak minder op. Zeker na je laatste foto's vind ik het geslaagd! En maakt toch nog het overwegen waard eentje te kopen [:p]

eddy

Goe gedacht Rixke,als het stel op de baan staat en rijdt zal het al een hele verbetering zijn.Op de baan ziet men toch weinig van de details als de treinen aan het rijden zijn.Modellen in een vitrine kast dat is dan andere koffie.
Dus voor mij een HIT

groeten Eddy[;)]

MickeyMouse

citaat:
Geplaatst door rixke rail
P.s. : dit draadje hielp mij nog maar eens om op te schieten met een projectje dat al lang broedde ! Merci, Geert (MickeyMouse) !


Die scheiding tussen de vouwbalgen zijn inderdaad een heel goed idee.
Voor mij dus ook een HIT!!
Optisch ziet de vouwbalgenconstructie er al heeeel wat beter uit op die manier. Ik zal eens uit mijn hangmat moeten komen en er ook nog eens verder werk van maken...
Bedankt Eric !!!

Het zijn eigenlijk de foto's van het stelletje dat Joeri te koop heeft die het bij mij ook opnieuw had getriggerd.

Geert

ERVIN

Dikke HIT Rixke , ook hier begint het nu te jeuken om  er ??ntje aan te schaffen.

eric

here the results of the clubs "MSV Post B" and "A.T.A."

2 x 12 points en een ferme hit