Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Zijn 2de handsrails een risico?

Gestart door dikkiedap, 17 mei 2005, 21:53:15 PM

Gerolf

Je broer heeft gelijk: NIET schuren !
Verroeste tweedehands Lima / Jouef-rails: weggooien, of als aankleding van je baan gebruiken (stapeltje rails naast je "echte sporen")
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RDH000

als ik ze toch niet kan gebruiken later kan ik ze nu evengoed schuren en er een beetje plezier aan beleven...?
of is dit slecht voor locs?
 

RDH000

nee weet ik ook wel, maar toen ik begon (5tal jaar geleden..)
je kent het waarschijnlijk ook wel als je broers/zussen hebt...
mijn broer had marklin.. was er ook lichtjes zot van en men broer deed er toch niets mee dus hoopte ik dat ik er mocht mee rijden... jammergenoeg draaide dat anders uit...
uiteindelijk hebben we dan treintjes voor mij gekocht (natuurlijk niet de duurste wat logisch is..)
heb uiteindelijk eindje gewacht...
tot zal nu 3-4 weken geleden zijn, ben ik eens naar (denk) zwevegem, een opendeurdag van een club geweest...
daar had ik terug de smaak te pakken...
dag daarna zijn we naar concorde geweest ( modelspoorwinkel die nu misschien al dicht is > grote korting )... heb daar rangeerlocje gekocht van roco...(belg)
maar kan het kwaad dat ik de sporen afschuur en gewoon gebruik tot ik echt aan een deftige baan begin?
anders heb ik momenteel niets om treintjes op te laten rijden...
en heb al ondervonden (bij de oudere dan) dat het soms best is dat ze eens rijden...[^]
 

RDH000

kan ik sporen niet min of meer apart kopen?
op beurzen ofzo? zijn die dan niet goedkoper? of juist omgekeerd...?
en zoja waar zijn er beurzen? [:0]
(kan je slechte treinen door smeren ofzo niet weer beter doen rijden? heb mij dat laten wijsmaken...zoemen jullie treinen gewoon of maken die ook een ratelachtig geluid..? toen ik dat nieuwe treintje eerste hoorde rijden was ik nogal geschrokken dat het zo stil was, had nog nooit zoon stille treintjes "gehoord"...
nuja... zal ze toch houden... kan er later misschien nog voor kijken en er nu dikwijls nog wat plezier aan beleven...
(dus echt niets meer te doen aan die treintjes? of is er misschien toch nog "hoop" [:D]?)

 

ysbeer

Alles hoe slecht ook is te verbeteren,maar dat kost geld.
Met alleen smeren los je niets op,een oude lima lok verbeteren kost  net zoveel als een goede nieuwe.
En inderdaad de tijd dat je de loks op 100 meter afstand al kom horen lopen is voorbij,tegenwoordig zoemen de loks hoogstens(of nog beter).
Ik ga niet herhalen wat ik al schreef(en veel ander ook)maar gelijk hebben we wel.
wim