Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

3 oude goederenwagens

Gestart door Peter, 17 mei 2005, 19:46:10 PM

Peter

Op de kaai in Antwerpen, op het gedeelte waar het "scheepvaart-museum" ??? is, staan drie zeer oude goederenwagens, die eigenlijk in een museum zouden moeten staan. Nu echter staan ze daar in weer en wind en blootgesteld aan vandalen en grafitti spuiters.
Blijkbaar heeft NIEMAND interesse in die wagens, of zou het zoals met zoveel andere dingen in Antwerpen, voldoende zijn om het te HEBBEN en er dan niet meer naar om te kijken. Blijkbaar heeft het stadsbestuur ook geen interesse om op diezelfde kaaien, een stukje uit de oude tijd na te beelden (de hangars en het spoor is er al)
Tussen haakjes, Voor dat er iemand kwaad in zijn pen klimt: Ik ben zelf geboren en getogen Antwerpenaar en ondanks alles, nog steeds fier op onze stad.
Zal morgen een paar foto's gaan nemen en die dan hier posten.
Groetjes
Peter :0:0:0
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Hallo

Hierbij de beloofde foto's. De foto van de derde wagen (een twee-assige lagebord wagen) kon ik niet meer nemen. De batterij van mijn Dig.fototoestel was leeg.
Weet iemand wie eigenaar is van deze wagens, want bij de diensten van Stad Antwerpen weten ze van niets. (zoals gewoonlijk)
D:Foto's.P5150024
D:Foto's.P5150025
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

karthuizer


Johnnytrein

Peter, zijn dat geen restanten van de VISA affaire? Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

Eigenlijk spijtig dat men dat zomaar laat verkommeren.
Maar dat is weer eens typisch Belgisch zeker?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tonycabus

Peter,
Helaas kunnen beelden niet direkt van je computer hier terecht komen.
Jr zal ze op een of andere foto-hosting-site moeten onderbrengen.
De forumsoft opent de link daar naartoe en zo komen ze dan hier terecht (zie foto's plaatsen, de 2 topics aub).
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

karthuizer

Tony,

Het probleem is opgelost. De twee foto's die ik gepost heb zijn die van Peter.

Johnnytrein

Inderdaad dat is blijkbaar typisch Belgisch. Eerst alles laten verkommeren en dan heel veel geld moeten uitgeven om dat terug toonbaar te maken. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Havoc

Is dat op de kaaien daar bij het centrum? Tijd om eens te passeren met meter en fototoestel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Hallo Havoc,
Ja dat is inderdaad aan de kaaien in het centrum.
Als je via de Grote markt en de Suikerui op de kaai komt ga je rechtsaf via de plaats waar de Flandria boten komen en het Steen.
Volg gewoon de kaai en na ongeveer 50 meter staan deze wagens.
Nogmaals gewoon schandalig zoals ze er nu bij staan.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

op een of andere manier een reddings actie opzetten ?? Via dit forum ?? een club bv die ze wil als uithang bord ? Mij lijkt het redden waard u ook ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

Misschien geen slecht idee. Op de kaai zijn bedrijven genoeg die een spooraansluitnig hebben in die zo'n waggon op hun domein willen zetten. Ik denk hier bv aan ATAB of die Tankcleaning firma voor de tankwagen. Zo zouden ze veilig staan en toch in het zicht van iedereen
Waar ze nu staan, staan ze wel heel slecht. (vlakbij en op de parkings van de discotheken en het uitgaansleven.)
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Deze wagens zij eigendom van het scheepvaartmuseum. Ze staan daar niet gewoon te staan als achtergelaten afval. Of ze daar op de goede manier bewaart worden dat is iets volledig anders. ze zouden ze minstens mee onder het afdak moeten plaatsen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

matti



    Die wagens zijn eigendom van het scheepvaartmuseum en zijn ooit door de NMBS geschonken geweest . Of het Musuem er nog plannen mee heeft weet ik niet maar een opknapbeurt mogen ze wel krijgen .

            [8]

n/a

In verband met die oude wagons, die zo maar verkommerd worden heb ik ook nog een foto van iemand die me vroeg waar dit oude wagonnetje zou kunnen staan?
Weet er iemand waar deze kan staan?
http://users.skynet.be/JeePeeS/JeanPaul/models/waarstaatdeze.jpg

JP