Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MW 41

Gestart door Peter, 17 mei 2005, 16:00:47 PM

Peter

Sicco,

de e-mails die ik naar Andr? stuur zijn altijd in het nederlands, de antwoorden die ik krijg zijn dat ook (alhoewel met veel taalfouten, doet hij toch zijn best)
Mischien zijn de problemen die je had ook te wijten aan zijn vorige verkoper die inmiddels reeds voor diverse redenen op staande voet ontslagen is (voorzichtig uitgedrukt)
Maar al ik jou was belde ik er nog eens naar of ga er eens naar toe. Op een zondagmorgen is het er niet zo druk.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

t'JA DIESELS,ik begrijp er niets van hoor,ik had mijne 51er besteld in december 2003,Andr? vertelde me toen dat ik een vol jaar moest wachten omdat er veel 51ers besteld waren,op het einde van 2004(het was toen eind november)belde ik terug naar JOCADIS,en toen vertelde men mij dat mijn 51er afgehaald kon worden de 2de week van december,op 16 december 2004 was ik de trotse eigenaar van de 5174!!!Groetjes ERVIN.

diesels

citaat:
Geplaatst door ERVIN

t'JA DIESELS,ik begrijp er niets van hoor,ik had mijne 51er besteld in december 2003,Andr? vertelde me toen dat ik een vol jaar moest wachten omdat er veel 51ers besteld waren,op het einde van 2004(het was toen eind november)belde ik terug naar JOCADIS,en toen vertelde men mij dat mijn 51er afgehaald kon worden de 2de week van december,op 16 december 2004 was ik de trotse eigenaar van de 5174!!!Groetjes ERVIN.



Ik ga ze denk ik nog maar eens een vriendelijk mailtje sturen.

bedankt voor de reacties

groeten Sicco

diesels

citaat:
Geplaatst door diesels

citaat:
Geplaatst door ERVIN

t'JA DIESELS,ik begrijp er niets van hoor,ik had mijne 51er besteld in december 2003,Andr? vertelde me toen dat ik een vol jaar moest wachten omdat er veel 51ers besteld waren,op het einde van 2004(het was toen eind november)belde ik terug naar JOCADIS,en toen vertelde men mij dat mijn 51er afgehaald kon worden de 2de week van december,op 16 december 2004 was ik de trotse eigenaar van de 5174!!!Groetjes ERVIN.



Ik ga ze denk ik nog maar eens een vriendelijk mailtje sturen.

bedankt voor de reacties

groeten Sicco



Even een live-update. ze waren nogal verbaasd daar (maar dat zijn ze telkens als ik erover begin). Al met al zou de 84-er dit jaar nog moeten komen (dat moet ik zien), de 91-er zou volgend jaar vernieuwd worden, maar het mooiste is wel mijn groene 51-er waar ik al zes jaar op wacht: ik krege de reactie dat ze niet weten of ze die nog wel _willen_ maken omdat Mehano ermee komt.

Ik weet niet hoor, maar ik zou weinig klanten overhouden met zulks. Ik ben echt enorm teleurgesteld [V]

groeten Sicco

janjozef

Het is inderdaad een raar antwoordt, maar buiten de wachttijd van zes jaar wel aannemelijk dat ze er nu geen meer maken gezien het prijsverschil van de locs 450? tegenover 150?. Veel van zijn 51 zullen er niet meer verkocht worden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

diesels

citaat:
Geplaatst door janjozef

Het is inderdaad een raar antwoordt, maar buiten de wachttijd van zes jaar wel aannemelijk dat ze er nu geen meer maken gezien het prijsverschil van de locs 450? tegenover 150?. Veel van zijn 51 zullen er niet meer verkocht worden

Jan



Begrijpelijk dat ze geen nieuwe bestellingen meer aannemen, maar wat al besteld is moeten ze gewoon leveren. Ik kies er niet voor niets voor om de duurdere Jocadis te willen ook al weet ik dat Mehano nog komt, ik zou onderhand iets terug verwachten voor dat vertrouwen. ze hebben vast nog bouwdozen liggen, dus...

groeten Sicco

janjozef

Moest ik jocadis zijn ik zou zo snel mogenlijk verkopen wetende dat ge de eerste jaren er niet veel meer gaat verkopen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

diesels

Eerlijk is eerlijk: dan moet ik hier ook ff melden dat Jocadis zijn woord nu gehouden heeft: mijn 84-er is klaar! [:0] [:D] [:)]

Enige probleem zal nu nog worden de discussie over de prijs: de prijs van nu blijkt tot mijn schrik ruim 100 euro meer dan de prijs van toen ik hem bestelde en daar ga ik niet mee akkoord.

groeten Sicco

ERVIN

N??,daar mag je niet mee akkoord gaan,ze zouden eigenlijk wat van de prijs moeten af doen,omdat je er zo lang op moeten wachten hebt,en omdat je zo dikwijls moeten bellen hebt om te vragen of hij al klaar was!!![V]

diesels

citaat:
Geplaatst door ERVIN

N??,daar mag je niet mee akkoord gaan,ze zouden eigenlijk wat van de prijs moeten af doen,omdat je er zo lang op moeten wachten hebt,en omdat je zo dikwijls moeten bellen hebt om te vragen of hij al klaar was!!![V]



In het begin was ik zelfs zo na?ef dat ik dikwijls met de auto naar daar ben gereden [:(!]

Anyway, gelukkig heeft maatje en forumgenoot Brossel (die er ook een besteld had) ergens in de periode tussen bestelling en nu een print gemaakt van de kosten toen (2003): dat scheelt dus ruim 100 euro met nu. Ik verwacht dus eigenlijk hem mee te krijgen voor de prijs van toen. Maargoed, afwachten maar - zal wel ergens januari worden dat ik er tijd voor heb erheen te gaan...

groetjes Sicco

Koen

Hallo Sicco,

Ik heb mijn 51'ers ook bij Jocadis aangekocht. De afhandeling was correct. [:)]   Ik had 2 maanden als levertermijn. Ondertussen werd de prijs ook verhoogd. Maar zowel levering als betalingsvoorwaarden werden correct afgehandeld (geen verhoging van de factuur).
Ik denk niet dat dit problemen zal opleveren. Overigens, de prijs wordt vastgelegd op het tijdstip van aankoop, tenzij anders vermeld in de aankoopvoorwaarden.

MVG
Koen
Nooit te oud om te leren

diesels

Hoi,

Zaterdag naar jocadis geweest om mijn 84 op te halen. Echter, hij wilde ('kon' naar eigen zeggen) hem niet wegdoen voor de prijs van toen, zelfs bij lange na niet. Ik heb hem dus niet afgenomen. Ik ben er erg in teleurgesteld en heb de 51 en 91 ook maar afbesteld.

Wederom een teleurstellende ervaring met een winkelier.

Overigens nog niks vernomen over de IJzeren Rijn-55 van Biervliet, noch de zwaluw-59-er, noch de nieuwe CFL 1800-en. Ik vind het opvallend dat men met al die jaren ervaring telkens toch zo'n moeite kan hebben met het plannen van leverdata. Natuurlijk is het niet leuk erover te blijven zeuren, maar het wordt wel een beetje de achillishiel van de Belgische modelspoorhobby. jammer dat beloftes zo weinig waard zijn [V]

groetjes Sicco