MW 41

Gestart door Peter, 17 mei 2005, 16:00:47 PM

Peter

Wanneer mogen we het motorstel 41 van Mehano verwachten?
Op de website van Rocky-rail staat geen datum en bij de diesellok 51 staat oktober 2005.
Weet iemand al iets meer?
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

bartie

Hallo,

een kennis was verleden week bij van biervliet en die zei dat deze in november zou uitkomen.

Bart.

Jurgen

Voor een prijs zal het nog wel te vroeg zijn zeker?
Ik gok op een 270 ?. Ik hoop op veel minder. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

gezien de producent denk ik dat de prijs niet onredelijk zal zijn noch voor de 41 en zeker de 140 voor een 51 niet
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

140 ? is zeker niet veel, maar dat is waarschijnlijk de analoge versie.
Als de digitale M?rklin versie met geluid evenveel kost als de reeks 77, dan vrees ik dat het slechts bij 1 model gaat blijven voor mij.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

boke

Mogen we het dieselstelletje reeks 41 nog steeds dit jaar verwachten of zal het 2006 worden? Kwestie van mijn resterende budget voor dit jaar wat te kunnen plannen... Spijtig dat we van Mehano niets vernemen en ook niet kunnen volgen hoever de produktie gevorderd is. Is er al meer zekerheid over de prijs?

Groeten,

Boke

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tonycabus

April, wist Paul Vandersteen (Rocky Rail) me gisteren te vertellen.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

mark7758

Zat ik redelijk goed.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

rgp

Dag,

Allez, nu maar hopen dat het beter verloopt dat zijn uitlevering van 52/53, 59, herschilderde 20.  Er is namelijk een halve IC die op bepaalde modellen al maanden/jaren zit te wachten.

Roland

diesels

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Allez, nu maar hopen dat het beter verloopt dat zijn uitlevering van 52/53, 59, herschilderde 20.  Er is namelijk een halve IC die op bepaalde modellen al maanden/jaren zit te wachten.

Roland



Inderdaad, hier ook AFB's en 26's van Rocky Rail (een jaar of drie, geen enkele notoficatie van vertraging gehad, op mails (ook over andere zaken) wordt in het gehele niet gereageerd), 51, 84 en 91 bij Jocadis (ZES jaar, geen enkele notoficatie van de vertraging, op mails wordt niet of nauwelijks gereageerd) en een 45 bij Olaerts (anderhalf jaar, geen notoficatie van vertraging, op mails wordt wel gereageerd met nieuwe beloftes die opnieuw niet waargemaakt worden).

En ondertussen vooral doorgaan met het plannen van nieuwe modellen. Ik word het echt spuug- en spuugzat. Ik en een modelspoormaatje van me grappen al steevast als er iets nieuws aangekondigd wordt, dat het waarschijnlijk uit zal komen in: 'september, welk jaar is alleen nog onbekend'...
Het treurige is dat ik inmiddels al mijn modelbaanplannen aan het aanpassen ben omdat ik geen enkele vedusie meer heb in de levering van bepaalde modellen, die officieel 'binnen 3 tot 12 maanden' of iets dergelijks leverbaar zijn.

groeten Sicco

Peter

Hallo Sicco,

ik kan je frustratie begrijpen, maar heb je al eens geprobeerd dit met Andr? en Guido uit te praten.
Van beide mag ik niet klagen (over Rocky rail kan ik niet meepraten).
Een telefoontje naar Guido Olaerts was voldoende om drie dagen later mijn Break te hebben met de post en hetzelfde voor mijn 45.
Een e-mail naar Andr? van Jocadis en een paar dagen later heb ik alles via de post, zoniet kreeg ik prompt antwoord dat het niet in vooraad was. Anders is het bij Jocadis als je iets besteld dat ze moeten bouwen (bouwdoos van loks) of wanneer je vraagt om in een bepaald model ineens een decoder te plaatsen. Dan is het inderdaad laaaaaaaang wachten.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

t'Ja wat is lang wachten?Ik heb 2 jaar geleden bij JOCADIS een reeks 51 besteld,digitaal met het locnr.naar mijn keuze,ik heb daar een vol jaar op moeten wachten,maar als je dan het resultaat ziet,dan was dat lange wachten het zeer zeker waard!!Ik denk altijd maar,dat je ze niet onder druk moet zetten,we mogen blij zijn dat er fabrikanten zijn die voor ons zo'n prachtige modellen willen maken!!Groetjes ERVIN.

diesels

citaat:
Geplaatst door Peter

Hallo Sicco,

ik kan je frustratie begrijpen, maar heb je al eens geprobeerd dit met Andr? en Guido uit te praten.



Jazeker, en in Guido heb ik nog wel alle vertrouwen en geloof ik dat het echt overmacht is, hoewel de communicatie weeraleens beter kan. En hoewel ik Andr? Witmeur een zeer vriendelijke persoonlijkheid vind, is zes jaar zonder enig bericht toch echt te lang. En er waren tijden dat ik er elke maand wel eens naar vroeg. Ik ben helemaal niet zo van kritiek leveren, maar je moet begrijpen dat er echt eens een grens komt. Ik voel me na zo'n tijd echt een roepende in de woestijn. Vergeet niet dat het bij 100 procent van de speciaal bestelde modellen in Belgi? zo gaat voor mij: ik heb nog nooit iets besteld wat daadwerkelijk ook geleverd is. De 51-er(s) die ik heb/had waren winkelmodellen. Geloof me: de moedeloosheid slaat een keer toe. Hoe moet ik nog vertrouwen krijgen als dat tot nu toe alleen nog maar geschaad is?

citaat:

Van beide mag ik niet klagen (over Rocky rail kan ik niet meepraten).
Een telefoontje naar Guido Olaerts was voldoende om drie dagen later mijn Break te hebben met de post en hetzelfde voor mijn 45.



Het probleem met mijn 45 schijnt hem te zitten in de aandrijving, die bij een bepaalde batch (natuurlijk juist de mijne) fout was. Al iets van anderhalf jaar geleden (toen ze net uit waren) moest hij terug en zou hij dan en dan terugkomen. Sindsdien nog een paar keer gevraagd, steeds een nieuwe maand gehoord. Op een gegeven moment heb je de energie niet meer om het aan te horen, juist vanwege al die ervaringen. Dat ligt niet aan Guido, als gezegd heb ik in hem nog wel enig vertrouwen.

citaat:

Een e-mail naar Andr? van Jocadis en een paar dagen later heb ik alles via de post, zoniet kreeg ik prompt antwoord dat het niet in vooraad was. Anders is het bij Jocadis als je iets besteld dat ze moeten bouwen (bouwdoos van loks) of wanneer je vraagt om in een bepaald model ineens een decoder te plaatsen. Dan is het inderdaad laaaaaaaang wachten.
Peter



Heb je dat in het Frans gedaan? Ik vraag me af of dat wellicht het probleem is. En verder wil ik niet beweren dat het de 'schuld' van Andr? is dat het zo verloopt... er is alleen ook weer niemand die w?l actie onderneemt blijkbaar.

groeten Sicco

diesels

citaat:
Geplaatst door ERVIN

t'Ja wat is lang wachten?Ik heb 2 jaar geleden bij JOCADIS een reeks 51 besteld,digitaal met het locnr.naar mijn keuze,ik heb daar een vol jaar op moeten wachten,maar als je dan het resultaat ziet,dan was dat lange wachten het zeer zeker waard!!Ik denk altijd maar,dat je ze niet onder druk moet zetten,we mogen blij zijn dat er fabrikanten zijn die voor ons zo'n prachtige modellen willen maken!!Groetjes ERVIN.



Niet onder druk zetten? Is zes jaar nog niet lang genoeg?
Op het gevaar van roddelen af wil ik wel een anekdote vertellen. In de loop van dit jaar besloot ik er maar weer eens achteraan te gaan. Ik had in een wat cynische bui toen een plannetje eens proberen uit te vinden in hoeverre mijn model na vijf jaar opgeschoten was. Ik had op dat moment een groene 51-er met nummer X in bestelling. Ik heb toen een mailtje gestuurd met een verzoek om de door mij bij hun bestelde modellen te herbevestigen. Hierbij heb ik bewust die 51-er nummer Y gegeven. En wat kreeg ik terug? Juist, een bevestiging dat de 51 met nummer Y voor mij in bestelling stond. U begrijpt dat dat toch enigszins schofferend overkwam...
Hoe jou het wel gelukt is na een jaar je loc te krijgen is me een raadsel...
En verder: ik ben altijd vol respect voor fabrikanten die iets voor ons hobbyisten maken. Maar hoe moet ik mijn dankbaarheid tonen als ik keer op keer nietsmeer hoor van wat ik besteld heb en waar ik grof geld voor over heb?

groeten Sicco
(die ondanks de komst van de Mehano 51 nog steeds de groene van Jocadis wil, omdat die zo mooi is, maar dan wel voor de prijs van 1999)