Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Verkeersborden

Gestart door PeterC, 11 mei 2009, 12:36:39 PM

gardevil

#15
geen probleem, wanneer ik hier een vraag stel word ik ook geholpen. [:)]
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

swarol

#16
peterc misschien heb je hier wat aan zijn oudere verkeersborden

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

marc goovaerts

#17
Hoewel er internationale conventies over bestaan sinds 1928, is de echte (grafische) uitwerking toch altijd van land tot land verschillend geweest.
Dit zijn duidelijk borden uit Nederland.

En enkel bruikbaar voor een Nederlandse baan.

WAJ Janse

#18
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

.....Dit zijn duidelijk borden uit Nederland.
En enkel bruikbaar voor een Nederlandse baan.



En daarom Marc, ben ik nou zo dankbaar dat ze geplaatst zijn. Ik zocht
nog zoiets. Hardstikke tof! Bedankt.

M vr gr,
Wim
 

marc goovaerts

#19
Wim,

Aan Nederlandse historische is er wat makkelijker aan te komen.

Onze 'Cantersteen' stuurt je van het kastje naar de muur, om tenslotte je alleen een CD-Rom met de huidige verkeerstekens te willen verkopen.

Stuur me even een PM, dan kan ik je per kerende nog wat Nederlandse uit de jaren 30 toezenden, als het je mocht interesseren.

Moest je in de buurt komen, de 'Groninger Archieven' hebben er ook in huis.

argilla

#20
prachtige verkeersborden.
Echter; het verbordsbord van "verboden te zwemmen" zit er niet tussen en laat dat nu juist het bord zijn dat ik nodig heb op H0. U kent het misschien wel een rond bord met bader en een rode streep over.

iemand aub ?[;)]

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

kasteel

#21
via google ; 'verboden te zwemmen' en je krijgt een ganse lading
Jan

marc goovaerts

#22
Technisch gesproken is dat geen verkeersbord. Want het komt in het verkeersreglement niet voor. Ik ben in het Staatsblad nu tot 1984 geraakt, en ben het nog niet tegengekomen.
Idem voor 'verboden te vissen', 'verboden voor honden', 'parking enkel voor klanten','verboden vuurkes te stoken (Ardennen)', ...

Wat wilt dat zeggen ? Dat er geen strikte, te volgen regels zijn voor het uitzicht van deze borden. En je dus alles wat je bv op het internet kan vinden in principe kan en mag gebruikt worden. Vermits het niet om echte verkeersborden gaat, mogen ze dus aangepast worden aan de wensen/fantasie?n van de opdrachtgevers/fabrikanten/modelbouwers...

argilla

#23
citaat:
Geplaatst door kasteel

via google ; 'verboden te zwemmen' en je krijgt een ganse lading
Jan



dat wist ik ondertussen ook. Maar het is niet of ik toch niet op schaal 1/87 af te drukken [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

marc goovaerts

#24
Ook deels uit kleinekindernostalgie efkes aan het werk geslagen:



Argilla, als je dit vectorieel/op schaal nodig hebt, stuur je maar even een PM

argilla

#25
Marc,

Langs deze weg hartelijk dank voor de geboden hulp. Prachtig gedaan[;)][:p][:p]


Marc
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

swarol

#26
hallo iedereen,
heb misschien een stomme vraag, maar hoe of welk programma wordt er gebruikt om deze verkeersborden op ho af te drukken

of heeft iemand de afmeting die je moet invoeren voor ho....en zo als ik eerder vroeg welk programma om ze af te drukken want paint is nu niet idiaal.

wat gebruiken jullie als paal( nagels, naalden?)...de borden zelf kleef je ineens op de paal heb ik gelezen...klopt dat?

en als laatste welk papier, fotopapier lijkt mij wel geschikt daar het blinkend en stevig is.

ik weet zijn mss wel stomme vragen, maar als je een verkeersbord ontleed komt er wel bij kijken, en zijn als straatbeeld op een tafel onmisbaar volgens mij,

nog te zwijgen over de verkeersborden vb voor het treinverkeer, daar weet ik helemaal niets van, ik zou bij god niet weten hoe ze er uitzien of wat ze betekenen.

in kort gezegt weet ik niets van de verkeersregels van treinen zoals singalen, waar staan ze, welke worden er gezet vb op een rangeerterein,

bij de ontkoplingssporen kan je een rond bord plaatsen, maar wat er op staat heb ik nog niet gevonden, er waren spijtig genoeg geen vb bij enkel zwarte paaltje met een rond leeg bord.


thx bij voorbaat
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

ysbeer

#27
citaat:
Geplaatst door swarol

bij de ontkoplingssporen kan je een rond bord plaatsen, maar wat er op staat heb ik nog niet gevonden, er waren spijtig genoeg geen vb bij enkel zwarte paaltje met een rond leeg bord.


thx bij voorbaat



Zul ook wel niet vinden,is een niet bestaand bord

wim

swarol

#28
thx wim dan zal ik zelf iets moeten bedenken [:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

gardevil

Om nog even op de verkeersbordentoestanden terug te komen voor tijdperk IV/V rijders naar Belgisch voorbeeld, vergeet niet je parkeerborden op oranje palen te zetten en da achterzijde van de borden eveneens oranje te maken.

Dit is een verplichting voor de wegbeheerders, die zich daar echter niet allemaal aan houden.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?