Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 82

Gestart door doomslu, 10 mei 2009, 20:36:15 PM

conducteur

Die profieltjes voor de lantaarns, waar haal je dat?????
Brico, gamma? Stock Americain Vermeersch?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

janjozef

modelbouwwinkel
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

janjozef

Op blz 13 bij de voertuigen van de hulpdiensten staat er een kleine fout. De kever van de dienst "100" gebouwd tussen 1965 en 1970 met als opschrift "100". Wetende dat voor 1987 het noodnummer "900" was en niet "100" is dit gewoon een nooit mogelijk bestaand model

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

swa

Inderdaad "900"!  Was mij gisteren bij het lezen ook onmiddellijk opgevallen. Ik heb destijds trouwens nooit zo'n kever gezien...  Beter hadden ze toch de ?chte 900 uitgebracht, de VW transporter ambulance-uitvoering in de cremekleur (ik vraag mij trouwens af of die kevers dan ook niet cremekleurig geweest zullen zijn?)

Stefan Appelmans

Bladzijde 28/29, foto 4, die aak vind ik bijzonder goed en zorgvuldig geschilderd en verweerd, je zou zeggen dat het een echte is !!![:p]
stefan.

dirkkerckhofs

Inderdaad, was mij ook opgevallen!

Dirk
citaat:
Geplaatst door Stefan Appelmans

Bladzijde 28/29, foto 4, die aak vind ik bijzonder goed en zorgvuldig geschilderd en verweerd, je zou zeggen dat het een echte is !!![:p]


Michiel

Gerolf, ik merk dat in je vitrinekasten soms meerder locomotieven op een spoor hebt staan. Heb je schakelaars gebruikt om je spoor op te delen, en zo ??n voor ??n de locomotieven in de bak gereden? Of gewoonweg met de hand op hun plaats gezet? (ik vermoed het laatste) [;)]

Prachtig resultaat trouwens, en een mooie collectie aan  materieel! [:p]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Inderdaad, was mij ook opgevallen!

Dirk
citaat:
Geplaatst door Stefan Appelmans

Bladzijde 28/29, foto 4, die aak vind ik bijzonder goed en zorgvuldig geschilderd en verweerd, je zou zeggen dat het een echte is !!![:p]





Alleen spijtig dat hij OP het water staat en niet er IN.
Always be modelling!

Roderik

citaat:
Geplaatst door swa

Inderdaad "900"!  Was mij gisteren bij het lezen ook onmiddellijk opgevallen. Ik heb destijds trouwens nooit zo'n kever gezien...  Beter hadden ze toch de ?chte 900 uitgebracht, de VW transporter ambulance-uitvoering in de cremekleur (ik vraag mij trouwens af of die kevers dan ook niet cremekleurig geweest zullen zijn?)



Die waren inderdaad cr?mekleurig.
Maar ook de tijdsbepaling klopt niet echt. Tussen 1965 en 1970 (vooral in het jaar 1967) heeft Volkswagen het uitzicht van de Kever drastisch veranderd. Het meest opvallende waren de koplampen die van liggende naar staande exemplaren zijn gegaan. Ook de bumpers, de kofferklep vooraan, het interieur en de wieldoppen waren verschillend. Ik ga vanavond eens kijken om welke versie het nu juist gaat.
Always be modelling!

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Saraan

Gerolf, ik merk dat in je vitrinekasten soms meerder locomotieven op een spoor hebt staan. Heb je schakelaars gebruikt om je spoor op te delen, en zo ??n voor ??n de locomotieven in de bak gereden? Of gewoonweg met de hand op hun plaats gezet? (ik vermoed het laatste) [;)]
Fout ... het is het eerste [;)] een aantal vitrinekasten heb ik opgedeeld, rails onderbroken en schakelaars op de rug van de bakjes.
citaat:
Prachtig resultaat trouwens, en een mooie collectie aan  materieel! [:p]
Dank je. Ik begin stilaan 'iets' bij mekaar te krijgen [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw