Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 82

Gestart door doomslu, 10 mei 2009, 20:36:15 PM

pabe

En ja, hij lag vanmorgen te wachten bij de krantenboer !  Weeral op het eerste zicht een sterk nummer, snel eens doorgebladerd en hier en daar al eens een artikel 'snel' doorgelezen:  vandaar enkele vraagjes:

- fotografie artikel:  'zorg ervoor dat je model stofvrij is'...  heeft hier iemand tips voor?  Gewoonlijk als ik denk dat ik alle stof eraf geborsteld heb, blijken er op de foto's achteraf toch nog een aantal pluizen te zitten.

- vitrines:  @ Gerolf: kan je ons een idee geven van de kostprijs van het plexiglas L profiel ?

spoorse groetjes,  Paul


René

citaat:
Geplaatst door pabe



- fotografie artikel:  'zorg ervoor dat je model stofvrij is'...  heeft hier iemand tips voor?  Gewoonlijk als ik denk dat ik alle stof eraf geborsteld heb, blijken er op de foto's achteraf toch nog een aantal pluizen te zitten.




[off topic]Perslucht of lucht uit een spuitbus gebruiken om het model schoon te blazen

[on topic] Ik zie weer uit naar dit nummer
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

eric

Ik heb 2 abo's lopen en ook nog niks ontvangen.

railman56

helaas ook vandaag niets in de brievenbus, normaal is de post hier altijd op tijd
hopelijk komt ie maandag vlug zodat ik hem kan meenemen voor een weekje ardennen
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gerolf

citaat:
Geplaatst door pabe
- vitrines:  @ Gerolf: kan je ons een idee geven van de kostprijs van het plexiglas L profiel ?
50m profiel heeft me (thuis geleverd) 230,- gekost.

Over de nieuwe MSM: nog niet "ten huize", maar gisteren al bij MTD doorbladerd. Ik denk dat ik het fotografie-artikel eerst zal lezen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

T03

Vitrinekasten...mmm...k'zat er al een tijdje op te wachten,
ben benieuwd[:)]

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

doomslu

De Post was me gunstig gezind want deze keer lagen ze al voor het weekend in de bus. [:)]
Gek, maar de artikels komen me bekend voor... [:o)]
Toch is het een spannend moment om alles netjes gedrukt in handen te krijgen.

Mag ik hopen dat er dit weekend wat opbouwende commentaar komt?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door doomslu

De Post was me gunstig gezind want deze keer lagen ze al voor het weekend in de bus. [:)]
Gek, maar de artikels komen me bekend voor... [:o)]
Toch is het een spannend moment om alles netjes gedrukt in handen te krijgen.

Mag ik hopen dat er dit weekend wat opbouwende commentaar komt?


als we #82 ontvangen hebben en als we #82 gelezen hebben...maar dat zal zeker niet dit weekend zijn[:(][:(]

??n zaak betreuren we wel (en op de redaktie ook denk ik) en dat is dat er zo weinig priv? banen worden voorgesteld .Is er nu echt niemand in de benelux die een presenteerbare baan heeft? of toch op zijn minst een gedeelte van zijn baan af heeft? Op dat vlak blijven we toch echt op onze honger zitten.[:)]

Gerrit

adrievans

citaat:

??n zaak betreuren we wel (en op de redaktie ook denk ik) en dat is dat er zo weinig priv? banen worden voorgesteld .Is er nu echt niemand in de benelux die een presenteerbare baan heeft? of toch op zijn minst een gedeelte van zijn baan af heeft? Op dat vlak blijven we toch echt op onze honger zitten.[:)]

Gerrit


Zou dat niet komen omdat de lat zo hoog ligt/gelegd wordt dat iedereen bang is zijn/haar kunsten te vertonen.
Op dit forum zijn genoeg foto`s van prive banen te vinden die artikel waardig zijn,misschien wat meer actie vanuit de redactie.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

conducteur

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door pabe
- vitrines:  @ Gerolf: kan je ons een idee geven van de kostprijs van het plexiglas L profiel ?
50m profiel heeft me (thuis geleverd) 230,- gekost.

Over de nieuwe MSM: nog niet "ten huize", maar gisteren al bij MTD doorbladerd. Ik denk dat ik het fotografie-artikel eerst zal lezen [;)]


Hoeveel meter vitrinebak heb je daar dan mee kunnen maken? Wat was dan de prijs per meter? En hoeveel kost een meter afgewerkte vitrinebak?

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

JurgenM

Ook in Nederland is MSM82 bezorgd en nog wel voor het weekend! Heren weer hartelijk dank voor de mooie artikelen en foto's! Iedere keer weer genieten.

Groet,
JurgenM

hobbyist

Ik heb het deze morgen ontvangen en al deels gelezen. mooi artikeltje over fotografie. Men heeft zelf een trukje toegevoegd op pagina 13. Bekijk de foto maar eens van de vw transporter en de vw kerver.

kasteel

zoals meestal een boeiend nummer - Nanine met een (fotolocatie) plan is een vooruitgang. Een beetje spijtig dat enkele mooie details wel in de tekst voorkomen maar geen beeldmateriaal opleveren. De bakkersvrouw, de slager ...
Jan

erik50

citaat:
Geplaatst door adrievans

citaat:

??n zaak betreuren we wel (en op de redaktie ook denk ik) en dat is dat er zo weinig priv? banen worden voorgesteld .Is er nu echt niemand in de benelux die een presenteerbare baan heeft? of toch op zijn minst een gedeelte van zijn baan af heeft? Op dat vlak blijven we toch echt op onze honger zitten.[:)]

Gerrit


Zou dat niet komen omdat de lat zo hoog ligt/gelegd wordt dat iedereen bang is zijn/haar kunsten te vertonen.
Op dit forum zijn genoeg foto`s van prive banen te vinden die artikel waardig zijn,misschien wat meer actie vanuit de redactie.



Dit is volgens mij een terechte opmerking.
Vele durven hier geen foto's te tonen van hun werk omdat de kritiek nogal hard kan zijn.
En meestal zijn het spijtig genoeg de gevestigde waarde op dit forum die scherp uit de hoek kunnen komen.
Nu begrijp ik best dat je niet overal hoera moet op roepen maar een beetje begrip en respect voor de personen achter zo?n bijdrage zou al veel zijn.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Peter

citaat:
Nanine met een (fotolocatie) plan is een vooruitgang


Mijn echtgenote vind dit artikel alvast fantastisch. Haar familie heeft tot voor kort jaren in Nannine gewoond (Rue de la station, en neee, niet 'de la gare')vlak naast de school.
Vanuit hun tuin zag je de treinen uit richting Namur al van ver komen door een heeeeel ruime bocht.[:D][:D][:D]
Het artikel geeft de sfeer alvast goed weer.
Met vriendelijke groeten
Peter