MSM 82

Gestart door doomslu, 10 mei 2009, 20:36:15 PM

doomslu

Wat gaat de tijd toch snel. We zijn al weer toe aan een blik vooruit naar MSM 82, die eind deze week in jullie brievenbussen of krantenwinkels zal liggen.

IMGhttp://i144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Diverse/coverMSM82.jpg/IMG


Ons aller Erik De Boeck eindigde in de 2de Grote dioramawestrijd in 2004 op een mooie vijfde plaats met zijn diorama ? Kapelle-op-den-bos ?, een diorama dat in feite een module vormde van zijn gelijknamige grote modelbaan. Ondanks zijn drukke bezigheden als eigenaar en chef-kok van het restaurent ? Ter Kouter ? in Ramsdonk vond Erik toch de tijd om zich ook in te schrijven voor de mini-baantjes wedstrijd en binnen de gestelde deadline ook effectief een mini-baantje te bouwen. Re Mise en sc?ne wordt in dit nummer in de verf gezet.

De Brit Chris Nevard is niet enkel een getalenteerd modelspoorder maar ook een uitmuntend modelspoorfotograaf, die regelmatig zijn werk presenteert in de Britse vakbladen Hornby Magazine en ModelRail. In deze bijdrage geeft hij de lezers van Modelspoormagazine een aantal nuttige tips om betere digitale modelspoorfoto?s te maken.

Het leek ons een leuk idee om in het 82ste nummer van Modelspoormagazine het type 82 van de NMBS voor te stellen. Dit locomotieftype is minder gekend, er waren slechts twee exemplaren gedurende korte tijd in dienst van de NMBS. Een model van deze loc moeten we van de fabrikanten dan ook niet direct verwachten. Dus gingen we zelf aan de slag om op eenvoudige en budgetvriendelijke wijze ons Belgisch locomotievenpark uit te breiden.

Of je nu in schaal Nul of in schaal N bouwt, een spoordam blijft een spoordam. In het eerste deel legt MSM-medewerker Jacques Timmermans uit hoe de spoordam wordt opgebouwd en voorzien wordt van rails en ballast.  

Als modelspoorder krijg je op de duur best wat modellen bij elkaar. Men kan die na het rijden netjes in de doosjes terugleggen, op de baan laten staan, of in een vitrinekast zetten. Een handige manier om je modellen veilig op te bergen is een vitrinekast, bestaande uit segmenten die je kan aansluiten op de baan. Zo?n opbergsysteem kan je ook zelf bouwen dacht ... wie anders dan onze Gerolf?

Na een korte afwezigheid is Emmanuel Nouaillier terug. Zoals geen ander toont hij in woord en beeld hoe je van een simpel kitje van Z?bulon D?cor uit synthetische steen een levensecht bouwwerk kan maken.

En dan hebben we nog vijf korte testen van nieuwe modellen, een baanbespreking, het maken van lantaarns, de treinsamenstelling, het inbouwen van een decoder, een stukje elektronica voor de verlichting van de baan en een reportage van Blankenberge!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eddy

We zijn in blijde verwachting.

groeten Eddy[:p]

janjozef

Een type 82 of een reeks 82, nu we zien wel
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door janjozef

Een type 82 of een reeks 82, nu we zien wel

Slechts twee exemplaren in dienst geweest ... ik gok op een type 82 [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ik normaal ook, maar de type 82 was, als ik me niet vergis, P8.2 en verschillen deze uiterlijk niet veel van de P8.1 = type 81

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dgrr57

citaat:
Geplaatst door janjozef

Een type 82 of een reeks 82, nu we zien wel


cover misschien bekijken [;)]

swa

@Jan jozef:
Een type 81 is geen P8.1 maar een G8.1 als ik me niet vergis.
@Gerolf Peeters: was er niet een artikeltje beloofd over de BR89 ofte onze(belgische)type 59 nav een item in het forum?

dgrr57

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door janjozef

Een type 82 of een reeks 82, nu we zien wel


cover misschien bekijken [;)]


Een type 81 lijkt op een type 82 zoals een 0-4-0 lijkt op een 1-4-0

pabe

ziet er weer mega-interessant uit [:p]!!!   Ik tel af naar Vrijdag/Zaterdag al hij bij onze krantenboer ligt... ( ze leggen hem telkens speciaal voor mij opzij  [8D]  
Ben wel zeer benieuwd naar Gerolf's vitrine-systeem...[?]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door swa
@Gerolf Peeters: was er niet een artikeltje beloofd over de BR89 ofte onze(belgische)type 59 nav een item in het forum?
Dat heb ik ook begrepen, maar ik vermoed dat de schrijver nog niet uitgeschreven is [:o)]
@pabe: ik hoop je niet teleur te stellen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

MSM lag deze morgen in de bus. Nekeer snel doorbladerd. Het ziet er weer goed uit.

Beste Z groeten,
Pieter

MickeyMouse

Hier ook gearriveerd deze morgen.
We weten wa gedaan de komende dagen.
Het ziet er in alle geval weer een sterk nummer uit.

Geert

loebaske

Op tijd en stond in de brievenbus[;)] weer dik tevreden over de inhoud en die Adam containers is een goede aanwinst voor deze prijs, nu nog iemand die het wil vertegenwoordigen in Belgi

Jurgen

En ikke nog altijd niks. [:(!]
Ach, weekend komt eraan. Daarna een korte week. Weekend erna weer een verlengd weekend en dan is het weer bijna vakantie.

Ik zou zelfs bijna zeggen dat ik geen MSM nodig heb om gelukkig te zijn. [:0]


Maar 'k ga dat toch maar niet doen, da's heiligschennis. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Ondanks dat het nummer hier al sinds gisteren in de krantenwinkel ligt, heb ik mijn nummer nog niet toegestuurd gekregen. Als het per ongeluk bij mijn buurman in de bus heeft gezeten is het nu wel met het oud papier mee.[}:)][}:)][}:)][}:)]
Met vriendelijke groeten
Peter