stroomvoerende koppelingen

Gestart door eddy, 08 mei 2009, 15:31:54 PM

eddy

Ben aan het expermiteren voor zelfbouw stroomvoerende koppelingen.Gebruik hiervoor wel vaste koppelingen om dat het toch een vaste stam wordt.De vrouwelijke kant van de stekker wordt vastgelijmd onder de koppeling,het mannetje van het andere rijtuig wordt dan ingeplugd.
imghttp://i216.photobucket.com/albums/cc236/eddy2430/kortkoppelingen001.jpg/img
imghttp://i216.photobucket.com/albums/cc236/eddy2430/kortkoppelingen004.jpg/img
imghttp://i216.photobucket.com/albums/cc236/eddy2430/kortkoppelingen003.jpg/img

groeten Eddy

Klaas Zondervan

Waar lijm je die dingen mee?

eddy

@ Klaas,tec 7(siliconen)

groeten Eddy

Klaas Zondervan

Vertel daar eens wat meer over. Wie fabriceert dat?

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

eric

slim gezien Eddy, dat ga ik ook eens proberen

ps
Tec 7 (Novatech), Poly Max? High Tack (Bison), Fix-all high tack (Soudal)en er zijn er nog meerdere, zijn allemaal gelijkaardige producten op basis van MS-Polymer

Klaas Zondervan

Ik heb deze producten eens bekeken, en het ljikt er op dat je hiermee bijna alles aan elkaar kunt lijmen.
Maar in de productinformatie van Bison Poly Max staat de opmerking: niet geschikt voor het verlijmen van PE, PP.
En daar zit naar mijn mening nou net het probleem. De koppelboom, en ook het kunststof van de connector, is vrijwel zeker van een van deze materialen gemaakt. Dus ik betwijfel of het echt goed vast zit.
Dit was ook de achtergrond van mijn vraag. Uit ervaring weet ik dat het kunststof waarvan de modellen zijn gemaakt uiterst lastig te verlijmen is.
Ik heb zelf ook met dit probleem gezeten, en het lukte mij alleen met Pattex Secondenlijm Plastics. Daar zit een activator bij waarmee je het plastic eerst moet voorbehandelen, en daarna lukt het om dit plastic te lijmen.

eddy

@Klaas,

zo te zien  en te voelen zit het redelijk vast,maar als de rijtuigen gekoppeld zijn komen daar toch geen trekkrachten meer op.Dus volgens mij zal deze verbinding wel houden.

loebaske

admins [:D] er is hier een dubbeldraadje aan de gang [:0] ??ntje van mij onder "gezocht" vaste koppeling en hier, dus zwier dat "gezocht > vaste koppeling" van me uit het forum.... merci

eric

Hetgene dat Eddy met foto's laat zien zijn drie verschillend delen.
De bovenste foto is Ribu.
De tweede foto is Conrad nr ??? en nr ??? (Eddy zal wel aanvullen hoop ik)
En de derde foto is de combinatie van de twee.
Ik heb ook al enkel Ribu koppelingen in gebruik maar ga er eerst wel even met een zoet vijltje over, anders gaan ze nogal moeilijk in de Nem schachtjes.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door loebaske

admins [:D] er is hier een dubbeldraadje aan de gang [:0] ??ntje van mij onder "gezocht" vaste koppeling en hier, dus zwier dat "gezocht > vaste koppeling" van me uit het forum.... merci

Kweenie of dit een dubbel draadje is... Jij (Loebaske) hebt het over vaste koppelingen, Eddy heeft het over stroomvoerende vaste koppelingen -> gelijklopend, maar toch niet hetzelfde [;)]
Ik zet ze wel even in dezelfde rubriek [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eddy

Deze conectors komen van een electronica winkel.De rastermaat is 2,54 mm.maar kunnen ook bij Conrad besteld worden.De bestelnummer ken ik wel niet.

groeten Eddy

loebaske

Gerolf, ik zoek deze koppelingen en is voor dezelfde toepassing als wat Eddy hier beschrijft [;)]

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw