zelfbouw tuinspoor locomotief

Gestart door Dirky, 02 mei 2009, 00:01:09 AM

Dirky

Vandaag stond in Maldegem een fantastisch schaalmodel van een tuinspoor (?) stoomloc...

Hoe begin je in hemelsnaam aan zoiets? Waar haal je plannen? Zijn er standaard onderdelen verkrijgbaar? ik bedoel daarmee; moet je bvb de spaakwielen ook zelf maken?

thx

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

Dirky,had je dat daar dan niet kunnen vragen??[:)]

Gerrit

Dirky

Ja, inderdaad Gerrit...

't Is vrij eenvoudig waarom ik het niet deed:
Sedert ik me bij dit forum aangesloten heb slaat mijn hoofd zowat op hol. Ik laat me hier meeslepen door een bende enthousiaste mensen waarvan ik er niet ??n ken - en val van de eene verbazing in de andere... en heb tijd nodig om het te verwerken! Vandaar dat ik pas later op de avond thuis aan dacht van "hoe kan dat allemaal!"...

Ik blijf voorlopig bij mijn Nederbrakel - Finescale - gedachte maar zou het niet erg vinden om binnen enkele jaren een type 1 in de tuin te laten rijden [:)]

thx

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Dirky

Vandaag stond in Maldegem een fantastisch schaalmodel van een tuinspoor (?) stoomloc...

Hoe begin je in hemelsnaam aan zoiets? Waar haal je plannen? Zijn er standaard onderdelen verkrijgbaar? ik bedoel daarmee; moet je bvb de spaakwielen ook zelf maken?

thx



Over wie heb je het?
Die jonge gast of die 'oude'?
Spoorse groeten
Dimitri

Willems

citaat:
Geplaatst door doomslu

Dirk, deze man kent er alles van :

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=8065



Dat weet ik zo net niet, dit is een livesteamer.
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

n/a

zo kun je via LGB-service-cd aan onderdelen komen zoals motorblok en drijf/kopelstangen cilinderblokken enz.

argilla

citaat:
Geplaatst door rhbfan

zo kun je via LGB-service-cd aan onderdelen komen zoals motorblok en drijf/kopelstangen cilinderblokken enz.





effe opmerken; LGB is back in "buziness"[
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15