Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Intersoc, Station Leysin.

Gestart door nick_9450, 26 april 2009, 14:55:29 PM

nick_9450

Hallo,

ik zit met een paar vragen?
Maar eerst wat uitleg waar dit topic over gaat.

Ik zelf ben dit jaar voor een paar weken weg geweest op werkvakantie in leysin (Zwitserland).dit was met intersoc.

een kleine geschiedenins van intersoc.
Intersoc
Al sinds 1949 organiseert de vzw Intersoc "gezonde bergluchtvakanties" voor leden van de Christelijke Mutualiteiten (CM).
Aanvankelijk enkel voor kinderen en al snel volgen miljoenen Vlaamse en Waalse gezinnen hun voorbeeld.
"Met de mutualiteit op reis", is vandaag nog steeds een begrip. De kartonnen dozen zijn ingeruild voor stevige reiskoffers en de vakantieservice kan met gemak de vergelijking doorstaan met die van de meest populaire touroperators.
Intersoc staat voor "echte vakantieliefde", elk jaar opnieuw.

Veelzijdige vakantiebestemmingen
Jaarlijks genieten zo'n 85.000 vakantiegasten in een vijftigtal bestemmingen van een leuke en betaalbare vakantie. Het aanbod van Intersoc evolueert steeds meer naar familievakanties en in de toekomst willen wij dit nog verder uitbouwen. Belangrijk is dat we voeling blijven houden met de trends in de markt, en vooral, met de verlangens van onze vakantiegasten.

Zelfstandig of in partnership
In Zwitserland en Frankrijk baten we onze eigen hotels en vakantiedorpen uit. Voor andere bestemmingen werken we samen met externe partners die een vergelijkbare infrastructuur aanbieden.

Je thuis voelen op vakantie
Intersoc biedt een brede dienstverlening aan waarop men blindelings kan vertrouwen. Onze vakantiebeleving is er een van puur genot en onthaasting, ver weg van de dagelijkse sleur. Zekerheid bieden is hier een absolute must. Bijvoorbeeld: door correcte informatie over ons aanbod, de vele transportmogelijkheden, een verzorgde verblijfsaccommodatie, onthaal in de eigen taal, de lekkere keuken van bij ons, animatie voor elke leeftijd, bijstand op medisch en spiritueel vlak, ...

In evenwicht met jezelf en de natuur
Wij hechten erg veel belang aan een actief ontspanningsprogramma, respect en bewondering voor de natuur, aandacht voor gezonde voeding, interesse voor cultuur en geschiedenis en sociale contacten.

Kind is koning
Intersoc focust op families met kinderen. Kindvriendelijkheid, een correcte, aangename service en familiale sfeer dragen wij hoog in ons vaandel.
Voor gezinnen met baby's, peuters, kleuters of schoolgaande jeugd hebben wij specifieke formules. Maar ook rustzoekers, individuele senioren, sport- en vriendenclubs vinden bij ons hun gading.

Aan een zorgeloze vakantie moet je voortdurend bijschaven
Voor onze hotelactiviteiten beschikken we over een team van 350 contractuele medewerkers en circa 4.500 vrijwilligers. Elke dag opnieuw zet iedere Intersoc-medewerker zich in om mee de gemoedelijke en hartelijke sfeer te cre?ren die zo eigen is aan onze vakanties. Zo maken we het beste in onszelf waar en dat is "echte vakantieliefde" !

nu mijn vraag overlaats kwam ik deze foto tegen
IMGhttp://i207.photobucket.com/albums/bb4/nick_9450/intersoc1.jpg/IMG
Aan het intersoc logo te zien heeft intersoc vroeger nog eigen wagons gehad. is dit nog zo? of heeft hier iemand informatie over.

Meer en meer raak ik gefascineerd door het land der zwitser. en hun spoorwegen.Daarom deze laatse vraag heeft iemand het sporenplan of foto van het station in Leysin

nick

rixke rail

citaat:
Geplaatst door nick_9450

Aan het intersoc logo te zien heeft intersoc vroeger nog eigen wagons gehad. is dit nog zo? of heeft hier iemand informatie over.

nick




Rijtuigen K1 21001 tot 21040 werden tot in 1978 toegelaten in het internationaal (UIC-) regime.
Het afhuren door CM van deze voor de Intersoc-treinen begon in 1963. Wanneer het Intersoc-logo erop kwam, weet ik echter niet ! [:o)]
Iemand ?
Deze rijtuigen worden weldra door een bekende fabrikant uit Diepenbeek [;)] uitgebracht ! Nog even geduld !
Heden ten dage worden daarvoor eerder I6- en I10- rijtuigen voorzien, soms tot 16 of meer rijtuigen, met een TS van hle 27 en/of 21 !
(Gezien in Leuven vorig jaar ! Erg indrukwekkend !)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : foutje verbeterd ! [:o)]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

nick_9450

Dag Eric

Alvast bedankt voor de aanvullende informatie.
Als er nog mensen zijn die er iets over weten laat maar komen.

citaat:
Deze rijtuigen worden weldra door een bekende fabrikant uit Diepenbeek  uitgebracht


En wanneer is weldra[:D]

nick

janjozef

ik geloof dat ze er al zijn
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door nick_9450

Aan het intersoc logo te zien heeft intersoc vroeger nog eigen wagons gehad. is dit nog zo? of heeft hier iemand informatie over.

nick




Rijtuigen K1 21001 tot 21040 werden tot in 1978 toegelaten in het internationaal (UIC-) regime.
Het afhuren door CM van deze voor de Intersoc-treinen begon in 1963. Wanneer het Intersoc-logo erop kwam, weet ik echter niet ! [:o)]
Iemand ?
Deze rijtuigen worden weldra door een bekende fabrikant uit Diepenbeek [;)] uitgebracht ! Nog even geduld !
Heden ten dage worden daarvoor eerder I6- en I10- rijtuigen voorzien, soms tot 16 of meer rijtuigen, met een TS van hle 27 en/of 21 !
(Gezien in Leuven vorig jaar ! Erg indrukwekkend !)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : foutje verbeterd ! [:o)]



Dus deze K1 rijtuigen reden ook door Duitsland?  Zo ja zijn ze voor mij ook interessant.  Weet iemand de samenstelling van zo'n trein in de jaren '70?

Groeten

Rudy

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door janjozef

ik geloof dat ze er al zijn



Fout jongeman, helemaal fout[:)]

Volgens de brochure van onze brave man uit Diepenbeek zijn ze pas leverbaar eind dit jaar

Groeten

Rudy