Tweede Minibaantjeswedstrijd (2010)

Gestart door Gerolf, 17 april 2009, 11:29:23 AM

conducteur

en mensen, hoe staat het met jullie project? Ik ben nu bezig met een schets in potlood aan het maken op de eerste module waar de huizen, straten enzo komen te staan. Ik moet namelijk enkel nog bovenleiding monteren (heb geen paaltjes meer, en onze modeltreinwinkel is maandag en dinsdag gesloten[}:)]) op die module. Ik zit met een mini-probleem, naast het spoor (is enkelspoor om nog plaats te kunnen maken voor woonwijk) zit ik met een ruimte van ongveer 5cm breed en 20 cm lang. Het is dus te smal voor een huizenrij. Ik had gedacht aan werken (bv het dubbelsporig maken van de lijn) aan het spoor met hopen ballast en zo van die grijzen bureau-containers, bielzen...

iemand een ander/beter idee?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

@ Rian: ga eens naar buiten, naar sporen kijken. Wat zie je dan? Vooral veel (open) ruimte.
Niet bang zijn om ergens alleen maar wat gras of zo te leggen.
@Dirky: Batterij? Afstandsbediening? Leuk! 't Is eens iets anders (en dan hoef je die wissels niet te "verzagen", h
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

...Het is een regionaal spoorlijntje midden in een dorpje, kan daar moeilijk een wei met koeien zetten h?.
off-topic:
Gerolf,
Blijkbaar is er een foutje in je site geslopen, op je pagina's ivm met je kermisattracties en je minibaantje wil er een foto rechtsboven niet laden...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

citaat:
Geplaatst door Roderik

Amai! Iemand heeft hier nog niet stil gezeten!
't Is wel oktober 2010 h? Dirky... [:D]


Daar komen boskabouters (op schaal?)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

citaat:
Geplaatst door conducteur

...zit ik met een ruimte van ongveer 5cm breed en 20 cm lang. Het is dus te smal voor een huizenrij...

Ze zijn er net het record aan het breken van het langst rozijnenbrood ter wereld... lange tafel, veel volk, allerlei standjes er omheen...

't is maar een idee.
succes! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rochevalien

Op 5cm x20 cm kan je een bijna een hele straat maken in halfrelief.Of een stukje open ruimte met wat groen.

Gerrit

edit: nog 9 berichten te gaan en we zijn direkteur nmbs[:0][:0][:0]
mag ik al een stoel komen uitkiezen???

factageklerk

citaat:

edit: nog 9 berichten te gaan en we zijn direkteur nmbs[:0][:0][:0]
mag ik al een stoel komen uitkiezen???



Neen, maar ge moogt ter gelegenheid een vat geven om "uw promotie" te vieren [:D][:D][:D][:p][:p][:p]
 

conducteur

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Op 5cm x20 cm kan je een bijna een hele straat maken in halfrelief.Of een stukje open ruimte met wat groen.

Gerrit

edit: nog 9 berichten te gaan en we zijn direkteur nmbs[:0][:0][:0]
mag ik al een stoel komen uitkiezen???


Half-reli?f pal in het midden van de baan?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

factageklerk

Voila , het houten frame is al in elkaar gezet , ik moet enkel de buiging van de rails aftekenen en dan kan ik stillaan beginnen met het maken van het landsschapsondergrond. Ik moet enkel nog wat wagons en wat andere zaken aanschaffen .......
 

Dirky

Ik haal mijn reportage hier onder minibaantjes weg. 'k Was uiteindelijk het verslag begonnen bij "ooit zal het klaar zijn" en zal daar verder rapporteren.

Dus 't is niet omdat ik boos was [:)]

janjozef

citaat:
edit: nog 9 berichten te gaan en we zijn direkteur nmbs
mag ik al een stoel komen uitkiezen???


Sorry Gerrit de directieraad is volledig [:D]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modeltreinbart

Deze week ben ik opgestart met de bouw van mijn huizenrij die op mijn minibaantje komt. Dit zal enkele weken in beslag nemen. Daarna word ook de melkerij op papier gezet en uit gewerkt. Enkel zit ik nog met een open vlakte waar ik nog niet direct raad mee weet dit kan nog weiland worden of iets anders. De sporen zijn allemaal geleverd nu nog het kader werk en dan zijn we volledig uit de start blokken.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

@conducteur busch heeft een setje met mais veld misschien is dat een idee. vroeger in kleine dorpen kwam je dat nog tegen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Rochevalien

Ik heb de lijst met deelnemers eens bekeken en het viel mij op dat er nogal wat bijzondere onderwerpen zijn :

Russisch smalspoor

Italjaans normaalspoor ,tijdperk 3

safaribaantje

kermis[:D][:D][:D]

Braziljaans "iets"

militair

Aziatisch (Indie?Pakistan?)



Gerrit

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door janjozef

citaat:
edit: nog 9 berichten te gaan en we zijn direkteur nmbs
mag ik al een stoel komen uitkiezen???


Sorry Gerrit de directieraad is volledig [:D]





We kunnen er natuurlijk altijd ene buitensmijten h?[}:)][}:)]

Gerrit