Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Tweede Minibaantjeswedstrijd (2010)

Gestart door Gerolf, 17 april 2009, 11:29:23 AM

Roderik

Amai! Iemand heeft hier nog niet stil gezeten!
't Is wel oktober 2010 h? Dirky... [:D]
Always be modelling!

Gerolf

Ik ben er toch ook al volop mee bezig, hoor. Nog 14 maanden, en ik hoop dat ik er geraak op die tijd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Ik had liever de deadline op Oktober 2011 gezien...[:)]

Daar ik echt van plan ben ALLES zelf te maken zal Oktober 2010 nipt zijn!

Kostprijs tot nu toe 36.00 euro voor de spoorstaven. Al de rest is/wordt gemaakt van afval en overschotten... Hopelijk kan ik dat  volhouden en "het goedkoopste baantje ooit" in Mechelen voorstellen![:)]

PS @ Roderik: hoeveel uren heb jij aan je prachtige Ninove terminal baantje gewerkt?

Roderik

citaat:
Geplaatst door Dirky

PS @ Roderik: hoeveel uren heb jij aan je prachtige Ninove terminal baantje gewerkt?



HEEEEEEL veel... Ik heb er geen idee van hoeveel het er waren.
Wat die kostprijs betreft heb ik vooraf mijn budget vastgelegd. Ik ben niet boven de 500 euro gegaan. (inclusief rollend materieel)
Soms is het wel leuk om een paar beperkingen op te leggen, dat leidt tot creativiteit... Da's onder andere de reden waarom ik doorzichtige plasticard ben gaan vervangen door doorzichtige speelgoedverpakkingen.
Always be modelling!

Dirky

Eerste P87-wissel met succes afgewerkt vandaag! Valt best mee!

Gerolf

citaat:
Eerste P87-wissel met succes afgewerkt vandaag!
Foto? [:p] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modeltreinbart

De plannen van mijn huizenrij is ook klaar nu nog het fabriek uit tekenen en de bouw kan beginnen en in de loop van de week mijn hout halen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

adrievans

citaat:
Geplaatst door Roderik

citaat:
Geplaatst door Dirky

PS @ Roderik: hoeveel uren heb jij aan je prachtige Ninove terminal baantje gewerkt?



HEEEEEEL veel... Ik heb er geen idee van hoeveel het er waren.
Wat die kostprijs betreft heb ik vooraf mijn budget vastgelegd. Ik ben niet boven de 500 euro gegaan. (inclusief rollend materieel)
Soms is het wel leuk om een paar beperkingen op te leggen, dat leidt tot creativiteit... Da's onder andere de reden waarom ik doorzichtige plasticard ben gaan vervangen door doorzichtige speelgoedverpakkingen.


Wordt dit dan niet heel prijzig van al het speelgoed dat je koopt om aan het plastic te bekomen.[:o)][:o)]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

dirkkerckhofs

Zo heeft iedereen zijn excuses. Er is er hier zelfs iemand op het forum die altijd naar de Chinees gaat om aan die aluminium bakjes te geraken [^]

Dirk

citaat:
Geplaatst door adrievans

citaat:
Geplaatst door Roderik

citaat:
Geplaatst door Dirky

PS @ Roderik: hoeveel uren heb jij aan je prachtige Ninove terminal baantje gewerkt?



HEEEEEEL veel... Ik heb er geen idee van hoeveel het er waren.
Wat die kostprijs betreft heb ik vooraf mijn budget vastgelegd. Ik ben niet boven de 500 euro gegaan. (inclusief rollend materieel)
Soms is het wel leuk om een paar beperkingen op te leggen, dat leidt tot creativiteit... Da's onder andere de reden waarom ik doorzichtige plasticard ben gaan vervangen door doorzichtige speelgoedverpakkingen.


Wordt dit dan niet heel prijzig van al het speelgoed dat je koopt om aan het plastic te bekomen.[:o)][:o)]


Roderik

citaat:
Geplaatst door adrievans

citaat:
Geplaatst door Roderik

citaat:
Geplaatst door Dirky

PS @ Roderik: hoeveel uren heb jij aan je prachtige Ninove terminal baantje gewerkt?



HEEEEEEL veel... Ik heb er geen idee van hoeveel het er waren.
Wat die kostprijs betreft heb ik vooraf mijn budget vastgelegd. Ik ben niet boven de 500 euro gegaan. (inclusief rollend materieel)
Soms is het wel leuk om een paar beperkingen op te leggen, dat leidt tot creativiteit... Da's onder andere de reden waarom ik doorzichtige plasticard ben gaan vervangen door doorzichtige speelgoedverpakkingen.


Wordt dit dan niet heel prijzig van al het speelgoed dat je koopt om aan het plastic te bekomen.[:o)][:o)]



Wel, we hebben zo'n 10 maand terug nieuwe leven in huis gehaald, waardoor het speelgoed veelvuldig wordt aangedragen...
Always be modelling!

Dirky

bericht verplaatst naar "Ooit zal het klaar zijn - de steengroeve"

Dirky

foto's verplaatst naar "Ooit zal het klaar zijn - de steengroeve"

de wissel...

printplaatmateriaal komt van oude printplaten uit een 24 kanaals mengpaneel. Voldoende printplaat voor 20 minibaatjes...[:)]

Gerolf

Netjes, die wissel. Vooral de smalle ruimtes aan de dwangrails zijn overtuigend [:0]
Ik vemoed dat je hem nog elektrisch moet isoleren [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Netjes, die wissel. Vooral de smalle ruimtes aan de dwangrails zijn overtuigend [:0]
Ik vemoed dat je hem nog elektrisch moet isoleren [;)]


...misschien een zelfbouw 3rail-baantje.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

Zal ik idd nog elektrisch moeten isoleren Gerolf... Maar vooraleer ik er de zaag in zet moet ik mijn "batterij-lok-test" helemaal doorgenomen hebben. Ik broed nog steeds op "draadloos" en "batterij-power"...