Tweede Minibaantjeswedstrijd (2010)

Gestart door Gerolf, 17 april 2009, 11:29:23 AM

Gerolf

Buitenrechthoek: 2,5m x 2,5m. Daarbinnen moet je baan geplaatst kunnen worden.
Nuttig voor de inpassing van alle baantjes in de exporuimte, en goed om H0-baantjes van bvb 10cm x 9 meter uit te sluiten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Gerolf,
MSM-medewerkers mogen niet meedoen, wil dat dan zeggen dat ik geen uitleg/hulp mag krijgen van Tony?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

mahtoska1

Hallo Allemaal,

Aangezien ik samen met enkele anderen aan Z hoek ga maken in Mechelen zal er geen tijd zijn om deel te nemen aan de 2de minibaantjes wedstrijd. Ik kan ook niet op 2 plaatsen tegelijk zijn aangezien er verwacht wordt dat je aanwezig bent bij je minibaantje op de expo.

Bovendien moet ik mijn Z baan een upgrade geven tegen dan.

Maar ik kom zeker kijken naar jullie baantjes.

Meer informatie over Z hoek (voor wie wil meewerken) vinden jullie in MSM 81 of hier op het forum onder schaal Z.

Beste Z groeten,

Pieter

doomslu

citaat:
Geplaatst door conducteur

Gerolf,
MSM-medewerkers mogen niet meedoen, wil dat dan zeggen dat ik geen uitleg/hulp mag krijgen van Tony?

Hulp mag je altijd vragen, en krijgen. [;)]
Maar je gaat toch wel zelf het baantje bouwen h?. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

depovero

Hallo,

Pieter doet niet mee, en Denis ook niet. Het al op punt stellen van een prachtige Zet-hoek, vraagt nu al regelmatig aandacht op. Nou, ook niet elke dag, niet overdrijven ook niet. Tijdens mijn renovatie werken thuis, ben ik op een stuk plank gevallen - nee, deze heeft mij geenszin pijn gedaan, ik hoor jullie al afkomen - van zo'n 60x21cm oppervlakte, en, ja, ja, een planneke bestaat al. Bedoeling om eens te laten zien en te testen en te leren.
Het verder verloop van dit, zal ergens anders te lezen zijn. Geef mij de tijd om te zien waar.

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

conducteur

Bij het maken van een plan, met fiddleyard (spelling?)in normale positie past ze in de opgegeven oppervlakte, als ik mijn fiddleyard verschuif, dan komt een deel eruit, en wordt de baan 'groter'? Ik hoop dat ik duidelijk mijn probleem heb uitgelegd, en jullie geen extra informatie nodig hebben. Verder hoop ik dat ik dit zo mag houden.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rochevalien

Ik denk dat alle uitklapbare delen moeten gezien (?n gemeten worden) in uitgeklapte toestand.Je zou anders een baantje kunnen maken met opklapbare of uitschuifbare scenery elementen en zo de max opp kunnen omzeilen.

Gerrit

Gerolf

Rian, kan je geen boog aanleggen voor je fiddleyard? Dan past-ie misschien wel in die grote rechthoek [;)]
Over mijn eigen deelname: ik twijfel nog. Ik zal eens eerst naar Guy VM moeten mailen, of mijn idee wel "binnen de perken" valt [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Rian, kan je geen boog aanleggen voor je fiddleyard? Dan past-ie misschien wel in die grote rechthoek [;)]
Over mijn eigen deelname: ik twijfel nog. Ik zal eens eerst naar Guy VM moeten mailen, of mijn idee wel "binnen de perken" valt [:)]


Kan je daar een tekeningetje bij maken?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Rian, Gerolf heeft begrepen dat jouw baan, met fiddle-yard buiten de opgegeven rechthoek valt. Ik denk dat anderen hebben begrepen dat als jouw fiddle-yard is uitgeschoven, dat dan de maximale oppervlakte wordt overschreden. Kan je misschien eerst hierop uitsluitsel geven?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Inderdaad luc, jij hebt het bij het juiste eind.
citaat:
geplaatst door doomslu
als jouw fiddle-yard is uitgeschoven, dat dan de maximale oppervlakte wordt overschreden
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rochevalien

Wat is eigenlijk het probleem??? gewoon de opp van de fy aftrekken van de totaal toegelaten opp ,je werkt best met cm?.
Dan de overige opp verdelen naar eigen keuze en ontwerp(lengte/breedte)
En nog eens narekenen,dan kan je toch nooit gekl..t zijn???

Gerrit

conducteur

Ik zou ook mijn fiddleyard kunnen vervangen door een vitrinesysteem alla Gerolf. Dan is het probleem van de baan
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Mattias

Kan het reglement ook digitaal te bekijken zijn?

Ik koop namelijk van geen enkele vereniging magazines...

MVG
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder