Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Tweede Minibaantjeswedstrijd (2010)

Gestart door Gerolf, 17 april 2009, 11:29:23 AM

Gerolf

We zullen dit draadje ook maar opstarten, zeker? ^
Wie gaat er mee doen? Wie twijfelt er nog?
Bedenkingen bij het reglement?

Wanneer ik voor mezelf antwoord:
Het aangepaste reglement vind ik prima, maar misschien hadden de grotere schalen nog iets meer ruimte mogen krijgen.
De beperking van de "buitenrechthoek" is in elk geval nuttig.

Deelnemen? Ik twijfel nog, ook voor het eventuele onderwerp :I
Indien ik mee doe (buiten competitie) gaat het in elk geval weer over een stuk van mijn grotere "Marche-en-Bi?res"-project.
Iets "extra" bouwen zie ik niet zitten, maar er zijn nog wel stukjes van mijn baan die in aanmerking komen 8D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marctje

ik vind het spijtig dat ze weer geen rekening houden met een eventuele fidlle yard (een spoor op een plankje is al genoeg). wanneer je iets dergelijks in je project wenst te verwezelijken verlies je toch snel wat plaats die je anders zou kunnen gebruiken om scenery of een extra bruikbaar spoor te bekomen. ik ben al begonnen met opzoekingswerk voor een ideetje dat ik verleden week plots in mijn hoofd kreeg en dat ik kan gebruiken om deze keer vroeger te beginnen en mee te doen. het rollend materiaal heb ik al, nu het idee uitwerken, tekenen en bouwen.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

MARKLINRIJDER

Ik denk deze keer ook mee te doen.  Ik heb al iets in mijn achterhoofd klaarzitten.  Enkel weet ik nu NOG niet of ik dat rondkrijg.  En uiteraard zit er heel wat CNC werk in.

Groetjes,

David

M4m

Ik vond het vorige editie leuk, maar of ik deze editie ga meedoen weet ik nog niet. Ik ga er nog vele nachten over moeten slapen (misschien wel tot 30 juni. Ik heb 0.051M? teveel. Misschien met wat schuurpapier op te lossen, maar al dat stof daar zie ik tegenop.

Ook een bedenking van mij bij de komende beoordeling: "de rij- en speelmogelijkheden zullen veel zwaarder doorwegen"
Ik ben het spelen al een tijdje voorbij, ik kan meer genieten van het automatisch rijden van de treinen. Niet dat ik zou meedoen om te winnen, maar als ik niet speel zal mijn rangschikking in de uitslag dan ook zwaarder doorwegen op mijn humeur?
Spoorse groeten, Peter

Guy Van Meroye

Een snelle reactie op de bedenking van Peter M4M : met spelelement bedoelen we vooral een mogelijk zinvol treinverkeer; dit mag uiteraard ook geheel geautomatiseerd zijn, je hoeft niet alles zelf te bedienen.
succes ermee,
Guy
 

Rochevalien

Ik heb een beetje zitten rekenen of ik iets kan doen binnen het max te bebouwen opp en of dat eventueel aan mijn vaste baan kan aangekoppeld worden maar ik kom daar niet uit.Ook een uitbreiding van Carnac heb ik even bekeken maar daar zijn de opties nog minder.Het is gemakkelijk te zeggen om iets te gaan bouwen maar je moet het nog kunnen wegzetten ook.De enige optie zou dan een totaal nieuw baantje zijn in een (bijvoorkeur)smalspoorschaal,HOe bijvoorbeeld .Maar ook hier zou dat dan moeten kunnen opgesteld bljven staan tot aan de expo en moet er nadien nog een plek voor gevonden worden.
Komt daar nog bij dat al deze bouwaktiviteit "tijdskoncurrentie" is voor de vaste baan en de andere dingen die we nog zouden willen doen.
Ik ga dan ook passen voor deze 2de editie van de MBW.Misschien in 2012??? we zien wel.

Gerrit

Dirky

waar vind ik het reglement aub?

thx

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Dirky
waar vind ik het reglement aub?
In MSM81, die je toch ging halen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marctje

hey mannen, ik heb mij juist ingeschreven voor de wedstrijd. mijn plan is bijna zo goed als klaar, dus ik begin nu met de eerste bouwstappen.

Aan Gerrit en andere wil ik nu al zeggen dat het niet het baantje gaat worden waar ik verleden keer mee wou meedoen, maar totaal iets anders (zelfde schaal maar ietsje groter)
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

harzfreak

Ik zal deze keer ook mee doen. Een baanplan heb ik al. En het zal 130 op 72cm zijn. Schaduwstation inbegrepen. Ik heb me vanmorgen ingeschreven. Hopelijk mag ik meedoen. Want vorig jaar als ik me niet vergis, hebben ook een 30 tal niet mogen meedoen. In ieder geval we kijken er naar uit.[:p]
Groetjes Maarten

janjozef

Ik heb er niets van gehoord dat die niet mochten, ze zijn gewoon niet gekomen meen ik

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

Inderdaad, er waren er 60 ingeschreven en 30 zijn komen opdagen.
Wie zich tijdig inschrijft en op de vooravond van de expo in Mechelen opdaagt met zijn baantje mag meedoen. Er zijn g??n preselecties.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

harzfreak

Ah das nog beter. Ik dacht dit ergens te lezen te hebben.
Groetjes Maarten

conducteur

Ik had gedacht om iets te bouwen met trams in H0m, vanwege de kleinere minimale boogstraal. Nu ik lees dat de oppervlakte groter is geworden denk ik erover om met mijn Marklin treinen iets te maken.(Ik ben overgestapt op 2 rail)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

modeltreinbart

Sorry dat ik uit de lucht val daar ik mijn msm nog niet in huis heb kan ik daar door niet volgen . Wat wordt er bedoeld met die buitenrechthoek? en is deze verplicht?
en wat zijn de afmetingen?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)