Tweede Minibaantjeswedstrijd (2010)

Gestart door Gerolf, 17 april 2009, 11:29:23 AM

Gerolf

Als ??n van de afhakers moet ik zeggen: ik hoop dat mijn afstel een uitstel kan zijn [;)]
Bij mij kwam het niet door tijdsgebrek, maar door een slechte inschatting van de tijd (teveel ambitie om iets moois te maken op te korte tijd) [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco

Ik denk dat een minibaantjeswedstrijd nog edities lang zal blijven boeien.
Hoogstens wat extra elementen invoeren, b.v. een wisselend thema of elke keer een vast element dat erin moet, hoewel je dan wel minder deelnemers zal krijgen.

Hugo

Hoe kan iemand nu als argument aanvoeren dat hij te laat is om redenen dat de aankondiging voor de min-baantjes wedstrijd pas 1? jaar van te voren komt. Redelijkerwijs mag je aannemen dat na de editie 2008 een editie 2010 komt en nu weet je al dat er een editie 2012 komt. Denk er eens over na om niet in je eentje een mini-baantje te gaan bouwen. Als je bij een club bent aangesloten  moet het toch mogelijk zijn om met een paar gelijk gestemde clubleden een mini-baantje te bouwen. We hebben de vorige editie een mini-baantje "Veldhoven 1935" gebouwd met drie mensen. Ieder heeft zijn eigen specialiteit waarvan dankbaar gebruik wordt gemaakt. Dit jaar komen we met B.A. Bodil. Dit min-baantje hebben we met 4 man gebouwd. We wilde het mini-baantje automatiseren. Daarvoor wordt het programma koploper gebruikt. Binnen de club ModelSpoorGroep Valkenswaard hebben we Erik, die zich het programma koploper geheel eigen heeft gemaakt. Echter ten gevolge van fysieke ongemakken van 2 van de 4 bouwers zagen we in januari het niet zitten om op tijd gereed te komen. Echter in mei was het mini-baantje dank zij de gezamenlijke inspanning van alle 4 de bouwers gereed. We hadden nog voldoende tijd om wat leuke details aan te brengen. Ons moto is "waar een wil is is een weg" en rommel als het kan niet alleen aan maar ga bouwen met een paar vrienden. Je zult er verstelt van staan wat voor hechte band het gezamenlijk bouwen van een min-baantje oplevert. Het gaat er dan helemaal niet om wat voor prijs je wint. De hoofdprijs heb je al binnen. "Vriendschap".
Tot zaterdag dan onthullen we B.A. Bodil.
Hugo
Hugo

martintje

helemaal Eens Hugo, als je wil, lukt alles, zelfs in je eentje
te laat beginnen is een deel te wijten aan een gebrek aan zelfdiscipline.
en dat is de reden dat ik niet inschrijf, ik weet dat ik en enorm gebrek aan zelfdiscipline heb.
Buiten lichamelijke ongemakken die op kunnen spelen , en waar je geen invloed op heb en niks aan kunt doen, moet je toch wel een baantje kunnen bouwen op een halve meter in 2 jaar ??
maar missen van discipline is geen schande hoor , zeker niet als je het niet als smoesje gebruikt :D
Mvg Marty

dirkkerckhofs

Heel schoon gezegd Hugo! En ik kijk al uit naar de opvolger van Velthoven 1935!

Dirk
citaat:
Geplaatst door Hugo

Hoe kan iemand nu als argument aanvoeren dat hij te laat is om redenen dat de aankondiging voor de min-baantjes wedstrijd pas 1? jaar van te voren komt. Redelijkerwijs mag je aannemen dat na de editie 2008 een editie 2010 komt en nu weet je al dat er een editie 2012 komt. Denk er eens over na om niet in je eentje een mini-baantje te gaan bouwen. Als je bij een club bent aangesloten  moet het toch mogelijk zijn om met een paar gelijk gestemde clubleden een mini-baantje te bouwen. We hebben de vorige editie een mini-baantje "Veldhoven 1935" gebouwd met drie mensen. Ieder heeft zijn eigen specialiteit waarvan dankbaar gebruik wordt gemaakt. Dit jaar komen we met B.A. Bodil. Dit min-baantje hebben we met 4 man gebouwd. We wilde het mini-baantje automatiseren. Daarvoor wordt het programma koploper gebruikt. Binnen de club ModelSpoorGroep Valkenswaard hebben we Erik, die zich het programma koploper geheel eigen heeft gemaakt. Echter ten gevolge van fysieke ongemakken van 2 van de 4 bouwers zagen we in januari het niet zitten om op tijd gereed te komen. Echter in mei was het mini-baantje dank zij de gezamenlijke inspanning van alle 4 de bouwers gereed. We hadden nog voldoende tijd om wat leuke details aan te brengen. Ons moto is "waar een wil is is een weg" en rommel als het kan niet alleen aan maar ga bouwen met een paar vrienden. Je zult er verstelt van staan wat voor hechte band het gezamenlijk bouwen van een min-baantje oplevert. Het gaat er dan helemaal niet om wat voor prijs je wint. De hoofdprijs heb je al binnen. "Vriendschap".
Tot zaterdag dan onthullen we B.A. Bodil.
Hugo


dedrummendemodelbouwer

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Heel schoon gezegd Hugo! En ik kijk al uit naar de opvolger van Velthoven 1935!

Dirk
citaat:
Geplaatst door Hugo

Hoe kan iemand nu als argument aanvoeren dat hij te laat is om redenen dat de aankondiging voor de min-baantjes wedstrijd pas 1? jaar van te voren komt. Redelijkerwijs mag je aannemen dat na de editie 2008 een editie 2010 komt en nu weet je al dat er een editie 2012 komt. Denk er eens over na om niet in je eentje een mini-baantje te gaan bouwen. Als je bij een club bent aangesloten  moet het toch mogelijk zijn om met een paar gelijk gestemde clubleden een mini-baantje te bouwen. We hebben de vorige editie een mini-baantje "Veldhoven 1935" gebouwd met drie mensen. Ieder heeft zijn eigen specialiteit waarvan dankbaar gebruik wordt gemaakt. Dit jaar komen we met B.A. Bodil. Dit min-baantje hebben we met 4 man gebouwd. We wilde het mini-baantje automatiseren. Daarvoor wordt het programma koploper gebruikt. Binnen de club ModelSpoorGroep Valkenswaard hebben we Erik, die zich het programma koploper geheel eigen heeft gemaakt. Echter ten gevolge van fysieke ongemakken van 2 van de 4 bouwers zagen we in januari het niet zitten om op tijd gereed te komen. Echter in mei was het mini-baantje dank zij de gezamenlijke inspanning van alle 4 de bouwers gereed. We hadden nog voldoende tijd om wat leuke details aan te brengen. Ons moto is "waar een wil is is een weg" en rommel als het kan niet alleen aan maar ga bouwen met een paar vrienden. Je zult er verstelt van staan wat voor hechte band het gezamenlijk bouwen van een min-baantje oplevert. Het gaat er dan helemaal niet om wat voor prijs je wint. De hoofdprijs heb je al binnen. "Vriendschap".
Tot zaterdag dan onthullen we B.A. Bodil.
Hugo




Ik kijk ook uit naar de (hopelijk waardige[;)]) opvolger voor deze editie.
P.S. k'vond Veldhoven een machtig mooie baan[8D]

marctje

sommige van ons zijn op tijd begonnen en zouden alles klaar krijgen moesten er ook geen persoonlijke en/of proffesionele dingen gebeurt zijn. een dubbel ontslag in een gezin kan de financiele pot meer naar het huishouden doen overhellen dan naar een hobby. maar 2012 is nog ver en hetgeen we nu al hebben kan dan ook nog dienen, als het al niet tentoongesteld is natuurlijk
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Hugo

OK Marctje. Persoonlijke omstandigheden nopen er naar om andere keuzes te maken. Des temeer is dat een pleidooi om te bezien of je een mini-baantje met meerdere personen wil bouwen. Ook wij hebben fysieke ongemakken gehad. Peter, ??n van onze bouwers en grote inspirator ligt momenteel nog steeds in het ziekenhuis. Maar dat kan dan worden opgevangen door je kameraden bouwers.
Ik zal een klein beetje van de sluier oplichten.
Zie op you-tube msgvalkenswaard-smid
zie ook de website van de vereniging www.msgvalkenswaard.nl
Hugo

René

Ik denk zeker niet dat de formule verkeerd is. Dat de opkomst later minder is dan de aanvankelijke aanmelding is ook niet zo vreemd. Zeker na het succes van de vorige editie zullen meer mensen gedacht hebben "daar wil ik ook aan mee doen". Achteraf blijkt dat niet bij iedereen te lukken. Onze ogen zijn ook wel eens groter dan onze mond en bij modelbouwen zijn de monden ook wel eens grote dan de handen.
Ik vind juist de opzet zoals die bij de minibaantjes bedacht is duidelijk en hij biedt voldoende tijd om iets te realiseren.
Vergelijk het maar eens met de Nederlandse tegenhanger op Eurospoor. Daar is de tijd tussen aankondiging (en richtlijnen) en de dioramawedstrijd veel korter. Het aantal daadwerkelijke deelnemers is dan ook bedroevend laag.
Nee, zo gek doen onze zuiderburen het niet.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

doomslu

citaat:
Geplaatst door Ren?

...Zeker na het succes van de vorige editie zullen meer mensen gedacht hebben "daar wil ik ook aan mee doen"...

Dat zou wel kunnen, maar het aantal inschrijvingen was ook beduidend lager dan in 2008. Zouden er ook geen mensen zijn die afgeschrikt waren door het hoge niveau?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Ja amai "hoge Niveau"!

Ik heb net het filmpje van Hugo gezien.  Ik had er al over gehoord, maar dat is toch wel weer ferm hoor!  
Succes met het resultaat!!!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

René

Nu ik het filmpje gezien heb, kan ik mij ook wel terug trekken. [:D]
Knap werk hoor.
En terugtrekken doe ik niet. Ik had geloof ik al ergens gezegd dat het mij niet om de wedstrijd ging maar om het bouwen van iets kleins en om te laten zien dat het niet altijd een grote dendermaardoorbaan hoeft te zijn waaraan je plezier kunt beleven.
Tot over een paar dagen
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Ren?

Nu ik het filmpje gezien heb, kan ik mij ook wel terug trekken. [:D]
Knap werk hoor.
En terugtrekken doe ik niet. Ik had geloof ik al ergens gezegd dat het mij niet om de wedstrijd ging maar om het bouwen van iets kleins en om te laten zien dat het niet altijd een grote dendermaardoorbaan hoeft te zijn waaraan je plezier kunt beleven.
Tot over een paar dagen


That's the wright spirit!Groeten Peter[;)]

Hugo

Laat je niet afschrikken door het nivo wat wordt gebracht. Iedere modelbouwer is een keer begonnen en als je het lef hebt om mee te doen aan een mini-baantjes wedstrijd is dat al een overwinning op jezelf. Ik denk dat de bouwers onder elkaar iedere creatie zal respecteren. Er zijn geen slechte creaties. Ieder modelbouwer bouwt op zijn nivo en kan alleen maar lering trekken uit het feit dat hij daadwerkelijk aanwezig is en communiceert met zijn mede modelbouwers. Wij als bouwers van B.A. Bodil zijn heel open en zullen met enthousiasme alle vragen beantwoorden. Wij hebben geen geheimen. Mensen bedenk wel, het is een hobby waar we veel plezier aan beleven en hoeven er gelukkig niet de kost mee te verdienen.
Tot zaterdag.
www.msgvalkenswaard.nl
Hugo

conducteur

Ik hoop dat ik nog niet te laat ben met mijn probleem:
Morgen kom ik met pa mijn baan opstellen na school. Hij komt mij zondagavond helpen afbreken, moet hij ook een toegangspas krijgen????
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum