Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Kreuzberg Hbf

Gestart door wisselstromer, 16 april 2009, 10:52:52 AM

wisselstromer

De kogel is door de kerk
Ik ben terug begonnen aan een baan. deze keer heb ik voor het modluleconcept gekozen met de gedachte er ooit eens op een tentoonstelling mee te gaan staan. Maar dat is nog zeer verre toekomstmuziek. Mn pa heeft 2 modules van 12.0/90cm gemaakt waar het station op moet gaan komen.
Het wordt een baan naar duitsvoorbeeld in tijdperk 3-4. De baan wordt zoals de naam Kreuzberg al zegt, een baan met een Berlijns tintje. Kreuzberg is namelijk een deel(gemeente) van berlijn waar ik in 2001 5maanden woonde voor mijn stage en sindsdien is berlijn "mijn" stad ;-). Het station is geinspireerd op Berlin Friedrichstrasse.
Fotos en plannetjes zullen nog wel eens volgen

wim der berliner ;-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ysbeer

Ia 2 meter 40 niet wat kort voor dit toch nogal forse station.
Waarom niet een kleiner,dat staat echt veel beter.
wim

wisselstromer

Hallo wim

2.40is mss wel wat krap maar ik hoop dat het voldoende gaat zijn
het wordt een soort voorstadsstation dus kan het ook nog Kreuzberg West worden [:)]
we zien wel
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Kees-Jan

Yep leuk plan maar idd een beetje kort............

Je hebt er in H0 minimaal 5 tot 6 meter voor nodig (weet dit uit eigen ervaring en 90 cm is ook erg krap............) omdat ik er ook aan bezig ben.

Plaatjes willen we altijd zien en Friedrichstrasse is natuurlijk heel erg uitdagend om na te bouwen. Zeker als je historisch gaat kijken kun je alle kanten uit en een S-Bahn mag natuurlijk niet ontbreken op zo'n baan.

Groet en succes,

Kees-Jan (die al 42 jaar lang in Berlijn komt).

wisselstromer

voor de correctheid
ik ga friedichstrasse niet nabouwen maar er enkele dingen uit nabouwen.
wat en hoe??
daar ben ik nog niet 100% uit :-)

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Pol

Ik ga je vorderingen op de voet volgen want ik ben zelf ook iets in die trant van plan! Prachtig station h? Friedrichstrasse!

Ik heb er denk ik nog foto's van. Als je die graag hebt, stuur je maar een mailtje.
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...