Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Treinspotting Antwerpen Haven

Gestart door Powered By Diesel, 15 april 2009, 17:31:17 PM


stoomloc

Hallo Wim,

Waar heb je deze foto's gemaakt, rechter- of linkeroever ?

Groeten,

Wim

PeterC

Wim,
Denk eraan dat als je in de haven (om het even welke) foto's wil nemen en er gewoon rondlopen, je een schriftelijke toelating moet hebben van de havenkapitein.  Die wordt meestal zonder probleem afgeleverd, maar je kan maar beter in orde zijn!  Ikzelf heb er zo eentje voor de Gentse haven en het heeft me slechts een telefoontje en een bezoek aan de havendienst gekost.
Groetjes, Peter


stoomloc

Peter,

Ik werk wel in de haven, maar dit wist ik niet.[:I] Bedankt voor de tip.

Groeten,

Wim

janjozef

Volgen mij hebben deze foto's niets met de haven te maken, maar zul je eerder op grond van de NMBS of een van zijn onderdelen staan

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Powered By Diesel

De foto's zijn gemaakt aan de uitrit van het rangeerstation antwerpen noord. Even wat aandachtig op kaarten en google maps kijken, levert interessante invalswegen op. Hoewel ik misschien op NMBS terrein vertoefde, ben ik nergens een bordje "verboden toegang" of gelijkaardig tegengekomen. Er loopt ook een fietsweggetje vlak naast de terreinen.
running on heavy fuel

ERVIN

Klopt hoor wat Powered By Diesel zegt, ook ik heb daar al heel wat uren versleten, ik denk zolang je daar gewoon wat foto's staat te nemen dat alles wel in orde zal zijn, of heb ik dat verkeerd??

eric

Het kan wel eens gebeuren dat er een politie helicopter een kwartiertje boven je hoofd hangt, een klein beetje lager komt hangen om te zien wie daar staat te koekeloeren met een fototoestel en maar pas wegvliegt zodra de grondtroepen naast u staan.
Na controle van de nodige boorddocumenten van de auto laten ze u dan verder wel gerust.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door eric

Het kan wel eens gebeuren dat er een politie helicopter een kwartiertje boven je hoofd hangt, een klein beetje lager komt hangen om te zien wie daar staat te koekeloeren met een fototoestel en maar pas wegvliegt zodra de grondtroepen naast u staan.
Na controle van de nodige boorddocumenten van de auto laten ze u dan verder wel gerust.




Je meent het !?!
De koude oorlog is toch al h??l wat jaartjes over ?
... [:0]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

eric

Zou je zeggen h?.
Het was er eentje van onze club die dat meegemaakt heeft.
Hij heeft wel een kenteken met gele achtergrond met zwarte cijfers en letters.
Maar hij zit daar meer met zijn fototoestel dan wij allemaal te samen denk ik.

tufken

Dat is ook als veiligheid tegen terroristische aanslagen.
Dit heb ik vorige week nog gehoord dan een officier van de fed. pol.

Tegenwoordig wordt alles toch voorzichtiger aangepakt.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


janjozef

Ja met nederlanders weet je nooit zeker [:D][:D][:I]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

B-Modelbouw

Geen bordje van 'Privaat-NMBS' tegen gekomen ... Dan heb je meer aandacht voor de treinen gehad, dan voor dat paaltje dat 50m achter jou staat [;)].

Een fietsroute is het niet, eerder een personeelspaadje ... maar ik maak geregeld gebruik van deze weg omdat dat mij bijna 7km scheelt om naar 't werk te rijden.