Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Lenz LZV100 3.5 firware upgrade?

Gestart door Michiel, 14 april 2009, 13:34:00 PM

Michiel

Hallo,

Ik heb een Lenz LZV100 versie 3.5. Ik heb toch een paar "bugjes" mogen constateren. Bij landurig gebruik lijkt ie soms verward (een lok krijgt geen commandos meer, een bezetmelder meldt plots een spook,...). Ook bij regelmatig wisselen van programmeermode (op programmerspoor) naar gewoon rijden (gewoon spoor) krijgt ie soms kuren. Een gewone reset (stekker uitrekken en weer insteken) verhelpt de problemen.

Ik vroeg me af of dat er firmware upgrades mogelijk waren van 3.5 naar 3.6? Mag ik beterschap verwachten in het gedrag van mijn centrale? Kan ik dat zelf (programma op PC via USB?) of moet ik hem ergens binnenbrengen? En waar zou dat dan kunnen zijn?

Iemand ervaring of ideeën?

groetjes,

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

quf

Halo Saraan,

Ik heb mijn Lenz materiaal laten updaten naar 3.6
Ik heb 1 x LZ100, 1 x LZV102, 1 x LH100 en 1 x LH90 late updaten voor 30? + 10? verzendingskosten.

Ziehier de link:  http://www.lenz-elektronik.de/digitalplus/service_update.php

Hier een gedeelte van de tekst gekopieeerd.

Ger?t SW-Version Preis

LZ100/LZV100 3.x => 3.6 kostenlos
LH100 3.x => 3.6 ? 30
LH100 2.x => 3.6 ? 50
LH90 3.4/3.5 => 3.6 kostenlos
LH90 < 3.4/3.5 => 3.6 ? 15

Versand Inland: 5 ?, Versand Ausland: 10 ?
Preise zum Update von LZ100/LZV100 mit Version kleiner als 3.0 fragen Sie bitte bei uns an.

Als je problemen zou hebben met de duitse taal; stuur me dan een mailtje.

Groeten

Frank

Michiel

Frank, bedankt voor de informatie. Ik ga het vanavond allemaal eens rustig doorlezen. Ik ben toch al blij dat er een mogelijkheid tot firmware upgrade lijkt te zijn.

Trouwens, heb je ook problemen ondervonden met 3.x, en werkt je 3.6 versie nu stabieler, of hebben ze enkel de ondersteunde mogelijkheden vergroot (Railcom, CV 1->1024,...)?

groeten,
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

INFO

En de bugs krijg je er gratis bij [;)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Michiel

citaat:
Geplaatst door INFO

En de bugs krijg je er gratis bij [;)]

Ik lees dus tussen de regel(s) dat de kever gezellig blijft zitten. [;)] Ik heb inderdaad een paar kleine "hebbelijkheden" van de LZV100 ondervonden, maar in 't geheel doet ie puik zijn werk. Zeker niets ergelijks. En is er eigelijk een centrale zonder "eigenzinnigheden"?

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

INFO

Nee, die is er niet, vandaar dat ik al schreef dat je de bugs er gratis bij krijgt, dat is de enigste garantie die er bij software zit. Welke bugs, dat is altijd een verrassing.


Alleen de waarheid ligt in het midden.