Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 81

Gestart door doomslu, 12 april 2009, 21:07:01 PM

Gert1

Ik lees hier dat jullie in Belgi? nummer 81 al in huis hebben.
Worden de exemplaren voor de Nederlandse abonnees later verzonden?
Ik heb 'm namelijk nog niet.

mvg,
Gert

Brunel

Niet? Vorige week bij de Bruna gekocht. [;)]

Gert1

Het zou niet de eerste keer zijn dat het blad eerder in de winkel ligt dan bij abonnees op de deurmat.

Mijn vraag is dus: is de postverzending naar abonnees in Nederland vertraagd?

mvg,
Gert

Michiel

De briljante eenvoud van de Alex Jackson koppeling facineert me enorm (maar ga het niet gebruiken, te scherpe bochten op mijn baan, en niet te automatiseren), en de dorpswinkel vind ik gewoonweg grandioos goed gedaan. Ik heb het artikel met veel aandacht gelezen,voor mij heel leerrijk!

En ook bedankt voor de extra aandacht voor de "andere" schalen zoals de nieuwigheden voor N en het prachtig mooi gemaakte Z-baantje. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gert1

Ik lees hier dat jullie in Belgi? nummer 81 al in huis hebben.
Worden de exemplaren voor de Nederlandse abonnees later verzonden?
Ik heb 'm namelijk nog niet.

mvg,
Gert

Neen hoor, alles wordt tegelijkertijd verzonden, maar blijkbaar is de post naar Nederland wat traag.
Trouwens, mijn exemplaren zijn hier in Luxemburg ook nog niet gearriveerd... [:(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Saraan

De briljante eenvoud van de Alex Jackson koppeling facineert me enorm (......., en niet te automatiseren),
Wat zou je er aan willen automatiseren, en waarom kan dat niet?

Michiel

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Saraan

De briljante eenvoud van de Alex Jackson koppeling facineert me enorm (......., en niet te automatiseren),
Wat zou je er aan willen automatiseren, en waarom kan dat niet?

Dat is een indruk dat ik heb als ik de beschrijving lees. Het lijkt me dat er toch een hoop oog-hand coordinatie vereist is om te ontkoppelen. Zomaar de ontkoppelaar activeren en eroverheen rijden lijkt me niet te gaan lukken. Het is een combinatie van op de juiste plaats een stukje terug en dan verder rijden.

Maar, Klaas, als ik fout zit, mag je me dan ook wel eens uitleggen hoe het automatisch ontkoppelen met deze koppeling op een eenvoudige wijze kan gebeuren. [:D]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

johan

Prachtig nummer, terug vol interessante items, vooral de reportages over proto87 en Rue de la Glaci?re. Alleen zijn de foto's in dit nummer nogal aan de donkere en soms gelige kant, met te weinig contrast, misschien een foutje van de drukker? Spijtig want Rue de la Glaci?re verdient beter!
 

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Saraan

...mag je me dan ook wel eens uitleggen hoe het automatisch ontkoppelen met deze koppeling op een eenvoudige wijze kan gebeuren. [:D]
Ik zal niet zeggen dat het eenvoudig is. Het artikel in MSM  heb ik nog niet gelezen, dus ik weet niet of daar de "dropper" wordt genoemd. Dat is een stukje ijzer aan de arm van de koppeling. Met behulp van een elektromagneet in de baan kun je daarmee de koppeling omlaag trekken. De koppeling komt dan in de voorontkoppelstand.
Feitelijk zijn de mogelijkheden gelijk aan die van de klassieke beugelkoppeling van M?rklin, die komt in de voorontkoppelstand door over een ontkoppelstuk te rijden. Het verschil is wel dat je de Alex Jackson koppeling bij deze ontkoppelmanoevre nauwkeuriger moet positioneren, omdat je slechts 1 van beide koppelingen moet activeren. Als je ze allebei naar beneden trekt dan zullen ze niet ontkoppelen.

Gerolf

De "dropper" staat in het artikel.
Voorontkoppeling? Ik zal dat artikel toch nog eens grondig moeten lezen [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

pabe

Zeeeeeer mooi nummer met tal van interessante topics !  

Ben ook even stil bij de eenvoud en genialiteit van de Alex-Jackson koppeling...

Ook de aparte inhoudstabel is schitterend !!!  

Keep up the good work guys !! ( and lucs !!)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door pabe
Keep up the good work guys !! ( and lucs !!)
Leuke woordspeling [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gert1

Hier (in NL) dan ook eindelijk binnen.
Mooi nummer!

mvg,
Gert

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door pabe
Keep up the good work guys !! ( and lucs !!)
Leuke woordspeling [:D]

We voelen ons gevleid... [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tufken

Maakk ons Luc ske niet te zot hoor [:D][:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "