Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 81

Gestart door doomslu, 12 april 2009, 21:07:01 PM

doomslu

Om deze paasdag af te sluiten schenk ik jullie hierbij een wat laat paasei: een blik vooruit naar MSM 81, die eind deze week in jullie brievenbussen of krantenwinkels zal liggen.

IMGhttp://i144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Diverse/coverMSM81.jpg/IMG

D? revelatie van de tentoonstelling Rail 2009 was ongetwijfeld de modelbaan ? Rue de la Glaci?re ? . Deze baan is geheel gebouwd volgens de proto 87-normen, en werd in Houten voor de eerste maal aan het internationale publiek voorgesteld. Modelspoormagazine was er als de kippen bij om deze schitterende modelbaan in premi?re aan de lezers voor te stellen. Gerard Tombroek zorgt voor een prachtige fotoreportage en het verhaal wordt verteld door ??n van de bouwers, MSM-medewerker Emmanuel Nouallier.

Dat ook kleintjes groots kunnen zijn bewees Pieter Willems met zijn inzending voor de mini-baantjeswedstrijd. Hij behaalde de 5de plaats met een sfeervol Z-baantje naar Belgisch voorbeeld, Kapel in den bos. Hoe een en ander tot stand kwam vertelt ons zijn echtgenote Joke.

Wie al eens een Britse fine-scale modelbaan van naderbij aanschouwd heeft is wellicht de superfijne en eigenaardige koppelingen opgevallen waarmee goederenwagens op schier mysterieuze wijze aan- en ontkoppelen. Gerard Tombroek onthult U de geheimen van deze unieke Alex Jackson koppeling  in woord en beeld.

Voor sommige modelspoorders is een boom een boom, een stam en kruin volstaan. Niet zo voor ons aller MSM-medewerker Jos Geurts die ook professioneel met echte bomen bezig is en er dan ook alles van afweet. In dit nummer leert Jos ons hoe we op eenvoudige wijze in model een realistische hoogstam appelboom  kunnen maken. Mmm!

In het vorige nummer beschreef Theo Huybrechts hoe hij de ruwbouw van een dorpswinkel Budingen  in elkaar knutselde met zelf afgegoten gipsplaten. Thans is de afwerking aan de beurt, die stap voor stap beschreven wordt.

Velen die opnieuw instappen in de wondere wereld van de modeltrein stellen vast dat de tijden erg veranderd zijn. Analoog rijden behoort vandaag voor een groot deel tot het verleden. Zeker de M?rklinisten onder hen zien zich geconfronteerd met digitale locomotieven en besturing. Wat nu met die ?oude? locomotieven is een veel gestelde vraag. Antwoord hierop krijgt U van MSM-medewerker Frans Hooyberghs. Maak van je M?rklin locomotief een M?rESU.

En verder:
PRAKTIJK: FOTOREALISTISCHE GEBOUWEN
AFTRAP VOOR DE 2DE GROTE MINI-BAANTJES WEDSTRIJD
REPORTAGE: FEBELRAIL VERKIEZING MODEL VAN HET JAAR 2008
TREINSAMENSTELLING: EEN INTERNATIONALE MINI-TREIN VOOR DE 6215
REPORTAGES: ONTRAXS en RAIL 2009
REPORTAGE: EEN Z-HOEKJE IN MECHELEN
DE LEZER AAN HET WOORD: BUURTSPOORWEGSTATION VAN WOLVERTEM

Bij dit nummer wordt U in een afzonderlijke brochure de inhoudstabel van MSM 1 tot en met MSM 80 gratis aangeboden.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven 1/43 modelling

Luc,  petje af voor je tijd die je er voor uittrekt !!!!
Heb er bewondering voor , klein applaus vanuit Kortrijk. [^][^][^]

Gerolf

Aftrap voor de volgend minibaantjeswedstrijd [:p]
-> zelfde reglement? zelfde verleiding om mee te doen? [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Het reglement van de mini-baantjes wedstrijd is nauwelijks gewijzigd, enkel lichtjes bijgeschaafd.
We dromen van het dubbel aantal deelnemers! [:I]

@caponordtraveller: bedankt vanuit Luxemburg. [;)] Ach, het is een uurtje werk om dit op beide fora te publiceren en het is graag gedaan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Bedankt Luc voor het kleurrijke paas ei
Ziet er weer veelbelovend uit, van het moment het in de bus ligt moeten ze me de eerste uur niet veel vragen....

cyberbeast

Leuk, die bijlage. Kan ik eindelijke de nrs bijbestellen die me interessant lijken.
Wordt gegarandeerd een leuk nummer.
 

janjozef

Bstel ze dan gewoon allemaal, Ik lees ze allemaal nog geregeld terug. Iets wat u vandaag niets lijkt komt morgen plotseling goed van pas

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

conducteur

citaat:
Geplaatst door caponordtraveller

Luc,  petje af voor je tijd die je er voor uittrekt !!!!
Heb er bewondering voor , klein applaus vanuit Kortrijk. [^][^][^]



En drie grote uit Blankenberge
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Het is heel tof dat je je tijd daar wil insteken h? Luc, maar eigenlijk hoeft dat niet hoor.
Nr. 81 is het mei-nummer en we zijn nog geeneens half april. Als de mensen niet kunnen wachten tot het blad in de winkel (of de brievenbus) ligt, dan moeten ze een andere hobby gaan zoeken. Want geduldig wachten is iets wat een modelbouwer echt wel moet kunnen.

Maar toch een staande ovulatie voor je werk hoor. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rochevalien

Eigenlijk maakt Luc gewoon wat reklame voor MSM,vergeet niet dat niet ?lk forumlid ook een abbonement heeft...Dit neemt  natuurlijk niet weg dat dit een leuke teaser is voor de habitue?s (wij dus) en dat Luc (en natuurlijk ook de andere redaktieleden [:)] ) een dikke pluim verdient voor zijn tijd ?n toewijding die hij in MSM steekt.
Nr 81 ziet er alvast veelbelovend uit en de lat word weer hoog gelegd.Dat belooft voor de 2de MBW [:0][:0]

Gerrit

cyberbeast

Ik vind dit zelf heel nuttige posts.Ik heb heel slechte ervaringen met abonnementen en op deze manier weet ik wanneer de volgende msm eraan komt. Dan hoef ik niet 5 keer naar de krantenwinkel te rijden.
 

janjozef

Ik vind het een goede reclame voor het volgend nummer en geeft ons reeds een indicatie van die zaken waaraan we ons kunnen verwachten.

en luc hoe voelt het dag 2 van je leven [:D]

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mahtoska1

Veel spoor Z.
Laat maar komen...

Beste Z groeten,

Pieter

doomslu

citaat:
Geplaatst door janjozef

...
en luc hoe voelt het dag 2 van je leven [:D]

Jan



Ondertussen zijn we al aan dag 4, en dus de eerste werkdag. Wow, ik mag niet klagen... [:D]

Maar allez, terug on-topic. Nog even geduld voor het nieuwe nummer.
En deze keer hoop ik echt op commentaar van jullie. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

citaat:
Geplaatst door mahtoska1

Veel spoor Z.
Laat maar komen...

Beste Z groeten,

Pieter

En nu maar hopen dat de halfnullers niet gaan klagen. [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *