...te Eigenbrakel langs lijn 124...

Gestart door Michiel, 09 april 2009, 13:19:33 PM

Michiel

Inderdaad Jeroen, ik bedoelde een "gewone" gesleepte trein. Meestal zie ik treinstellen of trek-duwcombinaties voorbijkomen. Waarschijnlijk zijn er andere regio's en momenten dat zuiver gesleepte treinen frekwenter voorkomen, maar in Eigenbrakel gedurende de spits is het eerder zeldzaam. Maar dat is natuurlijk louter een subjectieve indruk... [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Anarchy

Tsja, tegenover vroeger is het natuurlijk nog weinig soeps. Daar vroeger veel reguliere treinen zo waren zijn het nu enkel nog p-treinen. Op de lijn 50A bijvoorbeeld kan je tijdens de spits wel wat gewone gesleepte treinen zien, maar het zijn dan ook enkel p-treinen. Ik doe er zelf ook maar eentje meer zo, de P8351 FBMZ-FLD. Al de rest zijn trek-en-duwers en motorstellen. En in de toekomst zie ik dat meer en meer verdwijnen ...

Michiel

Vandaag te Eigenbrakel ben ik toch nog eens een Varkensneus tegengekomen, hier met het nummer 805. Ze rijden dus nog! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Anarchy

Die rijden normaal dagelijks op de L124. Maar het zijn er niet veel! Het zijn dan de IC's die normaal met HLE27+M6 in trek-en-duw rijden, maar er zijn een paar met een 800 geloof ik.

Michiel

Deze stoere knaap (links op de foto [:D]) heeft me vanochtend naar Sint-Job gebracht. En nu ik de dakpartij zie, op welke basis wordt er beslist welke van de 2 pantografen er gebruikt wordt?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

trainfreak

Sinds december is het de bedoeling dat de voorste panto wordt gebruikt.
Voor december was het de achterste, maar in bepaalde gevallen de voorste
(De regel geldt enkel voor enkelspanningslocs..)
Spoorse groeten
Dimitri

Anarchy

Enkelvoudige tractie
- De voorste stroomafnemer
- Bij een trek-en-duwer wanneer de HLE duwt, de stroomafnemer kant rijtuigen. Bij een trek-en-duw combinatie met M6 zal het M6 stuurrijtuig automatisch de stroomafnemer kant rijtuigen het bevel geven te lichten.

Meervoudige tractie
- De voorste stroomafnemer van de eerste HLE. In geval van treinschakeling zal de stroomafnemer van de tweede HLE lichten naar gelang de ori?ntatie van de HLE.

Twee stroomafnemers
- Bij het aanzetten van zware HKM tot 25 km/u
- Bij het samendrukken van de buffers (HLE tegen rijtuigen/wagens zetten)
- Bij ijzelvorming op de bovenleiding wat tot gevolg heeft van vonken te trekken en/of schommelingen bij de stroomafname (zie amp?remeter). Snelheid dan beperkt tot 120 km/u.

Michiel

We zijn weer een maand of 3 verder. Maar veel is er niet veranderd op lijn 124 en 26. De zwerm tweetjes zoals voorheen is er nog steeds dominant aanwezig met enerzijds de klassieke stellen richting Eigenbrakel, en de duikbrillen richting Halle. Het is eerder een uitzondering om in Sint-Job iets anders te spotten...













groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

...en dan krijg ik dit. Het schemert 's ochtends. De goederentrein heeft met groen sein vrije baan en komt met een behoorlijke vaart uit de bocht. Mijn pocketcamera komt dan in problemen; te weinig licht en teveel beweging... de trein wordt een veeg. Wie herkent hier om welke reeks van locomotieven het gaat? [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

Persoonlijk vindt ik dit weining belangrijk welke type/reeks het is, de foto is knap genoeg [;)][;)]

Binco

citaat:
Wie herkent hier om welke reeks van locomotieven het gaat? [:D]




leuk spelletje[:D][:D]
ik denk een 26[:D][:D][:D]

13erke

Dat zijn 2 loks van de serie 26 in TS.
Dit is nog een goederentrein die door eigenbrakel rijdt (of reed, door de crisis is dat allemaal nogal onzeker...)

59780 N567 eigenbrakel=20.41 ->Ronet Dit zou een containertrein moeten zijn. Ik zie deze zaterdagavond meestal rijden, maar dan via lijn 90 ipv lijn 124.
Er moeten er nog een paar zijn, maar die vind ik niet meer terug.


Michiel

Deze trein rijdt inderdaad nog steeds vrij "klokvast" (om ongeveer 8h15 te Sint-Job) elke ochtend via lijn 26, voorbij Eigenbrakel richting zuiden van het land. De samenstelling van wagons verandert dagelijks. Maar de reeks van de locomotieven is mij ontgaan; te druk bezig om een wazige foto te maken...[:D]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Vandaag was het chaos alom op lijn 124. Deze HLE2738 is nooit tot in Brussel geraakt, en rijdt hier uiterst langzaam "achteruit" weer het station van Eigenbrakel binnen om de reizigers van deze volgeladen spitsuurtrein, na een uurtje te hebben vastgezeten, af te zetten op het perron. Mijn P-trein werd pas na 45 minuten vertraging aangekondigd. Uitzonderlijk bleek het deze keer een varkensneus te zijn. Die kom je niet gauw tegen op lijn 26.

...een gestrande spitsuurtrein...


...zeldzaam: een varkensneus te Sint-Job...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

B-Cargo

De pendeldiensten van en naar Aachen Hbf worden gereden door de oudste "klassiekskes" uitgerust met GSM-R, dat wel [:)]
je kan ze dus dagelijks aan het werk zien op lijn 37.