Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

...te Eigenbrakel langs lijn 124...

Gestart door Michiel, 09 april 2009, 13:19:33 PM

Jurgen

Net omdat ik hier zoveel Breaks zie langsrijden was ik niet zeker dat ze hier nog langskwamen.
Je moet echt wel blijven kijken aan het spoor om ze nog te zien in Aarschot. Want als je het op puur toeval wil doen, dan ben je gezien.

Ofwel heb ik gewoon altijd brute pech hierin, dat kan ook. [:o)]


Welke fabrikant brengt deze modellen dan op de markt? De Jocadis tweetjes zijn toch van een ander, recenter type?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michiel

De duikbril (hier de 911) is minder courant te spotten op de lijn 124, maar een paar keer per dag komt ie hier toch wel voorbij...

edit: typvaud
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Anarchy

Deze bestaan inderdaad niet in model! De Jocadis zijn andere versies.

Michiel

Vandaag stond er dit rijdend werktuig afgesteld te Eigenbrakel station. Naar de hangende tentakels te zien lijkt me dit een kleine onderstopper, maar het eindoordeel laat ik aan anderen over. Ter informatie, het opschrift zegt: "Framafor EMV 98 8".
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Mr-tsjoektsjoek

Kleine verbetering, Michiel, het is een Framafer, dit is een Franse firma van spoormaterieel, dochterfirma van het Oostenrijkse Plasser & Thuerer.

Het betreft hier inderdaad een kleine onderstopmachine. Deze wordt meestal gebruikt in combinatie met de zgn 'Duomatic', dit is een onderstopper voor lopend spoor die twee dwarsliggers ineens onderstopt. Dit geeft problemen waar elektrische toestellen in het spoor gemonteerd blijven : pedalen, assentellers, krokodillen, en ook bij overwegen. Hier moet de Duomatic stoppen, en deze zone overslaan.

Hier komt de EMV aan het werk om deze dwarsliggers alsnog te onderstoppen. Deze onderstophamers zijn te zien rechts van de kabine op je foto.
Tevens is deze machine van een ballastprofielploeg om het spoor op te kuisen. Dit gedeelte is op je foto links van de kabine, onder de trap aangebracht. Om de opkuis af te werken hangt er uiterst rechts een borsteleenheid.

Deze machine is zelfs uitgerust met camera's zodat de bediende vanuit zijn kabine de goede werking van het tuig kan volgen.

Overigens een prachtige foto.

Michiel

Rik, het klinkt alsof je al met dit beest gewerkt hebt. In elk geval kan ik nu zijn aanwezigheid in Eigenbrakel een beetje plaatsen. Bedankt voor de heldere uitleg. [8D]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Mr-tsjoektsjoek

Dag Michiel,

Beroepshalve ken ik deze tuigen, maar ermee gewerkt heb ik nog niet.
Ze zijn eigendom van de NMBS (infra), ikzelf werk voor een priv?-aannemer, op een wisselonderstopper.



De naam van ons bedrijf staat op de machine [:D][:D][:D][}:)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek


De naam van ons bedrijf staat op de machine [:D][:D][:D][}:)]


Jij zit dus alle dagen op caf? [:D][:D][:)][:)][;)][;)]

Mr-tsjoektsjoek

Inderdaad, caf? Den drogen tap...

hobbyist


Gerolf

[off-topic-mode ON] Bijna net zo erg als caf? "de donker wolk" - zo heb ik er ook enkele gekend [V] [off-topic-mode OFF]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Vandaag in Eigenbrakel stonden deze tweetjes te wachten op spoor 4. De AM182 van hieronder haalt Nieuwjaar waarschijnlijk niet. Ondertussen heb ik net mijn trein gemist. De HLE2124 verdwijnt onder de nieuwe brug richting Brussel. Dus toch maar met het oude tweetje naar het werk boemelen...




groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De HLE2362 in de avondzon trekt vandaag de P-trein van Schaarbeek naar Charleroi. Het wordt steeds zeldzamer (in Eigenbrakel) om een "gewone" trein te zien, zonder stuurstand...


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Anarchy

Wat versta jij onder "een gewone trein" Saraan? Een zuivere gesleepte trein? Dus geen trek-en-duwers etc ...

conducteur

citaat:
Geplaatst door Saraan

De duikbril (hier de 911) is minder courant te spotten op de lijn 124, maar een paar keer per dag komt ie hier toch wel voorbij...

edit: typvaud


Wacht nog een paar maanden (jaren) Want als xxxx dat moet doen......
p.s. kom eens naar mte, dan zal je wellicht meer weten (geen reclame)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum