GCI rijtuigen van Jocadis

Gestart door n/a, 12 mei 2005, 14:46:04 PM

n/a

goedendag,
het iemand zouden me kunnen zeggen hoeveel een rijtuig GCI
van "Jocadis" geldt. is deze rijtuigen zeldzaam ?

m.v.g

loc

locomotion

Indien je het hebt over de oude rijtuigen die Jocadis ooit heeft uitgebracht, dan durf ik zeggen dat ze eerder zeldzaam zijn. Ik heb ze nog niet veel tegengekomen. De reden hiervoor kan allerlei zijn. Eerst en vooral was het geen sinecure om het model in elkaar te steken. Daarna moest je ook het onderstel rijvaardig kunnen maken. Omdat dit onderstel uit witmataal bestaat was dit ook al geen gemakkelijke opgave. Ik zou hiervoor niet veel geld durven geven. Voor een goed afgewerkt exemplaar (daarom nog niet rijvaardig) zou ik 40 tot 50 euro durven geven. Dan heb je wel een verzamelstuk betaald. Voor een onafgewerkt exemplaar in de doos zou ik de winkelwaarde schatten. Ik denk dat een volledige doos 25 euro waard mag zijn. Voor die tijd (ik denk 1985) was het zeker geen slecht model. Tevens waren er in belgi? weinigen die initatief durfden nemen. Jocadis was er ??n van.
Misschien kun je beter wachten op het nieuw aangekondigde model van Jocadis voor 2006 (of is het 2007). Ik veronderstel dat het niet alleen meer gaat kosten, maar ook degelijk afgewerkt gaat zijn.

Locomotion

n/a

bedankt locomotion voor jouw snel antwoord, is hij en in goede stand gestegen.