Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Einde Hle's 22, 25, 25.5 ...

Gestart door B-Cargo, 02 april 2009, 00:17:40 AM

the_gold


B-Cargo

Sinds 20/4 zijn de laatste 25.5 uit dienst genomen en hun laatste inzetdag werd vervangen door een loc reeks 28. Weer een mooie locreeks op pensioen. [V]

itchy

een paar foto's van een 'op rust gestelde' HLE 22 (in de AT Stockem; deze nog met panto's; er staat een hele reeks 22ers te Stockem, al zonder panto's, te wachten op...)




Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

B-Cargo

staat er achter de 2201 nog een motorwagen reeks 44 of 45?

itchy

Ja dat is zo. Er staan er ook nog buiten de atelier, deze worden op dit ogenblik kapotgeknipt en tot schroot herleid... pure horror! Ik vermoed dat dit exemplaar behouden gaat blijven? Zal vanavond nog wat foto's posten. Is er een draadje beschikbaar voor 'rouwdiensten voor rollend materieel'? [:(]
Steven

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

staat er achter de 2201 nog een motorwagen reeks 44 of 45?


Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco


itchy

Geen idee, zal eens kijken of het op de foto's staat.

citaat:
Geplaatst door Sicco

Wat was het nummer?

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Peter

Hopelijk worden er meerdere loks van de reeks 22-23-25.5 voor het nageslacht bewaard en dan wel in rijvaardige toestand, en fatsoenlijk gerestaureerd.
Geen enkele andere elok heeft het beeld van de elektrificatie zo duidelijk naar voor gebracht sinds de jaren 50 dan deze loks.
Je kan ze mooi of lelijk vinden, maar ze waren overal, samen met de tweetjes, aanwezig.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

hopelijk wordt niet alleen een 22 maar ook een 23 25 en 26 bewaardt, maar dan liefst met toestemming om te rijden
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

itchy

Hola,
De 26ers zijn toch nog niet afgevoerd? Of heb ik iets gemist?? Gisteren nog twee stuks in treinschakeling zien rijden met tankwagens (in Arlon, vanuit Antwerpen denk ik).
Steven

citaat:
Geplaatst door janjozef

hopelijk wordt niet alleen een 22 maar ook een 23 25 en 26 bewaardt, maar dan liefst met toestemming om te rijden

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

chef garde

citaat:
Geplaatst door itchy

Hola,
De 26ers zijn toch nog niet afgevoerd? Of heb ik iets gemist?? Gisteren nog twee stuks in treinschakeling zien rijden met tankwagens (in Arlon, vanuit Antwerpen denk ik).
Steven

citaat:
Geplaatst door janjozef

hopelijk wordt niet alleen een 22 maar ook een 23 25 en 26 bewaardt, maar dan liefst met toestemming om te rijden



Nee gij, de sterke 26 is nog steeds in dienst.

itchy

Sorry, heb het nr niet opgemerkt van de 44/45 die in depot Stockem staat.

Beetje off-topic, maar was hier al aan bod gekomen: enkele foto's van op de knipschaar wachtende sukkelaars te Stockem (vooral serie 44/45 en ook een paar cabines flottantes. Niet voor gevoelige zielen!
Steven






Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Zou dat niet de 4505 kunnen zijn die afgesteld staat in afwachting van een restauratie?
Ik dacht dat die als stelplaats Stockem had. Dit is toch een motorwagen die als museumvoertuig bewaard word door de NMBS?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Dat zou kunnen ja, ik zal er bij een volgend bezoek eens op letten. Zag er in ieder geval nog redelijk goed uit (alles is relatief natuurlijk).
Steven

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Zou dat niet de 4505 kunnen zijn die afgesteld staat in afwachting van een restauratie?
Ik dacht dat die als stelplaats Stockem had. Dit is toch een motorwagen die als museumvoertuig bewaard word door de NMBS?

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

B-Cargo

itchy, heb jij 26'ers in Arlon gezien?? die zijn toch niet meer toegelaten op de 162 ivm de remmen??