Dank voor uw antwoord. Ik heb toch nog enkele vragen voor ik zelf ga solderen.
In MSM37 p 72 linksboven (de 'test' schakeling) staan de 10 k weerstand en de 4.7 uF Condensator op verschillende ingangen van de BD679. In MSM38 p 77 rechts, staan deze twee componenten in serie op dezelfde ingang van de BD679. Is dit juist weergegeven ? Waarom is dit veranderd ?
De schakeling wordt geactiveerd door een puls op In1 of In2. Van welke bron moet deze puls komen ? +B, +E, of is dit niet van belang ?
Terug naar MSM38 p77. Ik neem aan dat de punten A en B de 'ingangen' van de wissel zijn, en dat de 'uitgang' van de wissel op +B (MSM37 p73) aangesloten wordt ? Is de 4700 uF condensator (MSM37 p71) dan nog steeds nodig ?
Het spijt mij dat ik al deze vragen stel maar mijn eerdere pogingen om schakelingen te bouwen liepen uit op avonden geploeter, een onbruikbaar resultaat en veel frustratie. Dat wil ik nu liefst vermijden. Overigens een tip voor een volgend nummer - het zou mij geholpen hebben als u in MSM38 (bv. op p77) het volledige systeem nog eens zou weergeven, met trafo's, wissel, etc. In MSM37 was dit nog wel getoond.
Nogmaals dank voor uw hulp