Roco 23234, Serie 59

Gestart door marc goovaerts, 31 maart 2009, 23:48:55 PM

railrunner

Marc,

Ik ken iemand die al zijn belgische! N-materiaal weg doet.  Daaronder zijn er twee 59'ers.  1 groene en 1 geel-groene.  1 lok heeft nog alle buffers, de andere mist er eentje dacht ik.  Ook aan 1 lok verfbeschadiging.  Geinteresseerd?

railrunner

Oh ja, die man zijn materiaal is nog niet op internet aangeboden!  Je hebt dus de eerste keuze!

marc goovaerts

Natuurlijk wreed ge?nteresseerd. Als het niet te duur wordt natuurlijk. Uiteindelijk ben ik enkel sponsor voor een 11-jarige aan wie ik zelf mijn baan cadeau deed... om daarna het virus weer te pakken te krijgen. Maar nu als sponsor, helper, bouwer...
Graag wat meer details via PM ?

railrunner

Sorry Marc,

Nu gaat die man zijn materiaal wel behouden.  Kan hem uiteraard geen ongelijk geven, wie wil er nu N-schaal opgeven?

marc goovaerts

Spijtig. Maar ja, ik kan hem ook moeilijk ongelijk geven.

Michiel

Op deze bekende opbod-site staat een reeks 59, blijkbaar nog met alle buffers aanwezig, te koop. Ik verwacht wel een vrij stevige eindprijs. (Ik heb geen belang in de verkoop van dit product, dit is louter informatief. Ik bied NIET mee. [;)])
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Danke voor de tip ! Ik hou het in 't oog, maar het eerste bod is inderdaad al naar 49,00 gegaan...
citaat:
Geplaatst door Saraan

Op deze bekende opbod-site staat een reeks 59, blijkbaar nog met alle buffers aanwezig, te koop. Ik verwacht wel een vrij stevige eindprijs. (Ik heb geen belang in de verkoop van dit product, dit is louter informatief. Ik bied NIET mee. [;)])



Michiel

Er staat hier nog een tweede, maar niet zeker of alle buffers aanwezig zijn. Dat moet dan maar aan de verkoper gevraagd worden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Danke Michiel, ik had hem zelf ook al gevonden. En voorlopig staat die wat goedkoper...
citaat:
Geplaatst door Saraan

Er staat hier nog een tweede, maar niet zeker of alle buffers aanwezig zijn. Dat moet dan maar aan de verkoper gevraagd worden.


railrunner

Mark,

Er staat weer een type 59 SNCB te koop op ebay Duitsland.  Naar ik kan afleiden met 4 buffers ?n in zeer goede staat.  Helaas dat de prijs sterk overdreven is, zeker omdat er geen originele verpakking bij is.  Misschien is dit wel een goede gelegenheid?

Michiel

Voorlopig staat deze 5924 aan 1 euro. Buffers lijken
aanwezig, maar een vraagje aan de verkoper is wel aangeraden, denk ik.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rikkie

Eigenlijk toch iets vreemd aan die lok z'n buffertjes. Op de foto zijn ze niet zichtbaar en toch zitten er buffers aan als ge kijkt op de andere foto (onderkant lok), op de site waar die te koop staat. [?]
Rikkie

Michiel

Dat is wat ik ook vrij verdacht vond, en waarom ik voorstelde om de verkoper te contacteren en te informeren betreffende de buffers.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

swa

De bufferbalken ontbreken! Er zijn blijkbaar (vervang)buffers rechtstreeks in de gaatjes voor de bufferbalken aangebracht...
Vandaar dat die buffertjes zo dicht tegen de loc staan.
Op de foto van onderuit kun je, wanneer je het model kent, goed zien dat de bufferbalken ontbreken, aan de uitsparing tussen de zijwanden onderaan. De voorste hoeken van die zijwanden lopen normaal voorlangs verder door van links naar rechts (links en rechts wordt dus verbonden door een "bufferbalk", waarop oorspronkelijk de buffers zitten.

Michiel

DAT is het dus wat er fout is. Ik kon er geen vinger op leggen, maar nu je het zegt! Swa, goed gezien, en dus van mijnen twegen een slechte tip. [:I]

Sorry,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)