Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco 23234, Serie 59

Gestart door marc goovaerts, 31 maart 2009, 23:48:55 PM

marc goovaerts

Ik ben al geruime tijd dit model op e-bay aan het zoeken. Maar het ontbreken van ??n of meerdere buffers bij deze modellen lijkt wel een epidemie.
Zijn die eventueel nog afzonderlijk te krijgen en heeft iemand hier ervaring mee ?

ysbeer

Niks bijzonders bij ROCO .
Elke roco wagen of lok altijd eerst de buffers en andere steekdelen vastlijmen.
De buffers kun je overigens wel kopen,zoek het nummer in de onderdelen lijst (ROCO /internet/resevedelenlijst)en bestel via de winkel.
Niet goed koop hoor 0.90 c per stuk is niks bijzonders.

Voortaan eerst lijmen dan pas rijden.
wim

railrunner

Hey Marc,

Ik ken iemand en die heeft ooit eens een zak met enkel buffers voor type 59 aangekocht.  Ik dacht dat hij er nog een aantal heeft.  Ik zal eens horen, hoeveel heb je er nodig?  Hij zal er wel iets voor vragen uiteraard, hoeveel, moet ik ook eens navragen.  Ik zie die man volgende week vrijdag.

railrunner

Ja Marc,

Inderdaad een goede raad van Ysbeer.  Ik plak ook altijd de buffers vast indien ik een kap van een 59 kan bemachtigen.

marc goovaerts

Wel 'railrunner', ik hoop er op termijn zo'n viertal via e-bay vast te krijgen (het blijft natuurlijk altijd 'in hinderlaag liggen en op het juiste moment springen'). Omwille van de bumperepidemie praten we dan over acht tot zestien ontbrekende buffers...

citaat:
Geplaatst door railrunner

Hey Marc,

Ik ken iemand en die heeft ooit eens een zak met enkel buffers voor type 59 aangekocht.  Ik dacht dat hij er nog een aantal heeft.  Ik zal eens horen, hoeveel heb je er nodig?  Hij zal er wel iets voor vragen uiteraard, hoeveel, moet ik ook eens navragen.  Ik zie die man volgende week vrijdag.
[/quote]

railrunner

Marc,

Ik zie vanavond die man die losse buffers heeft.  Ik zal hem vragen of hij er nog beschikbaar heeft en tegen welke prijs.

Gr. Railrunner

marc goovaerts

Danke voor de hulp, Railrunner. Op e-bay is het wel al een tijdje muisstil rond de 59, but if you want peace.. prepare for war (met klaarliggende stukjes weliswaar...)
citaat:
Geplaatst door railrunner

Marc,

Ik zie vanavond die man die losse buffers heeft.  Ik zal hem vragen of hij er nog beschikbaar heeft en tegen welke prijs.

Gr. Railrunner


marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door railrunner

Marc,

Ik zie vanavond die man die losse buffers heeft.  Ik zal hem vragen of hij er nog beschikbaar heeft en tegen welke prijs.

Gr. Railrunner


Hallo Railrunner ! Ondertussen enig nieuws ?

railrunner

Marc,

Sorry voor de late reactie nog, maar toch.  Ik heb die man gezien en uiteraard er naar gevraagd, maar hij heeft er niet zo veel meer en de hoeveelheid die hij nog heeft houdt hij liever zelf bij voor zijn collectie.  De vraag naar die buffers was en is blijkbaar zeer groot. (Hij heeft indertijd een zakje met 100 buffers en balken nog kunnen aankopen bij Roco).

Maar niet getreurd, misschien kunnen we je toch een oplossing aanbieden.  We hebben erover nagedacht om betreffende buffers zelf te maken door middel van resin.  Hoe we dit juist gaan doen, weten we nog niet, maar we komen er wel achter.  Dit gaan we dan samen uitproberen met andere resinprojecten die op stapel staan.  Ik laat je wel weten wanneer onze eerste bufferresultaten gelukt zijn.

Het spijt me dat ik je niet direct helpen kan, maar misschien wel later...

Pascal Michiels

Op E-bay staat er momenteel eentje in Nederland.

ROCO N 2156 (23235) NMBS SERIE 59 DIESELLOC LC RC
Objectnummer: 220412838470
Het is wel de geel-groene.

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Pascal Michiels

Op E-bay staat er momenteel eentje in Nederland.

ROCO N 2156 (23235) NMBS SERIE 59 DIESELLOC LC RC
Objectnummer: 220412838470
Het is wel de geel-groene.


Bedankt Pascal,
Ik ga dadelijk eens een kijkje nemen !

marc goovaerts

Potdom,
Hij is vanmorgen al verkocht aan 1 bieder onder 'Nu kopen' voor 69 euro...

Pascal Michiels

Tja, soms moet je snel zijn.
Voor mijn overstap van N naar HO had ik er 3, 2 groen-gele en 1 geel-groene. Alledrie digitaal uitgerust. Ik heb ze toen met al m'n N-materiaal verkocht aan een winkel in Brogerhout [:D]. Ik denk niet dat hij ze nog zal hebben daar dat ondertussen een 7 jaar geleden is.
Dus als je er ooit eentje tegenkomt met decoder is de kans groot dat het er eentje van mij was[;)].

Michiel

In engeland staat er voor het moment eentje met vreemd genoeg "ronde buffers" zo lijkt het. Ik vermoed dat de prijs zeer redelijk zal blijven. Spreek maar af, maar ik doe niet mee![;)] (klik op het plaatje)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Shh... ! Thuis geen internet meer en pas 4 uur na afloop van het bieden naar het forum gekeken ! Hij is voor 21 pond gegaan.
Dat komt ervan als je ineens de complete collectie van Modelspoormagazine binnenkrijgt. Rara waar dan alle volgende uren mee gevuld zijn...
Toch hartelijk dank voor de tip !