Piko 204 dieselloc

Gestart door swa, 31 maart 2009, 12:49:05 PM

swa

Piko heeft destijds een dieselloc uitgebracht van het type 204 (art.5/4111), of wat daar toch zou moeten voor doorgaan.
Misschien is dit item hier al vroeger aan bod geweest, maar ik ben vrij recent op dit forum, en zou graag wat opklaring hebben over dit model. Bij het bekijken van foto's van de "echte" 204 blijkt dat die oa dubbele koplamen heeft, en een derde licht op de neus. Deze beide zaken heeft het model niet. De echte heeft volgens mij ook maar 4 ventilatoren op het dak, de piko 5...  Heb ik het fout als ik denk dat het dus eigenlijk om een type 202 gaat ipv een 204?

Michiel

Hallo Swa,

ik ga me niet uitspreken over de hoe exact de uitvoering is (daar ken ik niet genoeg van), maar ik weet wel dat de rijeigenschappen beroerd zijn. De lok werd in de jaren 60 geproduceerd, heeft dikke, hoge flenzen, een luidruchtige motor en overbrenging, slechte elektrische pick-up, matige trekkracht en rijdt 350 km/u. Het model heeft een matige detaillering met dikke ribben en naden.

Als je toch aan ombouwen denkt, is de Minitrix technisch gezien een betere basis en anders misschien de aangekondigde Hobbytrain (gaat ie ooit uitkomen???? )

Maar hiermee staat jouw vraag betreffende de uitvoering dus nog helemaal open. Sorry voor het geleuter naast de kwestie. [:D] Maar misschien toch even een kronkel: Piko heeft waarschijnlijk een "neutrale Nohab" in Belgisch jasje geleverd, niet?

groeten,
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Saraan

Hallo Swa,

maar ik weet wel dat de rijeigenschappen beroerd zijn.
groeten,
Michiel




Even om een te onrechte mening over de huidige PIKO te voorkomen
De PIKO uit 2008/2009 heeft niets meer van doen met de oude DDR piko,en heeft heel goede en goedkope loks.
wim

Michiel

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Even om een te onrechte mening over de huidige PIKO te voorkomen
De PIKO uit 2008/2009 heeft niets meer van doen met de oude DDR piko,en heeft heel goede en goedkope loks.


Ik geef je helemaal gelijk... voor H0. Piko uit 2008/2009 produceert al jaren geen N-schaal modellen meer, naar mijn weten. Jammer.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)