Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

M

Gestart door trainfreak, 29 maart 2009, 19:15:39 PM

trainfreak

Enkele dagen geleden kreeg in een mailtje over deze loc:

Collega's M?rklin-rijders en stoomliefhebbers,

Wat vorig weekend werd opgemerkt, klopt: M?rklin heeft weer een kemel geschoten bij het tampoprinten van de tender van bovenstaande loc.
Normaal staat - op elke Belgische stomer - het volgnummer van de tender op de zijkant, beneden in de hoek, tegen de locomotief en NIET tegen de achterkant.
Dit geldt voor beide zijkanten!!

Nu zijn er van de 64.045 twee verschillende versies op de markt. E?n met de juiste en ??n met de verkeerde opdruk. Zie foto's in bijlage (model en echte).
Vergeef me de kwaliteit. Ik heb ze op de e-Bay site gevonden.
Hoe het zit met de 64.108 van Trix (gelijktijdig uitgebracht met M?rklin) weet ik niet.

Dus gasten, als je er ene wil kopen: kijk goed uit uw doppen!

Dit voorval doet ons weer denken aan de fameuze zebra-elok 2380, die een zijkant heeft met het nummer rechts en een zijkant met het nummer links.
Terwijl op beide zijkanten het nummer links moet staan.

Of hoe zeggen ze dat in 't schoon Frans: dur, dur d'?tre .... markliniste.

IMGhttp://i278.photobucket.com/albums/kk111/trainfreak4403/37033-64045NMBS.jpg/IMG
IMGhttp://i278.photobucket.com/albums/kk111/trainfreak4403/37033-64045NOK.jpg/IMG
IMGhttp://i278.photobucket.com/albums/kk111/trainfreak4403/37033-64045OK.jpg/IMG
Spoorse groeten
Dimitri


rixke rail

Er staan nog wel m??r foute dingen op voor een Belgische versie, net als op de Fleischmann-versies, zie hier. (Voor diegenen die dit draadje nog niet mochten kennen ! [:o)])
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

trainfreak

Daarnet kreeg ik terug een mailtje, met voor sommigen misschien wel goed nieuws in?
(Ik weet dat het het verkeerde topic is)


From: Marklin Customer Service
To: *****@skynet.be
Sent: Monday, March 30, 2009 2:50 PM
Subject: RE: M?rklin 37033 NMBS 64.045

Geachte heer,

U kan uw lok via uw handelaar laten opsturen naar M?rklin. Wij vervangen de tenderopbouw dan.

Met vriendelijke groeten

Hans

M?rklin Customer Service
Hans Van Den Berge
Karmenhoekstraat 15
9850 Hansbeke
tel: 09/245 47 56
E-mail : customerservice@marklin.be
Spoorse groeten
Dimitri

nohab

hou de fautieve versie, zie de Koll's in 2010...

erik50

Dit noem ik nog eens service naar de klanten toe.
Hier kunnen sommige fabrikanten nog iets van leren.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

55erke


Hoy
Wel raar dat ze die fout maken , ze hebben die loc tog al eerder uitgebracht , Ik heb ene 64.149 van marklin en daar staan de nummers op de tender wel juist. Maar alle daar zullen dan wel andere toestanden niet juist aan zijn :-)

groetjes
johan


Gerolf

Misschien is die loc wel bedoeld om er een collector's item van te maken [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw