ombouwen

Gestart door tsjoeketsjoeke akki, 29 maart 2009, 12:40:08 PM

Jean

citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper

Citeer
...............
Esu (51950) en Uhlenbrock(71651) hebben deze stekker gewoon in hun gamma. Bij Esu kost hij 2?99 Bij Uhlenbrock 7?50 voor 5stuks. Hier kan je je geen buil aan vallen.
...........



Bij Conrad bijvoorbeeld kan het voor minder. Zie bijvoorbeeld onderstaande link.
http://media.conrad.com/m/7000_7999/7300/7360/7363/736376_BB_00_FB.EPS.jpg
Zoeken op trefwoorden: rastermaat 2.54 female connector
Wel even 8 polen eraf snijden
De NEM 651 heeft een kleinere rastermaat, welke dat is ben ik even kwijt.
Een bekende elektrotechneut heeft mij eens op deze optie attent gemaakt.

Groeten van Jean




Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper

De rastermaat of pitch van de 8-polige is 0.1" (2,54mm) en van de 6-polige 0.05" (1,27mm).
Dat, en nog veel meer kun je terugvinden bij de NMRA en bij de MOROP

Jean

citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper

Hallo Jean,

Waarschijnlijk bedoel je deze? Het kan natuurlijk ook met deze?

Wil je dan de genormeerde kleuren gebruiken, komt er ook nog deze dradenset bij.

Indien je maar 1 stekker nodig hebt is dit natuurlijk een stuk duurder. Niet vergeten dat Conrad niet bepaald goedkoop is en de verzendingskosten en eventuele toeslag wegens een te laag bedrag er ook nog bij komen.

Ik maak zelf meestal de connector van een 8-polig ic-voetje. Dit is wat lager dan de door jou gebruikte connector. Verbindingen er tussen uit en vlak naast elkaar op een printje of aan elkaar kleven met seconden lijm.

De rastermaat of pitch van de 8-polige is 0.1" (2,54mm) en van de 6-polige 0.05" (1,27mm). Voorbeeld




Ja, die dingen bedoel ik. Ook verkrijgbaar bij de elektronica winkel op de hoek. Als je een enkele loc ermee wilt uitrusten, kun je wellicht beter voor een Esu stekkerdoosje gaan. Op E-bay worden ze voor minder dan 2,99 aangeboden.
Ik weet niet hoe het in Belgi? zit maar in NL worden bij Conrad geen verzendkosten berekend als je voor 20 of meer Euro wat besteld.

Wil je eens een fotootje plaatsen van zo'n IC voetje? De NEM 652 variant heb ik niet gevonden.

Groeten van Jean


Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Jean

Wil je eens een fotootje plaatsen van zo'n IC voetje? De NEM 652 variant heb ik niet gevonden.
IC voetjes in de NEM 652 variant bestaan ook niet. Bij een IC-voetje staan de twee rijen 3 pitches bij elkaar vandaan. In de decoderstekker is dat maar 1 pitch. Daarom zegt Theo ook dat hij het middenstuk er tussenuit zaagt, om de twee rijen dichter bij elkaar te krijgen.

Jean

Zal ik je eens vertellen dat ik die zin helemaal niet gezien had. [:I]

Groeten van Jean

tsjoeketsjoeke akki

Nu wordt het een beetje ingewikkeld, ik ga gewoon voor de eerste keer voor de esu lokpilot 52610 en voor de NEM652 stekker (51950). Dan heb ik eens gezien hoe het eruit ziet en kan ik voor de volgende keren naar de electrozaak gaan om die andere dingen aan te schaffen.
Ik weet zelfs al wat het volgende project wordt: een geluidmodule in een belgische loc van roco.Als ik daaraan begin zie je me zeker weer met een draadje.Ik denk dat ik morgen eens naar Verschooten ga,of zijn er misschien andere adressen in het antwerpse?

Akki

Gerolf

citaat:
Geplaatst door tsjoeketsjoeke akki
zijn er misschien andere adressen in het antwerpse?
Berchem, Grote Steenweg: Collectorsbank
Borgerhout, Turnhoutsebaan: Baillien
De volgorde waarin ik deze noem is willekeurig [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw