Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

ombouwen

Gestart door tsjoeketsjoeke akki, 29 maart 2009, 12:40:08 PM

tsjoeketsjoeke akki

Hallo, ik heb hier gratis, jawel gratis 2 locs gekregen, deze zijn DC. Ik wil ze ombouwen naar AC digitaal. Is dat mogelijk en wat gaat me dat kosten??????

Olivier77

Beste,

1 Sleper monteren (opletten voor de nodige vrije hoogte om probleemloos over wissels te kunnen rijden).
2 De wielbreedte nameten en indien nodig aanpassen.
3 Decoder inbouwen (dwz bedraging aanpassen)

kostprijs: decoder, sleper, werkuren

Mvg

Olivier

3rail, Krails, Ecos2, Koploper

tsjoeketsjoeke akki

Ik wil ombouwen naar AC digitaal. De locs zijn dus DC analoog.
Ik ben een beginner en denk dat het de moment is om zoiets uit te proberen daar deze locs gratis zijn. Het kan zijn dat het van geen kanten gaat werken, maar dan heb ik het is geprobeerd.Ik zou gewoon het goedkoopste of het eenvoudigste nemen.

erik de noorman

Welk merk van lok's zijn het die je wil ombouwen?

Erik

tsjoeketsjoeke akki

Voor alle duidelijkheid, het is voor mijn zoon van 9jaar, maar papa zal het moeten doen. Hij werkt met mobile station van Marklin.
Het zijn 2 locs waarvan 1 met panthograaf.Kan misschien belangrijk zijn. Ik ken inderdaad niet verschil het tussen al deze systemen. ik denk dat het lima locs zijn.

tsjoeketsjoeke akki

Als ik het goed begrijp moet ik zo een esu lokpilot kopen en een nem connector aangevuld met een sleepcontact. Moet ik de wielen ook vervangen door wisselstroomwieltjes of is dat niet echt nodig?
Amai, ben hier wel serieus aan het bijleren en dan nog in verstaanbare taal. Bedankt al, maar er zullen nog vragen volgen denk ik.

Gerolf

De wielen vervangen is niet echt nodig, maar het verbetert misschien wel de stroomafname.
Koppel in elk geval de draden die van je wiel-stroomafname-punten komen aaneen.