Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Roco 20 Blauw NMBS 2009

Gestart door nohab, 19 maart 2009, 17:52:24 PM

Peter

Met Roco bandjes oppassen.
Je hebt de doormeter van het wiel weten want

40070 is voor wielen van 12,9 tot 14,6

40071 is voor wielen van 14,7 tot 16,5

40069 is voor wielen van 10,3 tot 12,8 

enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Ik snap niet goed waar dit probleem vandaan komt, ik heb 4 20's van Roco en bij mij komen die bandjes niet los, al zie ik het probleem enkel opduiken bij mensen bij die we locs vele meters en zelfs kilometers afleggen. Die van mij liggen nagenoeg meer in de kast dan wat anders ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 08 juli 2014, 13:14:50 PM
Ik snap niet goed waar dit probleem vandaan komt, ik heb 4 20's van Roco en bij mij komen die bandjes niet los, al zie ik het probleem enkel opduiken bij mensen bij die we locs vele meters en zelfs kilometers afleggen. Die van mij liggen nagenoeg meer in de kast dan wat anders ...

Nogal logisch nietwaar?
Bij u kunnen die bandjes 100 jaar meegaan,ze rijden amper...Je lief daarentegen... ;D
Bij de LSM HlE13 en Roco HLD59 ook al een paar keer moeten vervangen,
De Mehano HLD51 bvb,die al zeer veel gereden heeft,rijdt nog steeds met zijn eerste bandjes

;)

loebaske

Hier zijn ze, klaar om naar de loc wasserij te gaan, nadien naar de TW voor een dubbeltraktie stekker en dan naar de weathering...




Rangeerduivel

Loebaske,
Ik heb mij eens laten wijsmaken dat de HLE20 zelden of nooit in dubbeltractie heeft gereden... :-\

;)

loebaske

Heb daar ook geen foto van, je zou wel eens gelijk hebben Rudy, bedoel deze kabel + de antenne :




Heeft er iemand foto's van het dak, want denk dat de panto ook niet is zoals op het Roco model...


mark7758

Ik heb de boeken niet bij de hand, maar reeks 20 mag niet in dubbeltractie rijden.
Volgens mij kan het ook helemaal niet.(maar dat zou ik in de handleiding moeten opzoeken.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

je zag hem wel in dubbeltractie rijden met andere (e-)locs, heeft mogelijks iets te maken met de panto's en de bovenleiding ? :-\ mogelijks breken van...

ERVIN

Het is geen dubbeltractie of treinschakeling , maar zo kan het dus ook hé Eric.  ;)





Een betere foto van de dakpartij heb ik helaas niet. :-[


loebaske

Geweldig....bedankt Erwin, zal de foto van de dakpartij wat uit vergroten en is het duidelijk zichtbaar..

Word tijd dat ik te been ben en op foto jacht kan gaan...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 25 april 2015, 21:30:20 PM
Word tijd dat ik te been ben en op foto jacht kan gaan...
Eric, er rijden geen 20's meer ! :-\

ERVIN

Spijtig genoeg niet nee , want die gasten hun geluid , brr kippevel. Is eigenlijk altijd mijn favoriete electrische loc geweest. ;)

C.B.

Deze lok kan (kon) niet in treinschakeling rijden. (1 bestuurder).
In dubbeltractie mocht wel (iedere lok een bestuurder) , mits aan enige voorwaarden werd voldaan.
(zoals de 6 motoren van de T20 op 1 tractie groep plaatsen (in plaats van 3 motoren per tractiegroep)  , beperking tractiestroom op de T23 , 26 ...)
In combinatie met een T13 moest zelfs een tractiegroep + 3 motoren uitgeschakeld zijn op de T20.

Dit alles om de bovenleidingsstroom te beperken.

Een lok op sleep meenemen kon uiteraard ook.


Groetjes.
Claudio.

C.B.

O ja een dubbeltractie van 2x T20 was verboden en in 1 geval was het wel eens voorgeschreven mits voorwaarden , die ik zelfs in het echt niet ben tegengekomen.
Groetjes.
Claudio.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.