Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuw Lid

Gestart door dirkdemaeyer, 18 maart 2009, 23:04:20 PM

dirkdemaeyer

Hi
Ik ben Dirk De Maeyer 53jaar en denk mijn oude hobby van onder het stof te halen, M?rklin treinen HO. Ik ben er niet in geslaagd mijn eigen kinderen te besmetten met de treinvirus, maar geef me toch een goede kans om de kleinkinderen (William 1,5 jaar en eentje op komst tegen juni dit jaar) te verleiden. Hoe het ook zij ze zijn uiteraard nog zeer jong maar ik denk toch nogal wat tijd nodig te hebben om een en ander klaar te hebben tegen ... Frustrerend maar uitdagend, is te zien dat de oude M rails uit productie zijn. Ik droom van een automatische baan. Na studie van de Edits-pro vraag ik mij af of het niet leuker is om dit zelf te bouwen. Dus zoals jullie al begrepen hebben ben ik nog in de concept fase. De baan die ik voor ogen heb zou ongeveer 5*5 meter beslaan met mogelijkheid tot uitbreiding. Tips zijn meer dan welkom

Wat ik nog vergat te zeggen dat ik woonachtig ben in Westmalle, ja waar ze dat lekkere nat brouwen.
 

janjozef

#1
Welkom Dirk, je zult hier genoeg mensen vinden die jou kunnen helpen, ikzelf niet, ik rij 2-rail analoog

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

PeterC

#2
Dirk,
Welkom op het forum.  Er bestaan overgangsrails van M naar C of K en tweedehands zijn nog enorm veel M sporen te vinden.
Veel succes met je project.
Groetjes, Peter


Dirky

#3
Waar heb ik dat nog gezien of gehoord?.... Een Dirk van rond de 50 die Marklin van onder het stof haalt?... M-rails?... kinderen niet besmet en hoop op infecties bij kleinkinderen?... hmmm?

Welkom naam-,soort- en lotgenoot,

Dirk
(ik heb al 3 kleinkinderen waarvan ik toch eentje serieus aan het brainwashen ben, hij speelt al met Lego treintjes als ie bij oma en opa komt spelen - er is hoop!)

dirkdemaeyer

#4
citaat:
Geplaatst door Dirky

Waar heb ik dat nog gezien of gehoord?.... Een Dirk van rond de 50 die Marklin van onder het stof haalt?... M-rails?... kinderen niet besmet en hoop op infecties bij kleinkinderen?... hmmm?

Welkom naam-,soort- en lotgenoot,

Dirk
(ik heb al 3 kleinkinderen waarvan ik toch eentje serieus aan het brainwashen ben, hij speelt al met Lego treintjes als ie bij oma en opa komt spelen - er is hoop!)


[:D] Ja ik dacht een soort klein baantje op lage hoogte te bouwen om eerst een aantal "probeersels" van de digitale sturing aan de praat te krijgen en waar ze dan met hartelust mogen mee stoeien, zeg maar een goed testbaantje. We zien wel, tof dat we hier duidelijk niet alleen mee staan.
 

Gottardo

#5
Ook van mijnentwege van harte welkom op dit forum ! Ben je trouwens wel zeker dat je je kleinkinderen echt wil "besmetten" - dat worden dan dure Sinterklaas- en Kerstfeestjes (??n lok kost zoveel als pakweg de middeleeuwse burcht van Playmobil) [;)] Bij mezelf zit die besmetting erg diep...

Alle gekheid op een stokje : heel goed dat je onze veelzijdige hobby wil overdragen op de volgende generaties !

Gottardo

Gerolf

#6
Aha, nog iemand met hoop op het "infecteren" van de kleinkinderen [8D]
Welkom, man!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

#7
Pas maar op, julie met je infecteren.[:(!]
Straks moeten we nog verplicht ingeent worden er tegen.[:D]
wim

dirkdemaeyer

#8
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Pas maar op, julie met je infecteren.[:(!]
Straks moeten we nog verplicht ingeent worden er tegen.[:D]
wim

[:)]Heb je dan een remedie, wie weet kan die voor velen van ons treinliefhebbers een oplossing zijn. Mijn vrouw lacht al als we in de buurt van een station of spoorweg komen want dan weet ze dat ze me kwijt is voor een halfuurtje of langer... [8D]