Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Als de loc kapot is, moet je het zelf maar doen...

Gestart door Roderik, 16 maart 2009, 21:28:29 PM


Dirky

Fantastisch! Dat zal ik nekeer op HO schaal moeten proberen!
Dirk

marc goovaerts

Dirk,
Als je een ?chte uitdaging zoekt... probeer het eens in N ?

Dirky

heb zelf geen N baan... kan er dus niets mee doen. HO zal al wel genoeg zijn zeker?[:)]
Dirk

Gerolf

[:0] en zeggen dat ik ergens zoiets zal kunnen gebruiken [8D]
Merci voor de link, Roderik!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

[:0] en zeggen dat ik ergens zoiets zal kunnen gebruiken [8D]
Merci voor de link, Roderik!


Ik voel een artikeltje in de lucht halen...
Always be modelling!

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

Op papier is mijn HO-manneke klaar maar in de praktijk... da's een ander paar mouwen.

Nu, heeft iemand enig idee welk materiaal te gebruiken voor bvb op die HO schaal broekspijpen te maken? Dun en zeer soepel? Enne... ik heb geen mini naaimachientje dus bij voorkeur iets in "tube" formaat! [:)]

thx

Michiel

Ik zou niet weten waar je een dun en soepel buisje buisje zou kunnen vinden, maar misschien experimenteren met dun-voeibare latex? 't Is maar een idee.

succes!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

Ik denk aan een eenvoudige opblaasballon.
Da's heel dun rubber, dus flexibel, heel makkelijk te verknippen en het behoudt zijn vorm... Plakken kan met secondenlijm. Bovendien kan je onmiddellijk de correcte kleur kiezen.

Meestal zal je die moeten kopen met een paar te samen... maar dan heb je onmiddellijk reserve.

En als je baan dan af is en je nodigt ons uit om allemaal te komen kijken, heb je nog ballonnen om het wat feestelijker te maken [:D]
Always be modelling!

Dirky

Als ik moet wachten tot ik een baan heb om jullie eens uit te nodigen... [:(]
Van zodra ik wat meer afgewerkt heb dan de vele experimenten zet ik wel nekeer enkele bakken bier klaar! [:)]

Zal eens proberen met ballonnen en eventueel met Latex maar van dat laatste weet ik echt niet hoe te beginnen?

thx

Hannelore

Weet natuurlijk niet hoe dun je buisje moet zijn, maar misschien kan je gebruik maken van een skoebidoe of een infuusleiding( verpleging).

Gr Hannelore
 

Gerolf

Een "skoebidoe" kan misschien, maar een infuusleiding is zeker te stug. Ik zou siliconen of latex "verven".
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jean-luc

Vrienden,

Heeft er al iemand vorderingen gemaakt met dat "manneke"?
Het lijkt me wel wat om eens te proberen in HO.
Enige tijd geleden deed ik enkele testjes om een bewegend mannetje te maken dat aan het wiel van een rolbareel draait voor Belair [:D].
Alles was uit Evergreen profielen gemaakt die dan aangekleed zouden worden. Ondertussen is het in de koelkast geraakt, maar dit mechanisme opent nieuwe persperctieven.
Als kledij lijkt dat idee van die  ballon wel wat ... schoenen uit Evergreen, kopje en handen van Preiser ... [:p]

Suggesties ?

Groeten, Jean-Luc

Gerolf

Voor de aankleding moet je h??l soepel materiaal hebben, dat je kan verven of dat in kleuren bestaat (ik denk dan aan bvb krimpkous)

Het probleem zit hem ook: waar en hoe scharnieren, en daarmee samenhangend: het dragende basismateriaal: kunststof en/of metaal.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw