zeer vreemde typfout

Gestart door morris, 13 maart 2009, 18:14:44 PM

morris

Op pagina 18, bij de inleiding van het artikel over De Lenz startset, een zeer grappige typfout gevonden:

"Schaal Nul is de laatste jaren sterk in opavril".

Nu begrijp ik wel dat dit in opmars moet zijn, maar hoe kom je nu aan opavril ?

Mars => Maart
Maart + 1 = April
April => Avril
Opmars => Opavril:D

doomslu

Potver... [:I]

Ik heb een idee wat er gebeurd is.[^] Ik hou het nog even voor mij.[}:)] Wie komt er achter ? [?]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Is er misschien een zoek en vervang actie uitgevoerd waarbij mars in avril is gewijzigd? Hierdoor wijzigt opmars in opavril. Alleen waarom dit dan in de Nederlandse versie is uitgevoerd is mij een raadsel...
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Is er misschien een zoek en vervang actie uitgevoerd waarbij mars in avril is gewijzigd? Hierdoor wijzigt opmars in opavril. Alleen waarom dit dan in de Nederlandse versie is uitgevoerd is mij een raadsel...


Dat is inderdaad wat ik vermoed dat er gebeurd is. Het artikel was eerst voor maart voorzien en stond al volledig klaar, maar is nadien naar het aprilnummer doorgeschoven. Aangezien de Nederlandse en Franse versie ??n bestand zijn, met aparte tekstlagen, denk ik dat de vervangactie dus ook op de Nederlandse tekst is uitgevoerd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Roderik

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Is er misschien een zoek en vervang actie uitgevoerd waarbij mars in avril is gewijzigd? Hierdoor wijzigt opmars in opavril. Alleen waarom dit dan in de Nederlandse versie is uitgevoerd is mij een raadsel...


Dat is inderdaad wat ik vermoed dat er gebeurd is. Het artikel was eerst voor maart voorzien en stond al volledig klaar, maar is nadien naar het aprilnummer doorgeschoven. Aangezien de Nederlandse en Franse versie ??n bestand zijn, met aparte tekstlagen, denk ik dat de vervangactie dus ook op de Nederlandse tekst is uitgevoerd.



Die zetduivel heeft mij bij mijn lay-outwerk dus ook regelmatig liggen. Een oplossing om dit te voorkomen is om in de "zoek- en vervang-functie" voor en na je te vervangen woord een spatie te typen zodat dat specifiek woord er uit gehaald wordt.
Always be modelling!

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Roderik
Die zetduivel heeft mij bij mijn lay-outwerk dus ook regelmatig liggen. Een oplossing om dit te voorkomen is om in de "zoek- en vervang-functie" voor en na je te vervangen woord een spatie te typen zodat dat specifiek woord er uit gehaald wordt.


Daar dacht ik ook aan maar dat werkt alleen als de woorden midden in de tekst staan en niet aan het begin of einde van een zin.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

jacques timmermans

Ik zal jullie allemaal uit de nood helpen zodat jullie niet verder hoeven te speculeren. De originele tekst verluidde: "Schaal nul is de laatste jaren sterk in opmars".

Jacques Timmermans

doomslu

citaat:
Geplaatst door jacques timmermans

Ik zal jullie allemaal uit de nood helpen zodat jullie niet verder hoeven te speculeren. De originele tekst verluidde: "Schaal nul is de laatste jaren sterk in opmars".

Jacques Timmermans

Dat hadden we wel door, Jacques. [;)]
De vraag was hoe wordt dat plots opavril... en daar hebben we ook een plausibele uitleg voor. [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Johnnytrein

Hoe komt iemand aan het woord verluidde [8)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Pol

Ik vind het allemaal wel lekker klinken! Misschien moeten we de Dikke bellen (Vandaele h
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...