Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

defect in de doos

Gestart door LordTD, 13 maart 2009, 13:54:46 PM

LordTD

Ik ben sinds een maand ongeveer weer met modelspoor op schaal HO begonnen. Het is echter net alsof de goden tegen mij gekeerd zijn want aan al het rollend materiaal dat ik tot nu toe gekocht heb mankeerde vanuit de doos al iets.
In mijn digitale startset van Roco ontbrak de decoder in de loc, op ??n van mijn goederenwagons van Os.Kar. ontbrak een koppeling en mijn nieuwe Mehano G2000 loc heeft al kromme assen van in de verpakking.

Is dit veel voorkomend of heb ik gewoon veel pech? Ik begin het wel grondig beu te worden van twee keer naar een winkel te moeten lopen om ??n product te kopen en testen is niet altijd mogelijk, vooral bij internetaankopen.
 

doomslu

Je hebt gewoon pech.
Als het mogelijk is: altijd testen.

Mijn laatste aankoop van Mehano was ook beschadigd. Gooien ze er mee in de fabriek ??? Of verkopen ze nu alles wat ze vroeger niet durfden verkopen ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

cyberbeast

Je hebt gewoon pech.
Maar de laatste tijd is het bij ons ook zo. Een lok van 430 ? is "verloren" gegaan in de post (jaja, en als facteur zijnde maar steeds je best doen en zorgen dat alles in orde is, krijg je dat. Motiverend hoor :( )
Zondag wat besteld en gisteren aangekomen, ontbraken er 3 van de 6 stukken. Maar dat zal zeker in orde komen [:D]
 

janjozef

Je hebt inderdaad gewoon te veel pech, van al het nieuwe materiaal dat ik de laatste jaren gekocht heb ik 2 kleine foutjes gehad, de kap van een 77 stond verkeerd, en een stomer van piko reed niet goed, beide zijn door de winkelier onmidelijk omgeruild.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

Ik heb vooral de laatste jaren veel via internet gekocht.
Tot nu toe nog nooit enige ellende gehad.
Het hangt er natuurlijk wel van af waar je koopt.
Via EBAY en dergelijk sites loop je veel meer risico dan bij een goede winkel.
Nee bij de winkels hier in nederland(en trouwens ook bij tufken nooit enig probleem.
wim

Greg

Ik 1 keer een loc gehad waar de decoder niet werkte toen hij uit de doos kwam. Dat is alles denk ik.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

LordTD

Bedankt voor de hoopvolle reacties [:p]

Ik hoop dat dit de laatste keer is dat ik met iets moet teruggaan naar de winkel, maar in dit geval was het een speelgoedzaak waar de bediende niets kende van modelspoor en ik kon dus niet testen.
 

ysbeer

citaat:
Geplaatst door LordTD

Bedankt voor de hoopvolle reacties [:p]

Ik hoop dat dit de laatste keer is dat ik met iets moet teruggaan naar de winkel, maar in dit geval was het een speelgoedzaak waar de bediende niets kende van modelspoor en ik kon dus niet testen.



Dit soort winkels mijdt ik altijd,ze zijn meestal duur,ze weten er inderdaad niets van,en soms wordt je ook nog als een groot klein kind gezien die nog met treintjes (dus speelgoed) speelt.
Nee de vakhandel daar moet je zijn.
wim

Frank_N

Ook op allerlei beurzen kom je soms verkopers tegen die er niets van weten......
Ik koop ook verreweg het meeste op de beurzen, maar kijk wel goed rond voor ik een beslissing neem.
Soms kun je voor spotprijzen wat op de kop tikken!
Heb eens op een lokale beurs 10 siemens relais compleet met relaisvoetjes gekocht met 19 inch plaat voor 5 ?, bij dezelfde verkoper vond ik goede isolatie railverbinders voor 0,5 ? per stuk!
Met wat handelen was daar ook uit te komen.

Koop je een loc, eerst testen!
Groet van Frank

LordTD

Hoe zit dat eigenlijk met de garantievoorwaarden van bijvoorbeeld Mehano? Is een winkelier niet verplicht om een loc om te ruilen indien het defect binnen de 7 dagen na aankoop de kop opsteekt?
Ik heb de indruk dat het overal herstellen is, maar echt goed voel ik mij daar niet bij indien het iets splinternieuw is.
 

ysbeer

In nederland moet je de winkelier de gelegenheid geven om het defect te herstellen.
Na (ik meen)2 pogingen moet er en nieuwe geleverd worden ,of geld terug.
Mijn ervaring is dat de meeste winkels gewoon omruilen omdat men de kennis mist,maar ook omdat het eenvoudiger is.
Sloopt men een lok open en ontstaat daarbij schade dan heb je wel recht op een nieuwe,dus goed kijken.
Goede winkels zullen altijd omruilen,dus ga daar.
wim