Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Baan gesitueerd in de streek van St-Vith.

Gestart door MARKLINRIJDER, 11 maart 2009, 20:22:30 PM

Fretbol

Ziet er super geslaagd uit David, ik volg dit draadje op de voet [:D]

Fretbol [;)]

MARKLINRIJDER

Laatste update van de week:



Groetjes,

David

eddy

Hoi David,
een vraagje ,valt dat mee het asembleren van die tillig wissels?

groeten eddy

MARKLINRIJDER

Eddy,

Zeker en vast, op een 10 tal minuutjes zit die in elkaar.
Zeker als je er al enig wat onder de hand hebt gehad.[;)]

Groetjes,

David

doomslu

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Eddy,

Zeker en vast, op een 10 tal minuutjes zit die in elkaar.
Zeker als je er al enig wat onder de hand hebt gehad.[;)]

Groetjes,

David

Kan ik bevestigen. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Eddy,

Zeker en vast, op een 10 tal minuutjes zit die in elkaar.
Zeker als je er al enig wat onder de hand hebt gehad.[;)]

Groetjes,

David

Kan ik bevestigen. [;)]


En in MSM 51 staat het zo mooi uitgelegd.
Ondertussen in de club ook begonnen met het samenstellen van de wissels voor de nieuwe baan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Greg

Ziet er erg indrukwekkend uit. Zeer mooi.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Michiel

Het sporenplan is al indrukwekkend, maar de evolutie van de bouw en het resultaat is al even zo! Het wordt gewoonweg machtig!

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gottardo

Dat ziet er prachtig uit met die Tillig-wissels.  Geeft meteen een slanke wisselstraat.

Heb je tread nu pas gelezen: 22 uur per week werken ! Wat een comfort ! Daar ben ik dus echt wel jaloers op.  Tot mijn grote spijt neemt mijn job meer dan 3 keer zoveel tijd in (gemiddeld 70 uur per week).

Gevolg : laatste keer dat ik echt eens aan mijn baan gebouwd heb, is intussen 2 jaar geleden, laatste keer dat mijn treintjes gereden hebben, was in december 2008 (ik hoef nochthans enkel het stopcontact in te steken om ze te laten rijden).  Ik kamp dus met eeuwig tijdsgebrek [V]

Geniet in elk geval van je vrije tijd en de opbouw van je prachtige project !

Gottardo

MARKLINRIJDER

De eerste ritjes:

Vanaf nu zullen het ook kwaliteitsfoto's gaan worden.
Getrokken met een Nikon D60.[:p]






Groetjes,

David

MARKLINRIJDER

Ik leek een beetje stilgevallen maar dat was zeker niet het geval.

De wissels zijn zo goed als allemaal ok met wisselaandrijvingen en nu even aan het klooien met de railbegrinding.

Vind ik persoonlijk het moeilijkste dat er is.




Het betreft het donkerste deel.

Geslaagd?

Groetjes,

David

Gerolf

Ziet er niet slecht uit, David.
Die lichtere vlekken in je ballast - bewust of niet?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Dat spoorplan en de rails HEEL erg goed.
Ik weet niet wat je als ballast gebruikt,maar koop A.U.B een goed eerste klas merk ballast.
Het zou zo zonde zijn als je met een slechte ballast de zaak naar beneden haalt.
Dus neem B.v ASOA duurder maar veel en veel mooier.
Bekijk buiten de kleuren en vormen bij 1 op 1
Probeer eerst,lijm met echte ballastlijm(niet met houtlijm)
Verf eerst de onder plank (bruin of desnoods zwart),spuit ook de rails eerst in roest kleur
Rails verven met de kwast is af te raden
Het kan natuurlijk zijn dat de foto het minder mooi maakt,dan mij excusses
wim

MARKLINRIJDER

Wim,

Zelf ben ik ook niet geheel tevreden, al gebruik ik al granietsteentjes van Asoa.[:(]

Ik ga vandaag eens enkel foto's nemen van het echte spoor en het geheel ontleden.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

David

Peter

David,

Prachtige ballast (diverse echte gemalen steensoorten) vind je bij Modellbau Freiburg.

www.modellbau-freiburg.de

Ik heb het vorige week nog in mijn handen gehad en staan twijfelen of ik mijn rails terug zou opbreken en opnieuw ballasteren, of het maar laten zoals het nu is ( Woodland )
Ik heb ......helaas.....voor het laatste gekozen. Het zou gewoon teveel werk zijn.
Ik vind Modellbau-Freiburg ballast veel echter.
Met vriendelijke groeten
Peter