Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Belgische Seinen Zelfbouw

Gestart door dieseltje, 09 mei 2005, 20:50:13 PM

ronny-vdv

Gerolf,

Ik ben toch lid van MSM. Dat kan Tony bevestigen. Gaan de tekeningen in MSM correct op schaal zijn ? Gaan zijn ze zuiver gepubliceerd worden ? Om eventueel in te scannen ?
Digitaal bekomen zou heel indeaal zijn, maar dat kan MSM misschien realiseren door een webpagina te openen die enkel door door MSM-abonnees kan geopend worden door ieder MSM-lid een individueel paswoord te bezorgen.

Dus, Tony, iets om over na te denken !

Groeten,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Gerolf

Ik ben zelf geen lid van MSM, maar koop tot op heden nog steeds alle nummers los (ja, ik weet het, dat is dom ...[V]). Op die manier zou ik, zoals wel meer mensen, geen toegang hebben tot zo'n database [:(] dat lijkt me niet geheel fair...
Anderzijds: de tekeningen in MSM zouden inderdaad op schaal en scan-klaar zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ronny-vdv

Juist Gerolf,

Je hebt gelijk. Er zijn veel mensen die MSM in een dagbladwinkel kopen omwille van dat ze een exemplaar zonder kreuken kunnen kopen.
Misschien een code vermelden in MSM voor diegenen die het kopen ook kunnen downloaden van het internet.

Groeten,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

dieseltje

Ik ben d'er ook nog zo een, die alle nummers (vanaf nummer 0) los is gaan halen ....[V][V]

Verder ale lof voor Ludwig, toen ik deze topic lanceerde had ik nooit gedacht zoveel, en zulke praktische, info te krijgen, thanks !

Dieseltje

dikken

dit is nu misschien geheel naast het onderwerp maar misschien een ideetje voor de dienst abonnementen: Geef  abonnees de mogelijkheid om via coupons hun MSM bij de plaatselijke dagbladhandeleer af te halen. Scheelt voor MSM in portkosten en de abonnee heeft 99% kans op een ongeschonden exemplaar. Ik ben echter nog steeds tevreden van mijn postbode: nog geen enkel ongeschonden exemplaar sinds no. 0!!!
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

tonycabus

Wat downloadbare artikelen betreft, daarover werd al gesproken mbt de KIS-reeks.
We zullen daar een oplossing voor moeten vinden, ja!
Persoonlijk vind ik ook dat de digitale file veruit superieur is, scanfouten heb je dan ook niet. We gaan dat bestuderen...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

karthuizer

citaat:
Geplaatst door dikken
nog geen enkel ongeschonden exemplaar sinds no. 0!!!



Typfout? Anders heb ik wel medelijden met je, al 38 geschonden msm's in je collectie [:o)]

dikken

tja da krijg je als je je berichten niet overleest voor je ze post[:I][:I][:I]!

inderdaad moet dat zijn: geen enkel geschonden exemplaar!
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Havoc

Als je files digitaal wil beschikbaar stellen, dan moet dat wel in een formaat gebeuren dat iedereen kan gebruiken! Niet iedereen werkt met Corel of Autocad. Meest bruikbare is .pdf in dit geval. En het beste kan je in beide richtingen een soort "meetlat" zetten zodat als je het afdrukt je direct kan controleren of de maten wel correct zijn.

Zwijg mij van de post. Hoe sneller die mannen failliet zijn hoe beter. Tijdschriften met de rug dwars gebroken (200 paginas dik en ingelijmd), weken later toekomen, opengedaan en gelezen, als ge iets naar Noorwegen stuurt komt het 3 weken later terug met "adres ongekend" (maar dan in het frans vanuit Mons), nooit toegekomen etc. En nu een pakje dat ze niet kunnen bestellen "voor ongekende reden". Lees, ze hebben geen goesting om hun g*t van hun stoel te heffen. Waarschijnlijk zit het ergens bij de douane, die er eigenlijk niets mee te maken hebben, maar ze moeten die politiek benoemde incompetente zeveraars toch ergens mee bezighouden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

Ik heb nog nooit een beschadigd exemplaar gekregen. Altijd mooi ingepakt in plastiek en netjes in de bus gestoken. Zelfs regen onderweg met postbode heeft nog geen enkel exemplaar beschadigt. propertjes zo

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

Hadden we het niet over mooie Oostendse seinen...?
Maar deze vorige kommentren zijn wel inetressant om te weten.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

Ik heb de mini cursus etsen gelezen. Ga alvast toch een lichtbakje maken hoor Trouwens de club kan er maar wel bij varen. Puik werk goede info [:D][8D]       Jajaj er valt hier op het forum heeeeeel wat te leren. Maar etsen van armseinen das nog wat anders zekers niet? Toch proberen en blijven proberen het zal lukken . Dat overbrengen van de digfoto op folie ( juiste schaalverhouding) daar heb ik wel prob. mee  De verhoudingen ??? maar ook dat zal opgelost raken weet het zeker ! Trouwens kan hier altijd vragen overstellen niet ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Mijn etsmateriaal is intussen wat 'actueler' geworden: lichtdichte droogkast, dubbelzijdig belichtingskader nog te bouwen, etsbak verwarmd en belucht, ... ik kan gaan experimenteren met zelfgesprayde messingplaten: wordt vervolgd, hoop ik!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

Gerolf en alle anderen
Ik volg pas nu deze schitterende toppic, en kan hier alleen nog maar iets bijleren en weinig an toe voegen.
Ik lees echter ??n pagina terug dat je de etsvloeistof + resten in de riool giet. Dit zou je niet mogen doen. We hebben dit met ze'n allen jaren lang gedaan en we kennen het resultaat.
Neem eens contact met OVAM en vraag hen wat je ermee moet aanvangen.
De Openbare Afvalstoffenmaatschappij voor het Vlaamse Gewest Stationsstraat 110  B-2800 Mechelen  
Tel 015/284.284
info@ovam.be
http://www.ovam.be
Stel daar uw vraag of richt u tot de Vlaamse infolijn, en laat het hen uitzoeken.
Wanneer je zoveel moeite doet om zelf te etsen, dan denk ik dat je ook moeite moet doen om je afval op een correcte manier kwijt te geraken.
Loco

Gerolf

Loco, je hebt uiteraard gelijk wat mijn slechte afvalbeleid betreft. Ik heb intussen een email naar OVAM gestuurd. Ik zal jullie de reactie laten weten!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw